کد مطلب: ۵۸۴۶۸۸

بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان

بازگشایی مدارس از نیمه دوم آبان

سرپرست آموزش و پرورش گفت: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت به‌روز انجام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص الگوی بازگشایی از آبان ماه گفت: مدارس در حال ثبت وضعیت بهداشتی خود در سامانه آموزش و پرورش هستند و از نیمه دوم آبان، کلاس‌های حضوری مدارس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌های اجتماعی برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: اطلس بازگشایی مدارس ۱۵ آبان رونمایی خواهد شد که در آن تعداد مدارس بازگشایی شده و همچنین نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را به صورت به روز خواهیم داشت.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم اکنون ۴۵ درصد از مدارس به صورت حضوری فعال هستند که ۸ درصد دانش‌آموزان این مدارس شامل دانش آموزان روستایی و عشایری می‌شوند.

وی درباره سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی نیز بیان کرد: سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای ۳۰۰ هزار دانش‌آموزی که به دلیل ثبت نام دیرهنگام و یا تغییر مدرسه انجام نشده است، همچنان باز است.

کاظمی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از دانش آموزان اول ابتدایی، ۹۸ درصد همه دانش‌آموزان ابتدایی و ۹۶ درصد دانش‌آموزان در همه دوران تحصیلی ثبت نام کرده‌اند، گفت: دانش آموزانی که ثبت نام نشده‌اند به دلیل تغییر در هدایت تحصیلی و یا تغییر در رشته تحصیلی بوده و یا جزو دانش‌آموزان اتباع بوده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود معلم نیز گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۹۰ هزار معلم روبرو هستیم که این کمبود را با معلمان خرید خدماتی، بازنشسته و حق‌التدریس معلمان شاغل جبران خواهیم کرد.

منبع: مهر

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ....

    #نه_به_مدارس_حضوری

  • ناشناس

    من پدرم بیماری قلبی داره اگه من کرونا گرفتم بهش منتقل شد شماها جواب میدید.

  • امین

    واقعا متاسفم برای افرادی که سواد خودشون رو به افزایش این ویروس و از دست دادن عزیزانمان ترجیح میدن در فامیل بنده ۳ یا ۴ نفر بوده اند که دوز دوم واکسن رو هم زده بودند و فوت کرده بودند قبل از این که به خاطر منفعت خودمان دیگران را فدای خود کنیم کمی هم به فکر همان دیگران باشیم با بازگشایی مدرسه فاجعه رخ میده فقط کافیه تو مدرسه ۵۰۰ نفری یک نفر ناقل باشه و کله آن ۵۰۰ نفر و خانواده های آنهارو درگیر کنه شما هر مدرسه اینطوری حساب کن ببین چه فاجعه ای رخ میده
    #نه_به_مدارس_حضوری

  • ناشناس

    خواهش میکنم حضوری کنید

  • ناشناس

    آیا درست است که مدارس در ۱۵ آبان بازگشایی می‌شود

  • ناشناس

    حداقل دوازدهم حضوری نکنید که الکی بیایم نصف روز مدرسه بعد که برگردیم خونه خسته باشیم نتونیم درس بخونیم

  • ناشناس

    سلام
    مدارس نباید حضوری بشه چون من میدونم دیگه بچه میره مدرسه دوستشو میبینه ماسک رو درمیاره و بقلش میکنه
    واقعا جون ما که نسل جدید این جامعه هستیم مهم نیست اگه ما بچه ها بریم مدرسه یک نفر توی مدرسه مثلا 200 نفری (مثلا ) کرونا داشته باشه و بده به دوستاش اونا هم بدن به دوستای دیگشون و همینتور دست بدت میشه خیلی کمه توی 3 تا زنگ تفرین یک سوم بچه های اون مدرسه مبتلا به کرونا میش و به خوانواده هاشون هم انتقال میدن حالا کی پاسخ گو هستش ؟
    #نه_به _مدارس_ حضوری

  • سینا

    مدارس مجازی باشه بهتره اگه کسی بخواد درس بخونه خیلی بهتر از حضوری

  • ناشناس

    یعنی جی که مدارس حضوری نشه، همه جا بازهست ،کافه رستوران ،پارک ، حتا دیگه راه ها رو باز کردن دیگه جریمه هم نمیکنن
    حالا این وسط اگه مدارس باز بشن فاجعه رخ میده …
    حتی اگه الان باز نشه برای امتحان ها باز میشه ،اون موقع هست که میفهمین همه امتحان هایی که بچه هاتون دادن همش تقلب بوده

  • ناشناس

    الان همه جا بازه ،کافه رستوران، پارک
    حالا این وسط مدارس نباید باز بشه و اگه باز بشه فاجعه رخ میده، الان حضوری نشه برای امتحان ها که حضوری میشه ، اون موقع هست که میفهمین بچه هاتون تقلب می‌کنند
    بی احترامی به کسی نباشه ولی مجازی راه آسونی برای تقلب هست