کد مطلب: ۷۱۱۹۰۱

قیمت آهن امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۱/ ثبات نسبی قیمت‌ها

قیمت آهن امروز 20 مهر 1401/ ثبات نسبی قیمت‌ها

امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ قیمت آهن ثبات نسبی داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگر آرامش در بازار آهن ادامه داشته باشد ثبات نسبی قیمت‌ها نیز با بازار راه می‌آید.

به نقل از فولادبان، بررسی بازار آهن امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد نرخ دلار در بازار آزاد ۳۲هزار و ۷۰۰ تومان گزارش شده است. با این حال، در بازار آهن امروز شاهد ثبات نسبی قیمت‌ها در اکثر محصولات هستیم.

آخرین خبر از مذاکرات احیای برجام حاکی ار آن است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه درخصوص آخرین تحولات مناسبات دوجانبه و مذاکرات لغو تحریم‌ها تبادل نظر به عمل آمد.

در همین حال، سد رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات به لحاظ ارزشی ۱۳درصد رشد داشته است، گفته است: هم‌اکنون تراز تجاری کشور صفر است یعنی به تجارت بدون نفت نزدیک می‌شویم و مهم‌تر این که کالاهایی صادر می‌کنیم که وزن کمتر اما ارزش بیشتری دارند.

از بورس کالا خبر رسید که امروز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، قرار بود ۴۴۲هزار تن محصول فولادی در تالار صنعتی و حراج باز بورس کالا معامله شود که فقط ۲۴۰هزار و ۱۰۸ تن آن روی تابلو قرار گرفت.

در همین حال، تابلو معاملاتی بورس کالا شاهد حجم عرضه ۱۷۱هزار و ۴۶۶ تنی میلگرد بود که ۱۶هزار و ۶۶۰ تن این محصول فروخته شد. همچنین، تیرآهن با حجم عرضه ۱۷هزار و ۷۹۴ تن و تقاضای ۴۰هزار و ۴۳۷ تن مواجه شد که ۱۵هزار و ۸۵۰ تن از این حجم مورد معامله قرار گرفت.

وضعیت اسلب و بیلت در بازار جهانی

در ادامه گزارش از وضعیت اسلب و بیلت در بازار جهانی از رشد قیمت اسلب منطقه CIS حکایت دارد. براساس آخرین گزارش نشریه متال بولتن در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲میلادی (امروز ۲۰ مهر ماه)، اسلب صادراتی منطقه CIS افزایش قیمت را تجربه کرده است.

در همین حال، بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش یک دلاری، با نرخ ۵۲۳دلار به ازای هر تن مبادله شد، همچنین اسلب صادراتی این منطقه با افزایش ۷دلار و ۵۰ سنتی قیمت روبرو بود و به قیمت ۴۷۷دلار و ۵۰سنت در هر تن به فروش رسید.

خبر دیگر اینکه درآمد دولت از محل صادرات نفت و فرآورده های نفتی در سال گذشته ۱۱ برابر و ۵ ماهه امسال ۸ برابر شده است.

براساس آخرین تحلیل‌ها، به‌نظر می‌رسد در صورت تداوم آرامش در بازار آزاد، ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار آهن ادامه دار خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.