کد مطلب: ۵۹۹۶۳۳

تحریم بلک فرایدی/ آمازون تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک؟

تحریم بلک فرایدی/ آمازون تهدیدی برای کسب و کارهای کوچک؟

بیش از ۸۵ درصد فروشندگان کوچک علیه غول‌های فروش آنلاین مانند آمازون با بستن وبسایت‌هایشان، اهدای سودشان به خیریه‌ها و کاشتن درخت اعتراض کردند.  

به گزارش تجارت‌نیوز ، تقریبا ۸۵ درصد خرده فروشان مستقل در بلک فرایدی امسال شرکت نمی‌کنند. بلک فرایدی یا جمعه سیاه بزرگترین خرده فروشی در آمریکاست که یک روز پس از روز شکرگزاری برگزار می‌شود. در این روز فروشنده‌ها تخفیف‌های خوبی بر روی اجناسشان می‌گذارند تا به استقبال کریسمس و سال نو بروند.

به عقیده‌ی بسیاری از افراد این فروش بزرگ باعث می‌شود مردم چیزهایی را بخرند که نیاز ندارند. در پس این خریدهای ارزان اما در بعضی موارد بیهوده تولید زباله افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل خرده فروشان کوچک‌تر که با حضور غول‌هایی مانند آمازون کاهش چشم‌گیر فروش داشته‌اند، به نشانه اعتراض در بلک فرایدی امسال شرکت نکردند.

در چند سال اخیر و به ویژه از زمان شیوع ویروس کرونا مردم به خریدهای آنلاین تمایل بیشتری پیدا کرده‌اند و این تمایل در روز بلک فرایدی شش برابر روزهای عادی است.

به نقل از گاردین، تعداد فروشنده‌هایی که بلک فرایدی را تحریم کرده‌اند در بالاترین حد خود تا کنون بوده است. این تحریم بخشی از اعتراض به سایت‌های فروش آنلاین بزرگی هم چون آمازون است.

بعضی از این فروشنده‌ها معتقدند رقابت کردن با سایت‌های بزرگ در این روز برای کسب و کارهای کوچک غیر ممکن است. زیرا این کسب و کارها در طول سال سعی بر منصفانه نگه داشتن قیمت‌های خود دارند و نمی‌توانند دقیقا در شلوغ‌ترین زمان سال چنین تخفیف‌های سنگینی را بر روی اجناس خود اعمال کنند.

بعضی دیگر برای خنثی کردن تاثیر زباله‌های حاصل از مصرف‌ گرایی اقدام به کاشت درخت کرده‌اند. آنها می‌گویند مردم را برای خریدی چیزی که به آن نیاز ندارند تشویق یا مجبور نمی‌کنند. برخی حتی وبسایت‌هایی را بر علیه این فروشگاه‌های آنلاین راه اندازی کرده‌اند. یکی از این افراد می‌گوید:« آنچه در زمان قرنطینه بر سر کسب کارهای کوچک آمد باعث تاسف است. این در حالی است که فروشگاه‌های آنلاین بزرگ در حال کسب درآمدهای بالا و سود هستند. خرده فروشان کوچک نمی‌خواهند به این فروشگاه‌ها کمیسیون‌های ۳۰ درصدی پرداخت کنند.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.