کد مطلب: ۷۲۴۸۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دموکرات‌ها مجلس سنا آمریکا را به دست گرفتند

دموکرات‌ها مجلس سنا آمریکا را به دست گرفتند

دموکرات‌ها با به دست آوردن ۵۰ کرسی، کنترل مجلس سنا آمریکا را به دست گرفتند. هنوز سرنوشت یک کرسی مشخص نشده است اما احتمال دارد این حزب کرسی ۵۱م را نیز به دست بیاورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، موسسه ادیسون ریسرچ روز شنبه پیش‌بینی کرد که دموکرات‌ها پس از پیروزی مجدد سناتور کاترین کورتز ماستو در نوادا، کنترل سنای ایالات متحده را در دست خواهند داشت و پیروزی بزرگی را به جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواهند داد. با این حال، با ادامه شمارش آرا در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در روز سه‌شنبه، جمهوری‌خواهان همچنان به کنترل مجلس نمایندگان آمریکا نزدیک بودند.

به نقل از رویترز ، کورتز ماستو با اختلاف اندکی بر آدام لاکسالت، رقیب جمهوری‌خواه و دادستان کل سابق ایالتی که مورد تایید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود، پیروز شد. با پیروزی ماستو پس از پیروزی مجدد سناتور دموکرات مارک کلی در اواخر روز جمعه در آریزونا، دموکرات‌ها حداقل 50 کرسی سنا را در اختیار خواهند داشت و کامالا هریس معاون رئیس جمهور می‌تواند رقابت را به نفع خود تمام کند.

چاک شومر دموکرات و رهبر اکثریت سنا، در یک کنفرانس خبری گفت: «آمریکا نشان داد که ما به دموکراسی خود ایمان داریم، که ریشه‌های دموکراسی عمیق و قدرتمند است. سنا در حال حاضر 50 به 50 بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان تقسیم شده است. سنای جدید در 3 ژانویه سوگند یاد خواهد کرد.

تداوم کنترل سنا به این معنی است که دموکرات‌ها همچنان می‌توانند نامزدهای بایدن برای مقاماتی مانند قضات فدرال را تایید کنند. اگر سناتور دموکرات رافائل وارناک در دور دوم انتخابات 6 دسامبر جورجیا در برابر هرشل واکر رقیب جمهوری‌خواه پیروز شود، اکثریت دموکرات‌ها به 51-49 افزایش می‌یابد. این به دموکرات‌ها برتری بیشتری در تصویب چند لایحه می‌دهد که می‌توانند به سادگی اکثریت آراء را به جای 60 درصد رای مورد نیاز برای تصویب اکثر قوانین، داشته باشند.

همچنین تأثیر سناتورهای دموکرات جو مانچین در ویرجینیای غربی و کرستن سینیما در آریزونا را کاهش می‌دهد و آرای نوسانی را که برخی از ابتکارات مهم بایدن، از جمله گسترش برخی برنامه‌های اجتماعی را مسدود کرده یا به تأخیر انداخته‌اند، کاهش می‌دهد.

جمهوری‌خواهان مجلس، در صورت پیروزی، متعهد شده‌اند که تلاش خواهند کرد تا پیروزی‌های بایدن در مبارزه با تغییرات آب و هوایی را به عقب برگردانند و می‌خواهند یک سری کاهش‌های مالیاتی در سال ۲۰۱۷ را که در حال منقضی شدن هستند، دائمی کنند. آنها همچنین تحقیقاتی در مورد فعالیت‌های دولت بایدن و تحقیقات پسر رئیس جمهور که با اوکراین و چین معاملات تجاری داشته است، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

دموکرات‌ها همچنین نامزدهای جمهوری‌خواه را در میشیگان و آریزونا که از ادعای دروغ ترامپ حمایت کرده بودند و می‌خواستند بالاترین مقام‌های انتخاباتی ایالت خود باشند، شکست دادند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.