کد مطلب: ۲۹۳۷۸۴

بنزین در پالایشگاه آبادان به ۱۲ میلیون لیتر در روز رسید

بنزین در پالایشگاه آبادان به 12 میلیون لیتر در روز رسید

با بهره‌برداری از این 2 فاز، پالایشگاه آبادان جزو پیشرفته‌ترین و مدرنترین پالایشگاه‌های جهان در زمینه کیفیت و نوع فرآورده تولیدی قرار گرفت و قطعا این مهم در چرخه اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

سیدعلی اکبر میرقادری در حاشیه افتتاح سه واحد صنعتی در این پالایشگاه در جمع خبرنگاران با اشاره به فازهای 2 و چهار پالایشگاه آبادان اظهار داشت: با بهره برداری از این 2 فاز، پالایشگاه آبادان جزء پیشرفته‌ترین و مدرنترین پالایشگاه‌های جهان در زمینه کیفیت و نوع فرآورده تولیدی قرار گرفت و قطعا این مهم در چرخه اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با اشاره به اولویت جذب جوانان بومی منطقه در پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه تاثیر زیادی در اقتصاد و همچنین صادرات مواد نفتی کشور دارد که با بهره برداری فازهای 2 و چهار وضعیت اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این منطقه بهبود خواهد یافت.

پالایشگاه نفت آبادان، بزرگترین پالایشگاه ایران است.ساخت این پالایشگاه در سال 1291 هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.

این پالایشگاه تا سال 1973 به دست شرکت‌ های نفتی خارجی اداره می‌ شد و در این سال شرکت ملی نفت ایران مدیریت آنرا بر عهده گرفت.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است، خط لوله‌ ای نیز از آبادان به سمت تهران کشیده شده که در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد دارد.

منبع:‌ ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.