کد مطلب: ۷۰۲۴۳۳

روسیه از صادرات نفت به هند عقب افتاد/ بازار نفت هند در دست عربستان

روسیه از صادرات نفت به هند عقب افتاد/ بازار نفت هند در دست عربستان

عربستان در بازار نفت، جایگاه دوم صادرات به هند را به دست آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، جایگاه دوم صادرات نفت به هند، اختلاف عربستان و روسیه را بازار نفت کم کرد. عراق در رتبه نخست صادرات به این کشور است.

به نقل از ایلنا، بر اساس این داده‌ها، روزانه ۸۶۳هزار و ۹۵۰ بشکه نفت خام از عربستان سعودی به هند، سومین واردکننده و مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان، صادر شده که ۴٫۸درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است. در حالی که خرید از روسیه با ۲٫۴درصد کاهش به ۸۵۵،۹۵۰ بشکه در روز رسیده است.

به نقل از رویترز، باوجود افزایش صادرات نفت از سوی عربستان سعودی، سهم نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به هند به ۵۹٫۸درصد کاهش یافت. این رقم پایین‌ترین مقدار در حداقل ۱۶ سال اخیر است. زیرا هند واردات خود از آفریقا را کاهش داده است.

هند دومین خریدار نفت روسیه

پس از اینکه سایرین پس از حمله مسکو به اوکراین در اواخر فوریه، خرید خود را کاهش دادند، هند پس از چین به دومین خریدار بزرگ نفت روسیه تبدیل شد.

همچنین در ماه اوت، امارات متحده عربی چهارمین تامین‌کننده بزرگ نفت هند باقی ماند و قزاقستان با پیشی گرفتن از کویت، در جایگاه پنجم قرار گرفت.

ژوئیه گذشته، داده‌ها نشان داد که واردات هند از عربستان سعودی با ۲۵٫۶درصد افزایش به ۸۲۴۷۰۰ بشکه در روز و بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.