کد مطلب: ۵۶۳۴۶۷

بهترین کتاب موفقیت در کسب و کار

بهترین کتاب موفقیت در کسب و کار

یکی از محبوب‌ترین دسته کتاب‌ها که افراد زیادی به مطالعه آنها علاقه دارند و دوست دارند که آنها را مطالعه کنند، کتاب‌های روانشناسی موفقیت می‌باشند. کتاب‌هایی که شما می‌توانید مطالعه کنید و از آنها نکات بسیار مهم و آموزنده‌ای را برای کسب و کار خود بیاموزیم تا بتوانیم در کسب و کار خود موفق باشیم.

کتاب خواندن یکی از مهم‌ترین کارهایی است که ما باید به صورت روزانه آن را انجام دهیم و کتاب خواندن یکی از فعالیت‌هایی است که هم باعث می‌شود که زمان فراغت ما به خوبی بگذرد و هم چیزهای بسیار زیادی می توانیم از آن یاد بگیریم. اصلا کتاب خواندن به حدی مهم است و اهمیت دارد که نباید آن را به عنوان یک کار برای اوقات فراغت در نظر گرفت و باید در طول روز برای آن وقت مناسبی گذاشت و زمانی از روز را به کتاب خواندن اختصاص داد.

یکی از محبوب‌ترین دسته کتاب‌ها که افراد زیادی به مطالعه آنها علاقه دارند و دوست دارند که آنها را مطالعه کنند، کتاب‌های روانشناسی موفقیت می‌باشند. کتاب‌هایی که شما می‌توانید مطالعه کنید و از آنها نکات بسیار مهم و آموزنده‌ای را برای کسب و کار خود بیاموزیم تا بتوانیم در کسب و کار خود موفق باشیم.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین کتاب‌های موفقیت در کسب و کار آشنا کنیم تا آنها را بشناسید و با مطالعه آنها کسب و کار خود را رونق دهید.

۱: تخت خوابت را مرتب کن؛ ویلیام اچ. مک ریون

اگر به دنبال این هستید که عادت های مهمی را در زندگی خود و در رفتارهای روزانه خود ایجاد کنید که در آینده‌تان تاثیر داشته باشد و باعث موفقیت شما شود، کتاب تخت خوابت را مرتب کن، اثر کهنه سرباز آمریکایی؛ ویلیام اچ. مک ریون، می‌توانید بهترین انتخاب شما باشد. کتابی درباره ده عادت و کار کوچک که می‌تواند زندگی شما یا حتی دنیا را تغییر دهد.

همه این کارها و عادت‌ها به صورت یک داستان و خاطره از دوران سربازی و ماموریت‌های مک ریون گفته می‌شود و سپس او داستان تاثیر این رفتار در زندگی شما را به شما نشان می‌دهد. نام این کتاب نیز به دلیل این جمله زیبای ویلیام مک ریون به این شکل گذاشته شده که: "اگر میخواهی دنیا را تغییر بدهید، از مرتب کردن تخت خود این کار را شروع کنید." که وقتی کتاب را می‌خوانید متوجه می‌شوید مرتب کردن روزانه تختتان چه تاثیری در زندگی‌تان دارد.

۲: اثر مرکب؛ دارن هاردی

یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌هایی که در عرصه روانشناسی موفقیت نوشته شده است، بلاشک، کتاب اثر مرکب نوشته زیبا و خواندنی ارن هاردی می‌باشد که در آن برای شما قانونی که خودش به آن رسیده یا همان اثر مرکب (Compound Effect) را برایتان توضیح می‌دهد. قانونی برای تاثیرات غول آسای انتخاب‌ها، رفتارها و عادت‌های کوچک در زندگی شما.

به عقیده بسیاری از افراد، اسم این کتاب از آنجایی که در ابتدا معنای خاصی برای شما ندارد، شاید قشنگ و تو دل‌برو نباشد، اما واقعیت و موضوعی که در آن بیان می‌شود، واقعیت زندگی ماست که همه باید آن را بشناسیم و آن را یاد بگیریم. اثری در زندگی ما که به ما نشان می‌دهد که تاثیر کارهای کوچکی که الان انجام می‌دهیم، در انتهای مسیر موفقیت و در یک دوره زمانی طولانی مدت اتفاق می‌افتد و تاثیر آن نیز بسیار زیاد است.

مهم‌ترین ویژگی مثبت این کتاب، تمرین‌های آسان و ساده ایست که دارن هاردی برای شما فراهم کرده است که به کمک آنها، به راحتی عادت‌هایی در خود ایجاد کنید که می‌تواند در آینده کاری و زندگی شخصی شما، تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

2wedf

۳: پدر پولدار، پدر بی پول؛ رابرت کیوساکی

اگر به دنبال کسب موفقیت در کسب و کار خود هستید، یکی از انواع موفقیت که بسیار شناخته شده است و افراد زیادی نیز به دنبال رسیدن به آن هستند، موفقیت مالی است و شما حتما باید سواد مالی داشته باشید تا بتوانید به موفقیت مالی برسید. اما سواد مالی چیست؟ متاسفانه سواد مالی همان چیزی است که باید در مدارس مختلف جهان به ما آموزش بدهند تا ما بدانیم در ادامه زندگی خود به چه دانشی نیاز داریم چه چیزهایی را باید بشناسیم.

اما نگران نباشید؛ رابرت کیوساکی، یکی از بزرگترین نویسنده‌های عرصه موفقیت، کتابی مشهور دارد که می‌توانید با مطالعه آن سواد مالی را بهتر بشناسید. پدر پولدار، پدر بی‌پول در ابتدا ماجرای آشنا شدن رابرت با مفهوم پول، خرج و مخارج در زندگی و چگونگی کسب آن در کودکی است که این مفاهیم را از پدر دوم و پولدار خود، که در اصل پدر دوستش می‌باشد، یاد می‌گیرد.

در ادامه کتاب نیز رابرت کیوساکی در تلاش است که شما را با مفاهیم بسیار مهمی همچون سواد مالی، پول، درآمد، مخارج، بدهی، دارایی، افراد پولدار و ثروتمند و تفاوت آنها و مفاهیم مهم دیگری آشنا می‌کند که برای ادامه زندگی خود به صورت یک فرد موفق با دانستن آنها نیاز شدیدی دارید.

۴: ۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت؛ ماری بافت

همه افراد در تمامی جوامع مختلف، وارن بافت را به عنوان یک فرد موفق تمام عیار و محشر در حوزه موفقیت و کسب و کار خود می‌شناسند. وارن بافت یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در تمام تاریخ است و نام او نیز تا ابد در بین افراد موفق مشهور و شناخته شده باقی می‌ماند.

ماری بافت، در کتابی، ۱۲۵ اصل موفقیت های وارن را نوشته است و به عنوان یک کتاب نسبتا کوتاه، آن را منتشر کرده است. کتابی کوتاه، حاوی جملاتی ساده اما پر مغز. جملاتی که خواندن آنها می‌تواند کسب و کار شما را از این رو به آن رو کند. برخی از افراد کتاب را به عنوان یک پتو چهل تیکه مثال می‌زنند که هر بخشش یک نکته و راه مهم برای پیشرفت شما در کسب و کارتان است.

فهمیدن و ارتباط برقرار کردن با این کتاب کمی سخت است اما می‌توان به عبارتی گفت که فهمیدن کتاب، قلق خودش را دارد. باید بخش‌های مختلف این کتاب را بارها بشنوید، بخوانید و در موفقیت‌های کوچک و بزرگ خود ببینید و با زندگی خود آن را مقایسه کنید تا بتوانید به عمق مطلب این کتاب پی ببرید.

3edfv

۵: سنگفرش هر خیابان از طلاست؛ کیم وو چونگ

شرکت دوو (Daewoo) بعد از گروه هیوندا، بزرگترین مجموعه اقتصادی در کره جنوبی بود. کتاب سنگفرش هر خیابان از طلاست، اثر مدیر و موسس این کمپانی یعنی آقای کیم وو چونگ است که این کتاب را در سال ۱۹۹۴ و چندین سال قبل از منحل شدن شرکت دوو به چاپ رساند. این کتاب در کره به پرفروش‌ترین کتاب تبدیل شد و در جهان نیز شناخته شد و به یک کتاب بی‌نظیر در جهان تبدیل شد.

همانطور که گفته شد، ۵ سال بعد از نوشته شدن این کتاب و در سال ۱۹۹۹، شرکت دوو منحل شد اما با این وجود این کتاب، همچنان پرفروش باقی ماند. زیرا کتاب «سنگفرش هر خیابان از طلاست» الهام بخش افراد موفق بسیار زیادی در سراسر جهان بوده و هست. یکی از جمله‌های معروف کیم وو چونگ که در کتاب نیز آمده به این شکل است که:

"افرادی که می‌گویند «ممکن است جواب ندهد!» یا «اگر شکست بخوریم چیکار می‌کنیم؟» توانایی تبدیل شدن به یک بیزنس من را ندارند. اگر فقط یک درصد شانس موفقیت در کاری وجود داشته باشد، یک بیزنس من واقعی آن یک درصد را میبیند، درست مثل جرقه‌ای که آتش را روشن می‌کند."

جهت خرید کتاب با تخفیف می‌توانید از سایت سفارش کتاب سراج بوک اقدام نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شیوا

    کاش همه بتونن جرعه ای کتاب بخونن واقعا عالیه برا خود و حتی کل کشور