کد مطلب: ۵۵۲۴۰۳

ذیبخش خبر داد:

بازگشت لوفت‌هانزا به آسمان ایران

بازگشت لوفت‌هانزا به آسمان ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا به پنج روز در هفته، گفت: پروازهای عبوری شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که پیش از این بر فراز آسمان ایران قطع شده بود مجددا از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پروازهای هواپیمایی لوفت‌هانزا بعد از ۱۵ماه توقف، روز جمعه ۲۷ فروردین‌ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) از سرگرفته شد و همان زمان تلاش سازمان هواپیمایی برای بازگشت هواپیمای اتریشی که تا پیش از این پروازهای برنامه‌ای خود را از فرودگاه امام خمینی در مسیر وین- تهران و برعکس انجام می‌داد آغاز شد.

«محمد حسن ذیبخش» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره آخرین وضعیت حضور شرکت‌های خارجی در ایران و برنامه پروازی شرکت لوفت‌هانزا، گفت: پروازهای لوفت‌هانزا با سه پرواز از مبدا فرانکفورت به تهران با درخواست این شرکت هواپیمایی از سرگرفته شد که در تاریخ‌های ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین)، چهارم و هفتم ماه می (به ترتیب سه‌شنبه ۱۴ و جمعه ۱۷ اردیبهشت‌ماه) انجام شد و قرار بر این بود بنا بر رشد تقاضا برای پروازها از اول ماه ژوئن (سه‌شنبه، اول خردادماه) برنامه افزایش پروازها بررسی شود.

ذیبخش اظهار کرد: پروازهای شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا اکنون به صورت سه روز در هفته در حال انجام است و قرار است به پنج روز در هفته افزایش یابد.

وی افزود: اتریشی ایرلاین از گروه پروازی لوفت‌هانزا نیز از ۱۷جولای(تیرماه) پروازهای خود به مقصد وین را به صورت سه روز در هفته برقرار خواهد کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح‌ کرد: پس از مذاکرات فی مابین، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا ابتدا نسبت به برقراری پروازها اقدام و سپس افزایش تعداد پروازی را در دستورکار خود قرار داد.

ذیبخش ادامه داد: به دنبال استقبال مسافران ایرانی سایر کشورها از شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا در پروازهای کانکشن به مقاصد آمریکای شمالی و کانادا، لود پروازها در حال افزایش است.

وی افزود: همچنین پروازهای عبوری شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا نیز که پیش از این بر فراز آسمان ایران قطع شده بود، در جلسه بررسی برقراری پروازهای عبوری، تعیین مسیر انجام و در آینده نزدیک برقرار خواهد شد.

اکنون به جز هواپیمایی لوفت هانزار شرکت‌های هواپیمایی ترکیش، العراقیه، هواپیمای قطری و پگاسوس از فرودگاه امام خمینی به مقاصد اروپایی و آسیایی پرواز دارند.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.