کد مطلب: ۵۷۹۵۶۶

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بین برترین دانشمندان جهان

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بین برترین دانشمندان جهان

برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در بین دانشمندان برتر جهان از سوی پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) انتخاب و معرفی شد.

به گزارش امروز پنجشنبه شبکه اطلاع‌رسانی تولید و تجارت ایران، پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) به ارائه فهرستی از دانشمندان برتر دنیا می‌پردازد که هر دو ماه یکبار براساس آخرین تحولات در شبکه علم بین‌الملل روزآمد می‌شود و مرجعیت علمی مبنای گزینش دانشمندان برتر در پایگاه طلایه‌داران علم است.

قبادیان در این زمینه گفت: پایگاه استنادی طلایه‌داران علم تامسون رویترز، ISI شاخص‌های از پیش تعیین شده‌ای دارد که با استفاده از این شاخص‌ها، دانشمندان جهان را ارزیابی و رصد می‌کند.

وی با اشاره به ارسال مقالات ISI به عنوان یکی از شاخص‌های این پایگاه در انتخاب دانشمند برتر توضیح داد: اثر بخشی مقالات و همچنین ارجاعات بین‌المللی از دیگر شاخص‌های انتخاب دانشمندان برتر جهان است.

قبادیان گفت: دو سازمان اسکوپوس و تامسون رویترز شاخص‌های دیگری دارند که شاخص‌های سختگیرانه‌ای است و براساس آنها هر دانشمندی دارای یک کد بین‌المللی است و با استفاده از این کد،این دو سازمان فعالیت روزانه دانشمندان را رصد کرده و می‌سنجند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در دهه اخیر جزو یک درصد برتر دانشمندان قرار گرفته و در سال‌های ۲۰۱۸, ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ نیز به عنوان دانشمند برگزیده اعلام شوم.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.