خبر مهم:

کد مطلب: ۴۶۲۷۹۳

اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و با پینگ یک میلی ثانیه در ایران

اینترنت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و با پینگ یک میلی ثانیه در ایران

در این مقاله به بررسی و شیوه ارائه یک اینترنت ده گیگابیت بر ثانیه با پینگ ۱ میلی ثانیه برای تمام کشور خواهیم پرداخت، اینترنتی که رویای خیلی از افراد است و می‌خواهند آن را داشته باشند. این اینترنت هیچ سخت‌افزار یا کابل‌کشی لازم ندارد و همه افراد می‌توانند دسترسی به چنین اینترنتی داشته باشند.

ما در این نوشته می‌خواهیم به شما نشان دهیم که شما هم می‌توانید با یک ترفند ایده‌آل به پاسخ این سوال که "پرسرعت ترین اینترنت ایران را از کدام شرکت بخریم؟" را یافته و از اینترنت پر سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برخوردار شوید.

داشتن سرعت اینترنت بالا برای همه ما به یک آرزویی تقریبا دست نیافتنی تبدیل شده است. همه روزه اخبار جدیدی از پیشرفت تکنولوژی در کشورهای مختلف می‌شنویم و به‌دنبال آن هم شاید تنها کاری که بتوانیم بکنیم واکنش‌هایی با طنز تلخ کاربران باشد که در کشوری مثل ایکس تا گوگل لود شود یک مینی سریال را آنلاین مشاهده می‌کنند و ما در ایران تا گوگل برایمان بالا بیاید، باید چند قسمت از آن را به‌صورت آفلاین تماشا کنیم.

98uhb

پرسرعت ترین اینترنت ایران را از کدام شرکت بخریم؟

پیش از اینکه ببینیم کدام شرکت پرسرعت‌ترین اینترنت را در اختیار شما قرار خواهد داد باید با یک سری واژه و اصطلاح آشنا شویم.

برای داشتن اینترنت با سرعت بالا به چه سخت‌افزارهایی نیاز داریم؟

بیایید خیلی ساده به این موضوع بپردازیم. شما برای داشتن یک خط ارتباط اینترنتی که در حال مطالعه این نوشته هستید، نیاز به یک خط تلفن، مودم و در نهایت یک گوشی موبایل یا کامپیوتر برای اتصال ADSL خانگی و در اینترنت همراه هم صرفا به یک گوشی و سیم‌کارت متصل به اینترنت نیاز دارید.

اما به‌خاطر دارید که بیشترین سرعت دانلودی که تجربه کردید روی چه مقداری بوده است؟ برای آپلود و ارسال فایل‌ها چطور؟ مطمئنا که بیشتر از ۲۰ یا ۳۰ مگابیت تجاوز نکرده است. اما ما در ادامه به شما روشی را پیشنهاد خواهیم داد که به‌کمک آن می‌توانید سرعت اینترنت ۱۰ گیگابیت را تجربه کنید. ترفند این کار هم چیزی نیست جز استفاده از سرور مجازی!

حالا شاید بپرسید که سرور مجازی چیست و چه کاربردی دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی همان‌طور که از نامش مشخص است به‌صورت مجازی در اختیار شما خواهد بود. شما از طریق اینترنت می‌توانید به آن متصل شده و با سرعت بسیار بالاتری به وبگردی و دانلود و آپلود بپردازید.

در برخی از سایت‌ها نظیر ویکی پدیا از کلمه کارساز شخصی مجازی برای سرور مجازی استفاده شده است که معادل کلمه Virtual private server و مخفف آن VPS است.

سرور یک سخت‌افزار مشابه سیستم کامپیوتری شماست که متعلقاتی داخلی آن دقیقا شامل چیزهایی است که در کیس کامپیوترهای رومیزی قرار گرفته است. قطعات CPU شامل چند هسته مختلف، تعدادی هارد از نوع SSD یا NVMe که مناسب برای میزبانی وب هستند، قطعات مربوط به رم و در نهایت سایر قطعاتی که وظیفه تامین انرژی و روشن نگه‌داشتن کلی این سیستم را برعهده دارند.

این سرور به‌صورت ۲۴ ساعته و دائمی روشن بوده و از طریق فیبر نوری به اینترنت متصل است. استفاده از چنین تکنولوژی سبب شده تا سرعت فوق‌العاده بالایی در انتقال اطلاعات داشته باشد که می‌توانید یک فایل ۱۰ گیگ را در عرض چند ثانیه منتقل کنید. یک آدرس ip برای آن هم درنظر گرفته شده که از راه دور می‌توانید به آن متصل شده و داده‌های زیادی را روی آن رد و بدل کنید.

tgvgtt6

پینگ (PING) چیست؟

پینگ به معنی ارسال و دریافت نتیجه یک پاسخ به سرور است که بر اساس واحد میلی ثانیه محاسبه می‌شود. هرچه این درخواست در زمان کوتاه‌تری ارسال شده و پاسخ آن نیز سریع‌تر داده شود، پینگ پایین‌تر خواهد بود که بهترین حالت آن یک میلی ثانیه است. یعنی شما در عرض یک میلی ثانیه وقتی درخواستی برای لود یک فایل به سرور ارسال می‌کنید، سرور درخواست را یافته، پردازش و سپس شروع به ارسال نتیجه آن خواهد کرد. این پینگ پایین‌تر به معنی داشتن سرعت اینترنت بالاتر خواهد بود.

منظور از مجازی بودن چیست؟

وقتی گفته می‌شود که سرور مجازی دقیقا اینطور تصور کنید که یک کامپیوتر با سیستم عامل دلخواهی مثل ویندوز قرار دارد که از راه دور می‌توانید به آن متصل شده و با آن کارهایی که در کامپیوتر خود انجام می‌دهد را عینا انجام دهید؛ با این تفاوت که سرعت اینترنتی که این کامپیوتر مجازی دارد، تا صدها برابر از سرعت اینترنت خانگی شما بیشتر است.

بگذارید موضوع را ساده‌تر کنیم. احتمالا شما هم با برنامه‌هایی نظیر ANY DESK کار کرده‌اید. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا بتوانید از یک کامپیوتر در یک نقطع جغرافیایی به کامپیوتر دیگری متصل شده و به‌صورت ریموت کارهایی روی آن انجام دهید. به عنوان مثال قصد دارید به دوست خود ترفندی را برای یک برنامه مثل فتوشاپ آموزش دهید، کافی است هر دوی شما این برنامه را نصب داشته باشید و سپس شما به آدرسی که در برنامه نصب شده روی کامپیوتر دوستتان رار دارد متصل شوید. در این صورت یک پنجره باز شده و محیط ویندوزی کامپیوتر دوستتان به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید روی آن کارها را انجام دهید.

کار سرور مجازی در حالتی که به صورت VPS یا همان وی پی اس کانفیگ شده باشد دقیقا به همین صورت است. شما می‌توانید به سروری که سیستم عامل ویندوز یا لینوکس روی آن قرار دارد متصل شده و از طریق کامپیوتر خانگی خودتان روی آن برنامه نصب کنید، با برنامه‌ها کار کنید و از همه مهم‌تر از یک اینترنت با سرعت فوق‌العاده بالا برخوردار شوید.

ویژگی‌های سرور مجازی VPS :

  • داشتن اینترنت با سرعت فوق‌العاده بالا با قابلیت دانلود تا سرعت ۱۰ هزار مگابیت
  • پینگ ( PING ) فوق‌العاده پایین تا۱ میلی ثانیه
  • امکان آپلود فایل‌ها با سرعت ۱۰ گیگ

87yuhgb

این اینترنت پر سرعت را از کجا تهیه کنیم؟

برای تهیه این اینترنت پر سرعت نیازی به مراجعه به شرکت‌های مخابراتی یا خرید سخت‌افزارهایی مثل مودم ندارید، هیچ سیم کشی یا سخت‌افزار خاصی هم نیاز ندارید.

کاری که باید انجام دهید این است که همین اینترنت خانگی خود را حفظ کرده و تنها بعد از خرید سرور مجازی ایران از طریق اتصال اینترنتی با کامپیوتر یا گوشی موبایل به سرور متصل شوید.

این نوع سرور برای اینکه سرعت اینترنت بالا را با پینگ پایین در اختیارتان قرار دهد بهتر است که در ایران قرار داشته باشد.

یکی از بهترین دیتاسنترها که چنین سرورهایی در آنها قرار گرفته است برج میلاد تهران است.

برای خرید این سرور مجازی می‌توانید از سایت وب داده به آدرس www.webdade.com کمک بگیرید. شرکت وب داده از جمله بهترین سرویس دهندگان برای سرور مجازی ایران است که می‌توانید از آن برای کارهای مختلف و حساسیت برانگیز استفاده کنید. از جمله کاربردهای این نوع سرورها می‌توان به سرور مجازی بورس اشاره کرد برای خرید سهام ، که داشتن پینگ پایین مهم‌ترین مسئله در خرید سهام است. یا اینکه اگر زیاد فایل دانلود و آپلود می‌کنید، برای اینکه هزینه زیادی بابت پهنای باند اینترنت مصرفی پرداخت نکنید می‌توانید از این نوع سرور استفاده کنید.

لینک خرید سرور مجازی ایران :

https://webdade.com/iran-vps-server

لینک خرید سرور مجازی بورس :

https://webdade.com/bourse-vps

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.