کد مطلب: ۶۰۹۶۸۲

بایدن نامزد ریاست جمهوری می‌شود؟

بایدن نامزد ریاست جمهوری می‌شود؟

جوبایدن گفت: عاملی که او را ترغیب می‌کند تا دوباره در ۲۰۲۴ نامزد ریاست جمهوری شود، رقابت مجدد با دونالد ترامپ، است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زمانی که از بایدن ۷۹ ساله پرسیده شد که آیا دوباره نامزد انتخابات می‌شود، پاسخ مثبت داد. او ادامه داد: اما ببینید… من به سرنوشت احترام می‌گذارم. سرنوشت بارها و بارها زندگی مرا دستخوش تحولاتی کرده است. اگر وضعیت سلامت جسمانی‌ام مثل الان باشد، اگر حالم خوب باشد، خب دوباره نامزد خواهم شد.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین درباره اینکه آیا حاضر می‌شود مقابل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا رقابت ‌کند یا خیر پاسخ داد: سعی می‌کنید مرا وسوسه کنید… مطمئنا. اگر نامزد باشم، چرا نباید مقابل دونالد ترامپ رقابت کنم؟

ترامپ همچنان مدعی است که شکست انتخاباتی او در ۲۰۲۰ مقابل بایدن به علت تقلب بوده و اینکه تاکید دارد "انتخابات از او به سرقت رفته است." با همین فرضیه بود که حامیان ترامپ در ششم ژانویه به کنگره حمله‌ور شدند تا جلسه تایید پیروزی انتخاباتی بایدن را مختل کنند.

در همین حال، دونالد ترامپ بارها به صورت ضمنی اشاره داشته که احتمالا وارد کارزار انتخاباتی کاخ سفید شود، اما هنوز برنامه‌هایش را اعلام نکرده است.( ایسنا )

کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای با وال استریت ژورنال که هفته گذشته منتشر شد اصرار داشت که او حتی در مورد این مساله فکر نمی‌کند که بایدن در سال ۲۰۲۴ شرکت کند یا با او در مورد آن صحبت کند.( تسنیم )

البته نتایج نظرسنجی جدید یاهو نیوز - یوگاو از ۱۵۵۸ بزرگسال آمریکایی، نشان می‌دهد تنها ۲۲ درصد از مردم خواستار آن هستند که «جو بایدن» برای انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود و ۲۷ درصد خواهان نامزدی «دونالد ترامپ» هستند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد، تقریباً شش نفر از هر ۱۰ نفر می‌گویند که با کمپین ریاست جمهوری ترامپ (۵۹ درصد) یا بایدن (۵۷ درصد) در سال ۲۰۲۴ مخالف هستند و ۱۴ درصد در مورد ترامپ و ۲۲ درصد نیز در مورد بایدن گزینه "مطمئن نیستم" را انتخاب کردند.

این نتایج از آن جهت به طور خاص قابل توجه است که سطح نسبتاً بالایی از مخالفت را در کلیت طیف سیاسی نسبت به هر دو نفر، که محتمل‌ترین نامزدهای احزابشان برای انتخابات سال ۲۰۲۴ به شمار می‌آیند، نشان می‌دهد.( دنیای اقتصاد )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.