کد مطلب: ۱۳۳۰۶۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان مرکزی:

ایجاد ۳۷۰۰ فرصت شغلی کسب و کار کوچک در دولت یازدهم

ایجاد 3700 فرصت شغلی کسب و کار کوچک در دولت یازدهم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورت تایید ستاد اقتصاد مقاومتی 500 هزار واحد صنفی تولیدی امسال وام می‌گیرند.

محمدرضا نعمت‌زاده در نخستین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک افزود: هدف دولت ایجاد اشتغال و تولید است و به همین دلیل در سال گدشته در حالی که قرار بود 7500 واحد تولیدی وام بگیرند این رقم افزایش یافت و به 12 هزار واحد رسید.

در گزارش تجارت‌نیوز آمده است، وی با اشاره یه اینکه شعار دولت یازدهم در شرایطی انتخاب شد که کشور نیازمند تعقل، تفکر و تدبیر بود، اظهار کرد: در سایه خدمات دولت یازدهم کارهای خوبی برای افزایش تولید و اشتغال در کشور انجام شده و تداوم دارد.

نعمت‌زاده با قدردانی از صندوق کارآفرینی امید در جهت حمایت از کسب و کارهای کوچک تصریح کرد: به زودی با تصویب مجلس میزان سرمایه این صندوق افزایش می‌یابد تا از بنگاه‌های کوچک اقتصادی حمایت بیشتری صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید صنعت و فعالیت‌های اقتصادی به روستاها برده شود، افزود: جوانان کشور استعدادهای زیادی دارند و باید با استفاده از این استعدادها درآمد مردم، به ویژه روستاییان افزایش یابد.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در برخی از صنایع همچون صنایع الکترونیک می‌توان از روستاها کمک گرفت و با استفاده از ابتکار و خلاقیت جوانان روستایی اقدامات خوبی انجام داد.

مهدوی رییس صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی نیز در این جشنواره گفت: در دولت تدبیر و امید 4500 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کسب و کارهای خرد و کوچک پرداخت شده که در مقایسه با دولت قبل 50 درصد افزایش دارد.

به گفته وی در سال گذشته 1129 فرصت شغلی جدید در استان مرکزی توسط این صندوق ایجاد شده و 1600 فرصت شغلی نیز در قالب سرمایه در گردش تقویت شده‌اند.

ایجاد 3700 فرصت شغلی با 550 میلیارد ریال در حوزه کسب و کار کوچک

وی تاکید کرد: در بخش کسب و کارهای کوچک در فاصله سال‌های 92 تا 95 بیش از 3700 فرصت شغلی با 550 میلیارد ریال ایجاد شده است.

در پایان این جشنواره از کارآفرینان برتر این بخش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار مرکزی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و سایر مسوولان قدردانی شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.