کد مطلب: ۲۱۵۰۸۴

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان ۹۷

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان ۹۷

استاندار البرز از افتتاح قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان تابستان سال آینده خبر داد.

محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم کاشت نهال‌های سیب در باغ سیب مهر شهر کرج اظهار کرد: اکنون طرح نهال‌کاری با مشارکت مردمی برای احیای این باغ در دست اقدام است و این باغ زیر پوشش آبیاری تحت فشار با هدف استفاده بهینه از منابع آبی قرار گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به اینکه در خصوص فعالیت انجام گرفته در باغ سیب کرج اطلاع رسانی منصفانه‌ای صورت نگرفته، تصریح کرد: تاکنون تصور می‌شد که بنیاد مستضعفان در نظر دارد درختان را قطع کند اما این اقدام هیچگاه در دستور کار بنیاد مستضعفان نبود.

وی افزود: به منظور احیای این باغ پس از تهیه طرح مطالعاتی و کارشناسی و تجهیز به سیستم‌های پیشرفته آبیاری تمام درختان 50 ساله باغ سیب را جمع‌آوری کردیم و نهال‌های جدید کاشتیم و این کار در سطح تمام باغ انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بنیاد مستضعفان در صدد است که باغ‌های تاریخی تحت اختیار را با کاشت درخت احیا کند و برهمین اساس تلاش می‌شود بخشی از باغ سیب نه فقط برای روز طبیعت بلکه برای فصل‌های کشت آماده‌سازی شود تا مردم استان البرز در این باغ حضور یابند و اقدام به کاشت نهال کنند.

شرط اصلی آباد کردن کشور بهره‌گیری از توان نیروهای توانمند و مدیران کارآمد است که می‌بایست با انگیزه و روحیه جهادی همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، پیش بروند.

نجفی استاندار البرز نیز در این مراسم گفت: با توجه به شرایطی که در استان البرز داشتیم، پروژه بزرگراه تهران-شمال بنا به دلایلی، طولانی شد. ولی با تلاش بنیاد پروژه با جدیت دنبال شد. از همه مهم‌تر اینکه در این پروژه از توان فنی و مهندسی ایرانی استفاده می‌شود.

وی افزود: قطعه یک این پروژه در اواخر تابستان افتتاح خواهد شد و با راه‌اندازی این مسیر، علاوه بر صرفه جویی صدها میلیارد تومان سوخت، ترافیک ورودی و خروجی شهر کرج کم می‌شود و بدین ترتیب علاوه بر کاهش هزینه اقتصادی، دیگر وقت مردم در ترافیک سنگین، تلف نخواهد شد.

خردادماه سال جاری رئیس بنیاد مستضعفان از اتمام قطعه یک آزادراه تهران-شمال تا پایان سال (96) خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.