خبر مهم:

کد مطلب: ۶۱۹۵۷۸

کره جنوبی بخشی از بدهی ایران را پرداخت کرد

کره جنوبی بخشی از بدهی ایران را پرداخت کرد

وزارت اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد بدهی ۱۸ میلیون دلاری ایران بابت حق عضویت در سازمان ملل را از محل دارایی‌های بلوکه شده کشورمان پرداخت کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کره جنوبی از پرداخت بدهی معوقه حق عضویت ایران به سازمان ملل خبر داد.

به نقل از بلومبرگ، وزارت اقتصاد و دارایی کره جنوبی اعلام کرد ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در این کشور را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.

پیش تر به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا و عدم پرداخت حق عضویت، حق رای ایران در این نهاد به حال تعلیق درآمده بود. با این حال، مقامات سئول اکنون می‌گویند این پول را از محل دارایی های بلوکه شده تهران پرداخت کرده‌اند.

گفتنی است بیش از هشت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران هم‌اکنون در کشور کره جنوبی بلوکه شده است و این کشور به دلیل تحریم‌های آمریکا حاضر به پرداخت پول ایران نیست.( باشگاه خبرنگاران جوان )

تهاتر نفت ایران با چای

پیش از این نیز رئیس سازمان توسعه تجارت درخصوص بدهی سریلانکا به ایران گفته بود: در جریان سفری که هیئت ایرانی به سریلانکا داشت، خوشبختانه مذاکرات بسیار مطلوبی با نمایندگان دولت و بخش خصوصی این کشور انجام شد و دو طرف بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی تاکید کردند. در این دیدار ما با وزیر کشت و صنایع، مسئولان توسعه تجارت و صادرات و رییس اتاق بازرگانی سریلانکا دیدار کردیم که نتیجه تمام مذاکرات در این دیدارها مثبت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایران و سریلانکا ظرفیت بالقوه بسیار گسترده‌ای برای توسعه تجارت مشترک دارند، توضیح داد: متاسفانه تا به امروز بخش مهمی از تبادلات اقتصادی دو کشور به صادرات نفت و محصولات نفتی ایران باز می‌گردد و جز آن می‌توان گفت که در حال حاضر میزان صادرات غیرنفتی ایران به این کشور شرق آسیا، کمتر از ۱۰۰ میلیون دلار در سال است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: متاسفانه تجار و فعالان اقتصادی سریلانکا، تصور دقیقی از ظرفیت‌های اقتصاد ایران و توان ما برای صادرات غیرنفتی نداشتند و در این سفر تلاش شد تا مقدمات لازم برای افزایش همکاری‌ها فراهم شود. پس از سفر ما ابتدا کمیته مشترک اقتصادی دو کشور تشکیل خواهد شد و پس از آن با محوریت بخش خصوصی به سمت تاسیس اتاق بازرگانی مشترک حرکت می‌کنیم.

پیمان پاک با بیان اینکه در حوزه‌های پتروشیمی و لبنیات، سریلانکا بازار مطلوبی برای شرکت‌های ایرانی خواهد بود، بیان کرد: در مقابل جدا از چای، امکان واردات برخی مواد اولیه یا محصولاتی مانند کائوچو نیز به ایران وجود دارد که البته باید مذاکرات دقیق برای تعیین نرخ و قرارداد نهایی انجام شود اما آنچه که با قاطعیت می‌توان از آن سخن گفت این است که هم سریلانکا برای ما بازار بسیار مطلوبی است و هم می‌توان برخی نیازهای کشور را از طریق این کشور پاسخ داد.

وی از امکان برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و تولید مشترک میان ایران و سریلانکا نیز سخن گفت و افزود: در حوزه‌هایی مانند تولید ماشین آلات کشاورزی یا مونتاژ نهایی محصولات ما می‌توانیم از فضای موجود در سریلانکا استفاده کنیم. این کشور با توجه به قرار گرفتن در مدار شبه قاره هند، از نظر دسترسی به بازارهای منطقه شرق آسیا و همچنین ایجاد بستری برای واردات فله، سرمایه گذاری مشترک و صادرات نهایی محصول با ارزش افزوده جایگاه مناسبی دارد و ایران می‌تواند از این فضا استفاده کند.

رییس سازمان توسعه تجارت همچنین از نهایی شدن توافقی برای آزادسازی طلب معوق ایران در سریلانکا خبر داد و تشریح کرد: از حدود ۹ سال پیش، حدود ۲۵۰ میلیون دلار پول حاصل از صادرات نفت ایران به سریلانکا در این کشور بلوکه شده و امکان ترخیص آن وجود نداشت. خوشبختانه در مذاکرات اخیر ما به راه حلی مکتوب رسیدیم تا این پول و سود آن در سال‌های گذشته در قالب کالاهایی مانند چای به ایران بازگردد.( ایسنا )

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این پول وارد شده یا قبل از آمدنش تقسیم شد کسی هست بگوید چکارش کردیم یا می کنیم

  • ناشناس

    اگر‌این‌آزاد‌سازیهادر‌زمان‌روحانی‌می‌شد‌پول‌به‌سفره‌مردم‌ایران‌می‌رفت‌حالا‌پولها‌مستقیما‌به‌جیب‌فرزندان‌حرام‌لقمه‌مسئولین‌می‌رود‌و‌صرف‌عیاشی‌آنهامی‌شود

    • ناشناس

      همشون مثل همند

  • ناشناس

    دوستان خوب اخبار نخوندن از بابت بدهی ایران به سازمان ملل به همون سازمان داده نه این که به ایران بده به دلتون صابون نزنین چند ماه پیش می خواست لوازم خانگی به ایران بده که متاسفانه مافیای لوازم خانگی نزاشتن الان مجبوریم به این گرونی لوازم خانه بخریم

  • رسول...

    پس بریزید به مردمان بدبخت ایران….

  • ناشناس

    از کیسه خلیفه می بخشی

  • ناشناس

    مقصر اصلی مسئولان هستند که گذاشتند ازیک ملیارد به نه ملیارد برسه وهنوز هم میدهند

  • بازنشسته

    خوش بحال اونایی که ازابن همه پول بهره واستفاده میکنن،ماهم فقط اسمشومیشنویم،محبوریم بااین گرونی بسازیم وبسوزیم،،،

  • ناشناس

    آیاباازادشدن اون پول یکریال چیزی ارزانترمیشود؟یایکریالش به مردم میرسه یایکریال ازمردم کمترمیچاپند؟وقتیکه چنین نمی‌شود فقط رقم دزدی‌های خودشون بیشترمیشودپس بهترکه نشود همان غریبه هابخورند

  • بهزاد

    خدا رو شکر دیگه پولدار شدیم و از فردا سهم هر ایرانی را به حسابش می‌ریزند و حالش رو می‌بریم!
    در زمان احمدی نژاد عتیقه قرن نفت به ۱۵۰ دلار رسید و کوچکترین گشایشی در کار مردم ایجاد نشد ، در زمان روحانی ۱۵۰ میلیارد دلار از طلبهای ایران توسط آمریکا پرداخت شد باز هم ما چیزی ندیدیم مطمئن باشید صد بار دیگر هم اگر پولی برسد ذره ای در زندگی مردم تاثیر نخواهد داشت و در سرچشمه مفقود خواهد شد!!!

  • ناشناس

    خیلی زحمت کشیده !!!