کد مطلب: ۵۸۶۳۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گام بزرگ امارات برای جذب سرمایه‌گذار / سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی امارات چقدر است؟

گام بزرگ امارات برای جذب سرمایه‌گذار / سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی امارات چقدر است؟

امارات امیدوار است ۲۵ میلیون نفر از نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ بازدید کنند. فرصتی شش ماه برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف در امارات. گفته می‌شود در سال ۲۰۱۸ صنعت گردشگری بیش از ۱۶۴,۷ میلیارد درهم (حدود ۴۴.۸ میلیارد دلار) تولید ناخالص داخلی این کشور را به تنهایی به خود اختصاص داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نمایشگاه اکسپو دبی ۲۰۲۰ از ‌۹ مهر ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی امارات متحده عربی ادامه دارد. فرصتی شش ماهه امارات برای جذب حدود ۲۵ میلیون گردشگر.

بیش از ۱۹۰ کشور ۶ ماه فرصت نمایش فرهنگ و نوآوری‌های خود را دارند. گفته می‌شود نمونه‌ای از شهرهای دیجیتالی آینده در اکسپو دبی به نمایش گذاشته می‌شود. تخمین زده می‌شود امارات حدود هفت میلیارد تومان برای این جشنواره هزینه کرده باشد.

برنامه امارات برای جذب سرمایه‌گذار

البته امارات امیداور است حدود ۲۵ میلیون گردشگر را از این طریق جذب کند. میلیون‌ها نفر که امارات روی سرمایه‌گذاری برخی از آنها در این کشور حساب باز کرده است. همچنین از طریق آنها گردشگری این کشور رونق یابد.

امارات گوی جذب گردشگر را از کشورهای حوزه خلیج فارس ربوده است. آنطور که ایکنا گزارش داده: «در سال ۲۰۱۸ صنعت گردشگری بیش از ۱۶۴,۷ میلیارد درهم (حدود ۴۴.۸ میلیارد دلار) تولید ناخالص داخلی این کشور را به تنهایی به خود اختصاص دهد. با توجه به رشد صنعت گردشگری در این کشور، انتظار می‌رود ۱۲,۴ درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در سال ۲۰۲۷ از طریق صنعت گردشگری باشد.»

امارات برای جذب سرمایه در زمینه‌های مختلف از جمله رشد اقتصادی و محیط زیست در اکسپو ۲۰۲۰ امیدوار است. حالا هم ابوظبی در جدیدترین تصمیم خود برای ورود مسافران، ابوظبی از به روز رسانی لیست سبز کشورها یعنی کشورهایی که سفر به ابوظبی از آنها به طور مستقیم خبر داد.

این لیست شامل ۴۸ کشور است و مسافران آنها می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه به ابوظبی سفر کنند. البته این به معنای آن نیست که مسافران لزوما تابعیت این کشورها را داشته باشند بلکه صرفا مبدا سفر از آنجا باشد.

به نظر می‌رسد فکر همه جای کار را کرده است تا گردشگران را جذب کنند. اگر مسافران این لیست سبز واکسینه نشده باشد، باید در همان بدو ورود به ابوظبی بدون نیاز به قرنطینه، تست پی سی آر بدهند. همچنین اگر مسافران کشورهای دیگر باشند باید حدود ۱۲ روز قرنطینه باشند و تست پی سی آر هم بدهند.

امارات متحده عربی توانست سال ۲۰۱۳ توانست میزبانی سومین رویداد بزرگ جهانی را در رقابت با روسیه و برزیل، از آن خود کند. نمایشگاه اکسپو یا فرهنگ ملل هر ۵ سال یک بار برگزار می‌شود. اکسپو ۲۰۲۰ نیز به دلیل بحران شیوع جهانی ویروس کرونا، با یک سال تاخیر شروع به کار کرد.

برنامه ایران در اکسپو ۲۰۲۰

ولی تیموری، معاون گردشگری درباره برنامه‌های ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ گفت: تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنی ایران با رویکرد شعار «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری صورت‌گرفته است. با اختصاص ۶۴ مترمربع غرفه ویژه بخش گردشگری وزارت از دو هزار و چهارده مترمربع کل متراژ ایران و امکان حضور و مشارکت صنعت گردشگری در ۳۸۲ متراژ دیگر از فضاهای مشترک با سایر حوزه‌ها، امکان برون‌رفت این حوزه از کمای کرونا را به همراهی بخش خصوصی و فعالان این عرصه سبب خواهد شد.»

معاون گردشگری همچنین ادامه داد: «برابر مذاکرات و توافق به‌عمل‌آمده با برگزارکنندگان اکسپو، علاوه‌بر غرفه‌ای که به صورت تخصصی در اختیار حوزه گردشگری قرار می‌گیرد، فضاهای عمومی سالن ایران هم برای معرفی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری، برنامه‌های آیینی و موسیقی ایران به کار گرفته می‌شود.»

پیش از این ایرنا در فروردین سال جاری نوشته بود: «کاهش ۹۴ درصدی ورود گردشگر خارجی، تعطیلی تاسیسات گردشگری، بیکاری و خانه‌نشینی راهنمایان سفر، زیان بیش از ۲۲هزارمیلیارد تومانی صنعت گردشگری در سال ۹۹، میراث کرونا برای گردشگری ایران بود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.