کد مطلب: ۴۱۲۱۰۴

باز هم یارانه جدیدی در راه است ؛ این بار در بودجه ۹۹

باز هم یارانه جدیدی در راه است ؛ این بار در بودجه 99

با افزایش قیمت بنزین برای حدود 60 میلیون نفر یارانه در نظر گرفته شد و معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور از گنجانده شدن ردیف مجزایی برای طرح حمایتی معیشتی در بودجه 99 خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وقتی اصلاح قیمت بنزین صورت گرفت، دولت خبر از کمک معیشتی داد؛ کمکی که به دهک‌های پایین جامعه تعلق می‌گیرد و سه دهک بالای جامعه که از نظر درآمدی در سطح بالایی هستند، نمی‌توانند از آن بهره‌مند شوند. دولت با اصلاح قیمت بنزین به دهک‌های پایین که 60 میلیون نفر یا 18 میلیون خانوار را شامل می‌شود، وعده پرداخت کمک معیشت به خانوارها را داد.

از هفته گذشته پرداخت کمک معیشت به مردم آغاز شد (در پرداخت سه مرحله‌ای 20 میلیون نفر از سرپرستان خانوار هدف‌گذاری شده بودند) و دهک‌های برخوردار توانستند به یارانه بنزین که تا چندی پیش در قالب یارانه پنهان پرداخت می‌شد، به‌صورت نقدی دست پیدا کنند. واریزی‌ها در دو تاریخ 28 آبان و 30 آبان صورت گرفت.

در مرحله جدید و پایانی، دوم آذر کمک معیشت خانوارها به حساب سرپرستان خانوار گروه هدف واریز خواهد شد. با پرداخت مرحله آخر، پرونده پرداخت کمک معیشتی که نشأت گرفته از اصلاح قیمت بنزین است، بسته خواهد شد و از روز یکشنبه - فردا - خانوارهایی که از این تسهیلات بهره‌مند نشدند می‌توانند اعتراض خود را با شماره‌گیری #6369* ثبت کنند.

برای اینکه بخشی از علامت سؤال‌ها پاک شود و مردم بدانند که کدام گروه جامعه هدف برای دریافت کمک معیشت بودند، دولت گفته است روستاییان و عشایر، مستمری‌بگیران، ‌مددجویان کمیته امداد، کارگران، معلمان، مددجویان بهزیستی، کارمندان، زنان سرپرست خانوار، اقشار کم‌درآمد و بازنشستگان مشمول طرح دولت شدند.

بدین جهت درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین برای خانوارهای یک‌نفره 55 هزار تومان، برای خانوارهای دونفره 103 هزار تومان، خانوارهای سه‌نفره 138 هزار تومان، خانوارهای چهارنفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج‌نفره و بیشتر 205 هزار تومان است.

شکایت 200 کلمه‌ای

به گزارش تسنیم، حسین میرزایی، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی با اشاره به اینکه سامانه #6369* طی اطلاعیه‌ای رسمی آغازبه‌کار خواهد کرد، اظهار کرد: تا قبل از آن کد دستوری فعال نیست و ثبت و تطبیق اطلاعات سرپرست خانوار (شماره همراه متعلق به سرپرست خانوار) استعلام وضعیت مشمولین طرح حمایت معیشتی از طریق سامانه مذکور است. علاوه بر اینکه افرادی که فکر می‌کنند مشمول این طرح هستند اما وجهی برای آنها واریز نشده، می‌توانند پس از ثبت کد ملی از طریق #6369* در سامانه اینترنتی که آدرس آن اعلام خواهد شد درخواست خود را در قالب 200 کلمه ثبت کنند.

آزمون وسع انجام می‌دهیم

وی ادامه داد: برای افرادی که درخواست می‌دهند آزمون وسع انجام خواهد شد و چنانچه شرایط لازم برای دریافت طرح حمایت معیشتی را داشته باشند به آنها اعلام می‌شود. حق افراد درخواست‌دهنده از زمان آغاز طرح محفوظ و وجه طرح کمک معیشتی این افراد از آغاز طرح واریز می‌شود. مبنای شناسایی، دارایی ‎‏، درآمد و هزینه خانوار درپایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وزارت رفاه است.

هیچ پیامکی نمی‌فرستیم

میرزایی اضافه کرد: تا اطلاع بعدی هیچگونه پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مشمول بودن یا عدم مشمولیت برای مردم ارسال نمی‌شود و تمام پیامک‌های ارسالی به‌طور حتم جعلی و فاقد اعتبار هستند، مردم دقت کنند که مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرند.

جامانده‌ها از یارانه بخوانند

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولین طرح حمایت معیشتی افزود: افرادی که به‌دلایلی نظیر فوت، ازدواج، طلاق و… درخواست تغییر سرپرست را دارند باید طبق روال سنوات گذشته برای دریافت یارانه برای تغییر سرپرست به دفاتر پلیس +10 و برای اعلام حساب باید به یکی از بانک‌ها مراجعه کنند.

7 دهک برخوردار

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان حمایت معیشتی با بیان اینکه حمایت نقدی ۷ دهک جامعه رادر بر می‌گیرد، در گفت‌و‌گویی که با مهر داشته گفته است: اینکه سهم خانوارهای یک تا پنج نفره از دریافت این حمایت معیشتی چقدر است تا پایان واریز مرحله اول این طرح یعنی تا شنبه شب مشخص خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که در سه دهک بالای درآمدی باشند، به هیچ‌وجه مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت نمی‌شوند، تصریح کرد: 7 دهک جامعه بر مبنای دارایی، درآمد و هزینه از حمایت نقدی دولت بهره‌مند می‌شوند.

کمک معیشتی به بودجه می‌رسد

حمیدرضا عدل، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور هم درباره پرداخت کمک معیشتی و نگرانی‌ها که مردم از ادامه دار بودن این طرح دارند، به مهر گفته است: در ستاد بودجه سال ۹۹ مطابق با درخواست نوبخت مقرر شد که در قالب جدول هدفمندی یارانه‌ها، ردیف مجزایی برای طرح حمایتی معیشتی گنجانده شود از این‌رو پرداخت‌های مربوط به این طرح برای سال آینده نیز تضمینی است.

تا شب عید ثابت می‌ماند

با اصلاح قیمت بنزین و پرداخت کمک معیشت به 40 میلیون نفر بازار چه شرایطی دارد؟ عباس قبادی، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت در این باره به تسنیم گفته است: برنامه‌ای برای افزایش قیمت کالا‌ها نداریم و بر همین اساس اقلامی که مدیریت آنها در اختیار دولت است، تا شب عید نیز ثابت خواهد ماند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به بازرسی‌هایی که در بازار انجام می‌شود، شرایط خوبی حاکم بوده و با توجه به فراوانی کالا و تکمیل بودن انبار‌های ذخایر استراتژیک، با افزایش یا تغییری در قیمت‌ها روبه‌رو نخواهیم شد. قبادی ادامه داد: جلسات ستاد تنظیم بازار تا اطلاع ثانوی برای کنترل بازار ادامه خواهد داشت و امیدواریم با همراهی مردم بازار آرامی را داشته باشیم.

کدام کالاها بیشترین تخلف را داشتند؟

داریوش بهنود قاسمی، مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم درباره وضعیت بازار و بازرسی‌های صورت گرفته به ایسنا گفته است: ۴۵۷۶ مورد پرونده تخلف در چهار روز اول هفته گذشته به تعزیرات ارسال شده است.عمده پرونده‌های تشکیل شده مربوط به میوه، قند، ‌شکر، مرغ، ‌برنج، لبنیات، ‌گوشت قرمز، تخم مرغ، حمل و نقل، ‌لاستیک، ‌روغن موتور و مصالح ساختمانی بوده است. به گفته وی تغییرات شدید قیمت در بازار مشاهده نشده و پرونده‌های تشکیل شده در بعضی از بخش‌ها مانند میوه و صیفی‌جات ربطی به قیمت بنزین نداشته و به‌دلیل تغییرات آب‌وهوایی و مشکلات حمل و نقل اتفاق افتاده است.

کدام بخش‌ها کنترل می‌شود؟

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نظارت بر بخش خدمات مانند انبارها، ‌سردخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حمل و نقل سیستماتیک را از جمله مهم‌ترین اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: رعایت نصب قیمت، ‌صدور فاکتور و رعایت سود عمده و خرده فروشی نیز جزء مواردی است که بازرسان رعایت آنها را کنترل می‌کنند.

قیمت نیمی از کالاهای اساسی کاهشی شد

جدیدترین آمار منتشره از سوی وزارت صمت نشان می‌دهد که از بین ۴۳ کالای اساسی قیمت ۲۲ مورد در شهریور امسال نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

طبق این آمار بیش‌ترین کاهش قیمت مربوط به سیب‌زمینی درجه یک، جوجه یک روزه گوشتی و گوجه فرنگی بوده که به ترتیب ۲۳.۲، ۲۰.۱ و ۱۵.۴ درصد کاهش قیمت داشتند و در شهریور ماه امسال با قیمت حدود ۴۷۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۸۰۰ تومان به فروش رسیده‌اند.

منبع: روزنامه ایران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.