کد مطلب: ۵۹۷۷۲۲

ال ۹۰ ایرانی به موتور پژو مجهز می‌شود

ال ۹۰ ایرانی به موتور پژو مجهز می‌شود

پروژه تولید نسخه ایرانیزه شده از رنو تندر ۹۰ با نام جدید پی ۹۰ همچنان در دستور کار سایپا قرار دارد و براساس تازه ترین اخبار قرار است به موتور ایرانیزه شده براساس ec5 یا همان tu5 ارتقا یافته پژو مجهز شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پروژه تولید نسخه ایرانیزه شده از رنو تندر ۹۰ با نام جدید پی ۹۰ همچنان در دستور کار سایپا قرار دارد و براساس تازه‌ترین اخبار قرار است به موتور ایرانیزه شده براساس ec5 یا همان tu5 ارتقا یافته پژو مجهز شود.

چنین کاری با توجه به ذات فرانسوی پروژه پی‌۹۰ به عنوان یکی از محصولات رنو بسیار عجیب به نظر می‌رسد، چرا که احتمالا در طول تاریخ صنعت خودروسازی جهان، این نخستین بار است که قرار است یکی از خودروهای مشتق شده از محصولات رنو، با پیشرانه رقیب از برند پژو راهی خط تولید شود.

ماجرای تولید موتور جدید ec5 توسط سایپا (مگا موتور)‌ نیز به پروژه داخلی سازی یکی از موتورهای سیتروئن در زمان اجرای برجام بر می‌گردد که قرار بود توسط سایپا سیتروئن مورد استفاده قرار گیرد و حالا نیز با وجود خروج سیتروئن از بازار، نسخه ایرانیزه شده همین موتور با نام تجاری me16 در ردیف پروژه های جدید مگا موتور قرار گرفته‌است.

براساس اطلاعات منابع آگاه، پروژه تولید انبوه این موتور جدید به عنوان برترین پیشرانه تولیدی مگا موتور و سایپا تا اواخر سال آینده به طول خواهد انجامید و از این رو بعید است که شاهد عرضه نسخه‌های تجاری از پی ۹۰ سایپا و پارس خودرو قبل از سال ۱۴۰۲ باشیم.

گفتنی‌است که براساس اطلاعات فعلی٬‌ قدرت و گشتاور موتور ام ای ۱۶ سایپا کاملا قابل قیاس با موتور تی یو ۵ پلاس ایران خوردو (مورد استفاده در تارا)‌ بوده و در حدود ۱۱۳ اسب بخار قدرت را از حجم ۱.۶ لیتر ارائه می‌دهد.

این پیشرانه احتمالا در آینده به عنوان پیشرانه جدید سایپا شاهین نیز به کار گرفته خواهد شد و نقش یک موتور مدرن را در خانواده محصولات سایپا بازی می‌کند.

آخرین اخبار بازار خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باور کنید خودروسازامون اصلا استعداد و ژن خودروسازی ندارن.
    مثل کسیکه اصلا ذوق و سلیقه و استعداد نقاشی نداره به زور بهش میگن تو باید نقاشی بکشی و مسخره ترین نقاشی ها رو میکشه!
    خروجی ۳۰-۴۰ سال تلاشتون شده زیان انباشته با محصولاتی که نه تو داخل کشور قبولش دارن و نه تو خارج از کشور.

  • ناشناس

    یعنی اگر موتور پژو نبود ایران خودرو چیکار می‌کرد؟

    • هموطن

      واقعا حرف جالبی زدید.مدیریت ایران خودرو فقط یک فرانسه را می شناسند واز فرانسه هم فقط کارخانه پژو را.مسئله الان ،تحریم،و….کلا این حرفا نیست ،از انزمان که یاد داریم ،ایرانخودرو بگوید و بنویسید و در آن ثبت نام کنید،خودروی ملی در آن تولید کنید،و…..ولی پژو مد نظر و منظورتان باشد،،شاید هم حکایت ، حکایت ؛حرف مرد یکی است و دومی ندارد،است؟؟!!اگر شما سر دراوردید.که حکایت اصلی کدام است ،بگوید شاید خود ایرانخودروئی ها (ببخشید پژوئی ها هم )متوجه بشوند جریان چیست،..

  • ناشناس

    یعنی مسخره ترین طراحی ها رو انجام میدن خب چند تا طراح خوب از استخدام کنید چ از خارج چ از داخل کشور

  • شایان

    موتور پژو رو ال نود لابد هم میخواد دم به دقیقه واشر بزنه ???

  • ناشناس

    مثل همون
    اردی
    اردی ای
    روا
    روا جی تو
    روا سال
    با موتورپیکان
    حالا برا اینم یه شش هفت تایی اسم میذارن و یه ده سالی هم با اینامشغولیم

  • ناشناس

    خدایی اصلا رخ ماشین وببین حالت بد میشه وقتی به این زشت بی ترکیب پول بدی لاقل کیفیت که ندارن هیچ قیافه درستم ندارن دلت خوش بشه

    • ناشناس

      برید ماشین چینی بخرید فعلا چون کیفیتش خیلی بهتر از این ماشینهای ایرانی هستش

  • ناشناس

    😅😅😂😂😂🤣🤣🤣🤣😂😂😅

  • احمد

    🤣🤣😂😂😅😅😂😂😂🤣🤣😄😄🤣🤣😅😅

  • احمد

    جالب بود 🤣🤣😂😂😅😅😂😂😂🤣🤣😄😄🤣🤣😅😅

  • محمد

    اگر بجاش از اتاق مگان یا سراتو ۲۰۱۳ که خط تولید اتاقش در ایران هست استفاده می‌کردند خیلی بهتر بود
    از نظر بهای تمام شده هم تقریبا همانقدر در می آمد