کد مطلب: ۶۰۸۳۱۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بودجه پرداخت وام بانک‌ها تمام شد؟

بودجه پرداخت وام بانک‌ها تمام شد؟

در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال بانک‌ها پرداخت وام خود را کمتر یا به صفر رسانده‌اند. تنها برخی از بانک‌ها به سپرده‌های بلندمدت خود وام می‌دهند. کدام بانک‌ها وام می‌دهند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بیش از سه ماه به پایان سال باقی مانده اما اغلب بانک‌ها با کسری بودجه مواجه شده‌اند. تقریبا در دو ماه پایانی سال بانک‌ها به علت تغییر روال کاری خود روند وام‌دهی را تغییر می‌دهند.

طی سال جاری بخش عمده‌ای از بانک‌ها با کسری نقدینگی روبه‌رو شدند. این کسری باعث شده تا بانک‌ها جلوی پرداخت وام‌های خود را بگیرند. درحال حاضر اغلب بانک‌های کشور درخواست وام جدید را ثبت نمی‌کنند.

یک اپراتور بانک آینده به تجارت‌نیوز می‌گوید: تنها چند شعبه این بانک به مشتریان قدیمی و باسابقه خود وام می‌دهند. بانک آینده نقدینگی بسیار کمی برای پرداخت وام دارد، حتی کارکنان بانک نیز نمی‌توانند وام بگیرند.

اپراتور یکی از شعب بانک ملی می‌گوید: بانک ملی با کسری بودجه مواجه است و نمی‌تواند هیچ‌گونه پرداختی وامی داشته باشد. از سوی دیگر خواست‌های زیادی برای وام داریم و در مقابل جذب نقدینگی بانک ما تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.

پاسخگویی تلفنی بانک آفرین می‌گوید: این بانک درحال حاضر توانایی پرداخت وام ندارد به متقاضیان وعده سه ماه آینده را می‌دهد. به گفته اپراتوار این بانک دریافت وام طی ماه‌های آینده شرایط خاص دارد و نمی‌توان به راحتی آن را دریافت کرد.

به گفته معاون بانک مسکن با شروع آبان ماه پرداختی‌های این بانک به مشکل برخورده است. باتوجه به وضعیت پیش آمده احتمالا تا پایان سال پرداختی جدیدی برای وام نداشته باشیم.

کارمند بانک تجارت درباره نحوه پرداختی وام توضیح می‌دهد: شعبه ما همانند دیگر شعبات بانکی توانایی پرداخت وام ندارد. تنها به وعده پرداخت وام در چندماه اخیر پای‌بند است.

به گفته اپراتوار بانک سامانبه تجارت‌نیوز پرداختی وام‌های دوماه اخیر به راحتی انجام می‌شود. طی ۱۲ روز گذشته بانک هیچ درخواست جدیدی را برای دریاقت وام ثبت نکرده و احتمالا رویه بانک تا پایان سال همین‌گونه است.

مدیر یکی از شعبات بانک گردشگری نیز نبود نقدینگی این بانک را برای پرداخت وام تایید می‌کند و می‌گوید: بودجه باقی مانده برای وام متعلق به مشتریان قدیمی و باسابقه است و برای تقاضای مشتریان جدید و کم سابقه نقدینگی دردسترس نیست.

پاسخگویی تلفنی بانک تجارت خبر از کسری نقدینگی برای پرداخت وام داد. طبق گفته او درخواست‌های ثبت شده برای وام در یک ماه اخیر به مرحله پرداخت می‌رسد اما تا سال آینده پرداختی وام نزدیک به صفر می‌شود.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد اغلب بانک‌ها با کسری منابع مواجه شده‌اند، به همین دلیل پرداختی وام‌های خود را تا پایان سال کاهش داده‌اند. درمقابل با افزایش میزان سود سپرده سعی در جذب نقدینگی بیشتری دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس چرا دارن به کارمندهای خودشون وام‌میدن؟
    وام خرید لوازم خانگی و الکترونیکی که جدیدا دارن پرداخت میکنن.
    دوست من کارمند بانک شهر هست.
    فقط مردم عادی باید تو فشار و سختی باشند و سودی که کارمندهای بانک نمیدن رو چند برابر از مردم بگیرن.
    همین رو هم از مردم گرفتن.این کشور درست بشو نیست.

  • حسین

    خدا ازتون نگذره مردم بدبخت کردین این وامها کی میخواد بازشه بانک رفاه میگه سامانه که توش باید ثبت نام کنین به ما ارائه نکردن

  • ناشناس

    یعنی چی مردم آزاری در این حد??

  • ناشناس

    تورو جووووووووووووووون هرکی دوست دارین رسیدگی کنین

  • ناشناس

    مدیران بانکی و کارمندان محترم بانک ها! چرا بی حساب و کتاب، انواع وام های رنگارنگ رو به دوستان و آشنایان خودتان داده اید که حالا بهانه بیارید و به مردم نیازمند جامعه وام ندهید؟؟ وظیفه و اصالت اصلی یک بانک اهدای وام به مردم عادی جامعه هست، بانک اگر وام نده که باید درش تخته بشه…

  • ناشناس

    بانک صادرات وام نمیده الان

  • رضا

    باسلام.من بیست میلیون وام میخواستم مراجعه کردین به بانک میگه دیگه تو سال آینده میتونیم وام بدیم.میگه باید زودتر میومدی.میگم هر ده روز یکبار چهار ماهه دارم سر میزنم ولی میگند وام ها بسته است حالا هم رئیس بانک ملی نوگوران لنجان میگه ساله دیگه این چه اوضاعی هست برای ملت درست کردید؟؟؟ خدا ریشه تون را بکنه.با این بانکداری تون وام ۱۸ درصد را باید کلی التماس کنی دست و پای آدم هم باضامن می‌بندند ولی بازم پرداخت نمی‌کنند.خدا سزاتون را بده.

  • ناشناس

    من بعنوان پیمانکار بنیاد مسکن ۲۰واحد روستایی که توسط بنیاد مسکن به بانکها معرفی و انعقاد وامشون انجام شده رو تا پایان قرار داد خودم تحویل دادم اما دریغ از هزار تومن پرداختی بانکها، هیچکس هم پاسخگو نیست،سوال اینجاست که اگه قرار به پرداخت این تسهیلات نبود دلیل معرفی از طرف بنیاد مسکن و پذیرش بانکها چی بوده؟؟

  • ناشناس

    سلام واقعا خسته شدیم از بس به بانک سر زدیم کی وام ها آزاد میشه الان ۴ ماهه پرونده وام تکمیل کردیم هنوز وام به حسابمون واریز نشده بدهکاریم تو را به خدا کاری کنید

  • ناشناس

    بابا تورو خدا وامها رو باز کنید زندگیمون داره نابود میشه