کد مطلب: ۵۵۹۶۹۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برق تهران قطع می‌شود

برق تهران قطع می‌شود

شرکت توزیع برق، صبح امروز طی اطلاعیه‌ای از احتمال خاموشی در این هفته خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت توزیع نیروی برق تهران صبح امروز با انتشار اطلاعیه‌ای از احتمال قطعی برق تهران در این هفته خبر داد و گفت دلیل این خاموشی، افزایش مصرف برق است. بعد از آن هم از مردم درخواست کرد از استفاده وسایل برقی پرمصرف در ساعات ۱۲ الی ۱۸ خودداری کنند و این وسایل را همزمان باهم روشن نگذارند.

سخنگوی صنعت برق هم در گفتگو با ایسنا تاکید کرد که مشترکان باید به ویژه در ساعت ۱۲ تا ۱۸ صرفه‌جویی کنند و همچنین مشترکان صنعتی و کشاورزی نیز باید مشارکت جدی داشته باشند تا سقف تعیین شده استان‌ها پوشش داده شود.

قطعی برق گسترده در تهران و دیگر استان‌های کشور از فروردین ماه ۱۴۰۰ شروع شده بود. از شروع سال ۱۴۰۰ تقریبا هر هفته با بجران کمبود برق مواجه بودیم. مقامات دولتی از ابتدای سال ۱۴۰۰ استخراج غیرمجاز رمزارز را دلیل اصلی این بحران می‌دانستند و چندین بار اخطار داده بودند که در صورت کشف دستگاه مانیر غیرمجاز، با فرد خاطی برخورد جدی می‌شود.

بعد از استخراج غیرمجاز رمزارز، مقامات دولتی مصرف بیش از اندازه برق توسط مشترکان را دلیل اصلی کمبود برق می‌دانستند و از مردم تقاضا می‌کردند که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

اما مشکل کمبود برق به همین دلایل ختم می‌شود؟

به گزارش فارس، هفته اول تیرماه، نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سد کارون ۴ به دلیل کاهش نزولات جوی و افت سطح آب پشت سد از مدار تولید برق خارج شد و چند روز قبل از آن هم نیروگاه اتمی بوشهر به دلیل مشکلات فنی از مدار خارج شده بود.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق در این باره گفته بود که دلیل قطعی برق، از مدار خارج شدن نیروگاه اتمی بوشهر بوده اما هاشم اعوره‌ای، استاد تمام دانشکده برق دانشگاه شریف معتقد بود ظرفیت اسمی نیروگاه برق بوشهر تنها هزار مگاوات است و دلیل قطعی برق گسترده افزایش تقاضاست و علت اصلی آن هم گرمای هوا، کاهش بارندگی و استخراج رمزارز است.

به گزارش ایسنا، شرکت توزیع برق آخرین بار، جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی برق از ۵ تا ۱۰ تیرماه را منتشر کرده بود.

با این همه، هنوز کسی به درستی نمی‌داند علت اصلی کمبود برق امسال چیست و قرار است چند اطلاعیه دیگر مبنی بر کمبود برق و درخواست صرفه‌جویی در مصرف آن ببینیم و تنها مساله واضح این است که تابستان امسال، تابستان سختی داریم.

برای مطالعه بیشتر در این باره گزارش « توضیح اداره برق درباره جدول خاموشی » را از سایت تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    استخراج ارز دیجیتال رو که خودتان انجام میدید اگه اجازه بگیرم دیگه زیاد برق مصرف نمیشه خجالت بکشید الان برق نداریم زمستان گاز نداریم اگه سواد داشتید زمستان که اینهمه سیل اومد اونرا انبار می‌کردید و حالا به راحتی ازش استفاده می‌کردید چون یکسری آدم بیسواد که دانش هیچ کاری رو ندارن تو این مملکت همه کار هستند واز این پست به پست دیگه منتقل میشن

  • ناشناس

    امروز در کرج وسط امتحان انلاین پسرم که دانشجوست برق قطع شد عجب گرفتار شدیم در این مملکت ……………….

  • دکتر حقیقی

    کاهش نزولات و …علت.اصلی کمبود برق نیست. بلکه علت اصلی عدم سرمایه گذاری دولت دررایجاد نیروگاههای جدید و بهینه سازی نیروگاههای پنجاه ساله نکا و… هست. وگرنه با خارج شدن یک نیروگاه. هزارمگاواتی که نباید بحران ایجاد کند. نگاهی به میزان تولید برق در بیست سال اخیر بیاندازید این موصوع روشن می شه. و متاسفانه این موضوعی نیست که در کوتاه مدت بشه رفع شود

  • ناشناس

    برق را واردات کنید …..خسارت های قطع برق کم نیست …..