کد مطلب: ۵۷۰۴۰۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برق تهران دوباره قطع شد/ سریال جدید قطعی برق در کشور

برق تهران دوباره قطع شد/ سریال جدید قطعی برق در کشور

بنا بر اخبار واصله، در حالی که هنوز حتی ۲۴ ساعت از هشدار مدیرعامل توانیر نسبت به قطعی برق نگذشته بود، برق تهران غیرمنتظره قطع شد و کاربران در فضای مجازی از خاموشی گسترده در کل استان‌های کشور خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق کشور امروز در نشست خبری مشترکشان هشدار دادند که به دلیل گرمای زیاد هوا و افزایش مصرف برق، این هفته خاموشی ‌های گسترده در کشور دوباره آغاز می‌شود و هنوز مدت زیادی از این نشست خبری نگذشته بود که گزارش ‌های قطعی برق ابتدا از پایتخت و سپس از سراسر کشور به دست رسید.

در این میان عده‌ای از کاربران توییتر فارسی هم از خاموشی‌ها گله کردند و مدعی شدند که برق‌شان بدون برنامه جدول خاموشی‌های برق قطع شده است.

برای مثال یکی از کاربران در توییتر فارسی نوشته بود: «بیشتر از دو ساعت برق قطع بود حداقل از قبل بگن چه ساعتی قراره برق قطع شه تا ما هم وقتمونو تنظیم کنیم تو این دو ساعت من میتونستم به همه کارام برسم!با این وضعیت که نمیشه زندگی کرد. دهع!» و یک کاربر دیگر گفته بود: «برق اینجا دو ساعته قطع شده! اگه تهران اینه وای به حال شهرستان» و در نهایت کاربری هم شرایط خود را این گونه توضیح داده بود: «اکسیژن روی دهنم بود خوابیدم. وقتی از خواب پریدم دستگاه کار نمی کرد برق رفته بود. از کپسول اکسیژن گرفتم و نفسم اومد سرجاش. من الان دیگه ۲۴ ساعت نیاز به دستگاه ندارم.ولی اون بیمارای کرونایی که هنوز حالشون بده، بدون برق و دستگاه می میرن.»

این‌ها در حالی است که شرکت توزیع برق تهران شنبه این هفته مانند روال سابق خود جدول خاموشی احتمالی برق پایتخت را منتشر کرده بود و هیچ هشداری مبنی بر قطع گسترده برق دوباره پایتخت نداده بود تا مشترکان بتوانند برنامه‌ریزی درستی داشته باشند.

مصطفی رجبی مشهدی صبح امروز در نشست خبری ادعا کرده بود: اگر استفاده از رمزارزها نبود، خاموشی‌های ۲۴ ساعت گذشته به مشترکان خانگی تحمیل نمی‌شد.

او اعلام کرده بود: ۲۱۰ هزار ماینر کشف شده، معادل یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی برق مصرف می‌کردند و رمزارزهای غیرمجاز به همراه افزایش دمای هوا باعث به وجود آمدن این شرایط بحرانی شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق همچنین ابراز نگرانی کرده بود: نیاز مصرف برق کشور در روز گذشته به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید که این مقدار نسبت به سال گذشته۲۰ درصد افزایش داشته است.

رجبی مشهدی گفته بود: اگر حدود دو هزار مگاوات صرفه‌جویی کنیم هم به راحتی از پیک مصرف عبور می‌کنیم و در غیر این صورت مجبوریم در بخش صنایع محدودیت‌هایی در نظر بگیریم. ما با صنایع از دو هفته قبل حداکثر همکاری داشتیم اما بخشی از صنایع فولادی به دلیل تولید اکسیژن امکان کاهش میزان مصرف خود را ندارند و لاجرم ممکن است خاموشی برنامه‌ریزی شده صنایع را شروع کنیم.

متولی‌زاده مدیرعامل توانیر هم در همین مورد تاکید کرده بود: اگر مردم با ما همکاری نکنند، ناگزیریم صنایع فولادی را محدود کنیم که تعدادی از آن‌ها در حال تولید اکسیژن بیماران کرونایی هستند و حتی خاموش کردن یک لامپ می‌تواند به ما و بیماران کرونایی کمک کند.

راهکار محدودسازی برق صنایع در حالی پیشنهاد شده که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۸۸ نفر جان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست دادند و و ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هفته پیش در گفتگوی زنده تلویزیونی پیش‌بینی کرده بود تعداد جان‌باختگان کرونایی در کشور، ممکن است به حدود ۸۰۰ نفر در روز هم برسد.

به نظر می‌رسد سریال خاموشی‌های طولانی مدت کشور دوباره کلید خورده و این بار هم مثل دفعات پیش، انگشت اتهام مسولان به سمت مردم و بخش خانگی است که تنها ۴۰ درصد از بار برق کشور را به دوش می‌کشند و آن طور که وزارت نیرو اعلام کرده، ۸۰ درصدشان هم مطابق الگوی استاندارد برق مصرف می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر درباره وضعیت برق این هفته، گزارش « هشدار نوبت‌بندی مجدد برق » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز ۶ بار برق شهرک خاور شهر قطع شد موندیم چی کار کنیم ???

  • ناشناس

    این همه مصیبت داریم
    برق هم مصیبت دیگری است که دولت بر سر ما می آورد
    وجدان داشته باشد

    • محمدی

      ماسه‌‌ساعته‌ برق‌ نداریم‌ توگرمای‌ ظهر‌ داریم‌ میپزیم‌ اومدم‌تو‌ گوگل‌ ببینم‌ اوضاع‌ برق‌ چجوریه‌ که‌ همه‌جاش‌ پرشده‌ ازتبلبغ‌ بیت‌ کویین‌ وعامل‌ بی‌برقی‌ وبدبختی‌ما‌ بخشیش‌ ازبیت‌ کوینه‌ واقعامامردم‌ چه‌ گناهی‌ کردیم‌ که‌ اینجوری‌تقاص‌ پس‌میدیم

  • پریسا رضامند

    .این همه برقو میبرین.بابا بچه کوچیک ما چ گناهی کرده ک باید بازیچه دست شما دولت خورا بشه.

  • ناشناس

    ما در فارس تو بیست چهارساعت ،پنج ساعت قعطی داریم،اخه وقتی نمیتونید ی برق واسه ی ملت تولید اقا ول کنید برید ،خجالت بکشید اگر حایی گفته بشه بهمون میخندن ،اخه برق هم چیزای دیگه است،ومصرف خانگی که گفتند کی خوشش میاد پول برق زیاد بده اخه اگر برق خانگی زیاد استفاده بشه پول بیشتری هم از جیب مردم میره بخاطر همینم شده صرفه جویی میکنن باباملت نون ندارن بخورند بیان برق اسراف کنند پس مشکلاز بی تدبیری،بی عرضگی ،بی خیالی بالایی ها هست اقااااااا اگر نمیتونید ول کنید بریدددددددد تا ملتم نفس بکشن

  • ناشناس

    برخورد و جمع آوری دستگاه های ماینر و تولید رمز ارز غیر مجاز وظیفه کدوم ارگان هست ؟ و مجازاتش چیه ؟ اصلا حتی دستگاه تولید رمز ارز مجاز هم نباید کارکنه . این مجوز رو کی میده ؟و برای چی میده .؟

  • مینا

    لعنت به همشون

  • مینا

    خدا ازشون نگذره

  • مینا

    وای برما بااین مملکت ک ساختن

  • چگوارا

    قدرت خاورمیانه ??????

  • ناشناس

    این چرت و پرتا چیه؟ شماها دارین برق صادر میکنین. چرا دروغ میگین؟ الان که دیگه هوا خوبه برا چی برق قطع میشه؟ روزی دوبار هربار بیشتر از دوساعت مسخره کردین؟