کد مطلب: ۶۶۸۸۶

مهلت ۳ ماهه ایرلاین ها برای خروج هواپیمای از رده خارج

مهلت 3 ماهه ایرلاین ها برای خروج هواپیمای از رده خارج

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ایرلاین ها برای خروج هواپیماهای از رده خارج خود از فرودگاهها 3 ماه مهلت دارند. رضا جعفرزاده در گفت و گو با تجارت نیوز با اشاره به وضعیت فروش تور و اعزام گردشگر به ترکیه بیان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.وی افزود: پس از

45276343a75c19b786a99948c20c7c7e_XL.jpg سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: ایرلاین ها برای خروج هواپیماهای از رده خارج خود از فرودگاهها 3 ماه مهلت دارند.
رضا جعفرزاده در گفت و گو با تجارت نیوز با اشاره به وضعیت فروش تور و اعزام گردشگر به ترکیه بیان کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص مربوط به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی افزود: پس از کودتای نافرجام ترکیه و لغو پروازها اعلام شد شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و ترکیه ای می‌توانند پروازهای برنامه ای خود را از سرگیرند، از این رو سازمان هواپیمایی به طور رسمی اعلام کرد که افراد می توانند از طریق سامانه های فروش شرکت های هواپیمایی ایرانی اقدام به خرید بلیط کنند.
به گفته وی این موضوع ارتباطی با تور های مسافرتی ندارد زیرا فروش تور بر اساس دستور میراث فرهنگی ممنوع است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص خروج 27 فروند هواپیمای از رده خارج در فرودگاه‌های کشور بیان داشت: خروج این هواپیماها از فرودگاه‌ها در راستای ارتقاء بهره‌وری، افزایش استفاده ظرفیت فرودگاهی نظیر مهرآباد، کاهش تأخیرات پروازی و افزایش ایمنی انجام می شود،
وی گفت: قطعا این خروج در کاهش ایستایی هواپیماها و ترافیک فرودگاه ها مؤثر خواهد بود.
جعفرزاده همچنین با بیان اینکه این هواپیماهای از رده خارج در تعدادی از فرودگاه‌های کشور مستقر هستند، گفت: این مورد براساس بخشنامه سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر الزام ایرلاین‌ها نسبت به خروج هواپیماهای از رده‌ خارج از فرودگاه‌ها است و آنها مدت 3 ماه برای خروج این هواپیماها فرصت دارند.
جعفرزاده با اشاره به اجرای طرح انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) اظهار داشت: انتقال این پروازها فعلاً مطرح نیست و طرح این موضوع بالواقع تشریح چشم‌انداز زیرساخت‌ها بود.
وی افزود: منظور از این طرح اینست که در صورت آماده‌ شدن ترمینال‌های مورد نیاز، پروازهای داخلی در فرودگاه امام خمینی(ره)، می‌توان برای کاهش حجم ترافیکی پروازهای مهرآباد در آینده بخشی از پروازهای این فرودگاه را به فرودگاه امام(ره) منتقل کرد و این منوط به آماده‌سازی ترمینال‌ها در فرودگاه امام خمینی (ره) است.
مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: حجم ترافیکی پروازدر فرودگاه مهرآباد به ویژه در پروازهای بامداد و صبحگاهی بسیار‌ زیاد است و در حال حاضر سالانه 14 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.