کد مطلب: ۷۱۰۲۰۰

پوتین دستور افزایش تدابیر امنیتی در پل کریمه را صادر کرد

پوتین دستور افزایش تدابیر امنیتی در پل کریمه را صادر کرد

در پی انفجار در پل کریمه، پوتین رئیس‌جمهور روسیه دستور افزایش تدابیر امنیتی و اقدامات حفاظتی برای تأمین امنیت این پل راهبردی را صادر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از انفجار پل کریمه ، رئیس‌جمهور روسیه دستور افزایش تدابیر امنیتی و اقدامات حفاظتی برای تأمین امنیت این پل راهبردی را صادر کرد.

مهر به نقل از تاس نوشت: کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دستوری را صادر کرده که بر اساس آن باید اقدمات امنیتی و حفاظتی در پل کریمه افزایش یابد.

طبق این بیانیه، رئیس‌جمهور روسیه این دستور را صادر کرده تا کارآمدی اقدامات حفاظتی در پل «کرچ» کریمه افزایش یابد که شبه‌جزیره کریمه را به روسیه وصل می‌کند و محل نقل‌وانتقال کالا است.

بامداد دیروز شنبه رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری مهیب در پل شبه‌جزیره کریمه خبر دادند؛ این پل معروف به پل «کرچ»، کریمه را به دیگر مناطق روسیه وصل می‌کند.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور پس از دریافت گزارش‌ها درباره این حادثه، دستور داده فوراً کمیته‌ای برای بررسی علت انفجار در پل کریمه تشکیل شود.

به نوشته «مسکوتایمز» پل کرچ را سال ۲۰۱۸ ولادیمیر پوتین شخصاً افتتاح کرد و این پل راه ارتباطی مهمی برای انتقال تجهیزات نظامی از روسیه به سربازان روسیه در مناطق جنگی در اوکراین است.

شبه‌جزیره کریمه واقع در جنوب اوکراین، سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی رسماَ به خاک روسیه الحاق شد. آمریکا، اوکراین و کشورهای غربی با این همه‌پرسی مخالفت و آن را «اشغال کریمه توسط روسیه» توصیف و به همین علت تحریم‌هایی علیه مسکو اعمال کردند.

در هفته‌های اخیر کریمه به یکی از محورهای جنگ در اوکراین تبدیل شده. مقامات اوکراین تأکید کردند که شبه‌جزیره کریمه باید به اوکراین برگردد و در مقابل نیز دولت روسیه هشدار دادند هر گونه تعرض به تمامیت ارضی این کشور با پاسخی محکم روبرو خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.