کد مطلب: ۴۰۲۵۲۱

چطور برای سفر خود یک برنامه بودجه بندی تهیه کنیم؟

چطور برای سفر خود یک برنامه بودجه بندی تهیه کنیم؟

سفر راهی عالی برای پاک کردن ذهن و یافتن تجربیات به یاد ماندنی است. با این حال، سفر می‌تواند گران و پرخرج نیز باشد و ممکن است شما را مجبور به صرفه جویی در هزینه و بودجه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به همین منظور قبل از سفر باید هزینه‌های خود، هم برای ضروریات و هم برای تفریح، بودجه و تمام کارهایی که خرج دارند، برنامه ریزی کنید.

یک بودجه اولیه برای خود مشخص کنید

1- آن مقداری را که می‌توانید هزینه کنید تعیین کنید

ارزیابی کنید که چقدر پول برای تعطیلات در دسترس دارید. هزینه‌های روزمره مانند اجاره خانه، قبوض و هزینه‌های خورد و خوراک خود را، به خاطر داشته باشید. مطمئنا نمی‌خواهید در هنگام بازگشت از سفر و تعطیلات خود بخاطر تمام شدن پول خود استرس بکشید.

2- از دوستان و خانواده خود مشورت بگیرید

از دوستان، آشنایان و خانواده خود در مورد مقصدی که قرار است بروید سوال بپرسید و ببینید کسی قبلا تجربه سفر به آن منطقه را داشته است یا خیر؛ در حالی که وب‌سایت‌ها، نظرات و سفرنامه‌ها بسیاری را می‌توانید در وب پیدا کنید که همگی مفید هستند، اما با این حال توصیه‌های دوستان و خانواده بیشتر قابل اعتماد‌تر است.

• سؤالاتی از قبیل "یک وعده غذایی در آنجا چقدر هزینه می‌برد؟" یا "کارهای ارزان قیمت برای انجام در آنجا چیست؟" بپرسید.

3- از ابزارهای آنلاین بودجه بندی استفاده کنید

وب‌سایتهای بی‌شماری برای کمک به شما در بودجه بندی به طور خاص برای سفر وجود دارد. آنها به شما در تعیین هزینه‌های کالاها و هزینه‌هایی که باید در نظر بگیرید کمک می‌کنند.

• سایت‌هایی مانند BudgetYourTrip.com، SavingForTravel.com و IndepdentTraveler.com را امتحان کنید. یک حساب کاربری در آنها باز کنید و جزئیات بودجه و هزینه سفر خود را در آنها وارد کنید.

بودجه بندی برای موارد پایه‌ای سفر465

1- روش حمل و نقل خود را مشخص کنید

سفر به مقصدی که انتخاب کردید ممکن است گران باشد. هزینه‌ بلیط هواپیما، رزرو بلیط قطار ، اتوبوس، کرایه ماشین یا کشتی کروز به مقصد خود را در آورید. مسافرت هوایی سریع‌ترین گزینه است اما اگر مسافت خیلی طولانی نباشد ممکن است از قطار، اتوبوس یا کرایه اتومبیل گران‌تر نیز باشد. یک کشتی کروز می‌تواند سفری لاکچری و مجلل رقم بزند و غالباً تعداد توقف‌هایی را نیز شامل می‌شود اما همچنین گران‌ترین گزینه است.

• می‌توانید هزینه بلیط هواپیما خود را با خرید بلیط چارتر هواپیما از سامتیک کاهش دهید. همیشه قبل از خرید، درباره قیمت‌ها تحقیق کنید.

2- حمل و نقل محلی را در نظر بگیرید

پس از رسیدن به مقصد خود، نیاز به حمل و نقل برای رسیدن به محل اقامت خود دارید. افراد مختلف از تاکسی، ماشین‌های کرایه‌ای اینترنتی، اتوبوس‌های محلی یا مترو برای سفرهای درون شهری استفاده می‌کنند. اگر مقداری پول اضافی دارید، با کرایه ماشین می‌‌توانید راحت‌تر سفر کنید.

• برای تحقیق در مورد ترانزیت عمومی در مقصد خود از موتور جستجوی دلخواه خود استفاده کنید. همه شهرها تمام گزینه‌های ذکر شده در بالا را نخواهند داشت.

• شما می‌توانید قیمت‌های کرایه اتومبیل را در وب‌سایت‌های مختلف مقایسه کنید. همیشه قبل از رزرو خود در مورد قیمتها تحقیق کنید.

• اگر اتومبیل کرایه می‌کنید، این را در نظر بگیرید که آژانس‌های اجاره به فرودگاه یا هتل شما نزدیک باشند.

3- هزینه‌های اقامت را در نظر بگیرید

466

یکی از موارد قابل توجهی که برای تأمین بودجه لازم دارید هزینه اقامت شما است. اقامتگاه‌ها از نظر هزینه و کیفیت بسیار متفاوت هستند بنابراین نیازهای خود را و آنچه در مقصد شما موجود است را در نظر بگیرید.

اگر مقصد شما میزبان گردشگران زیادی باشد، احتمالاً هتل‌ها، متل‌ها، هاستل‌ها با صبحانه و بی صبحانه، آپارتمان و طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها برای شما وجود خواهد داشت.

• هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی جاذبه‌های مورد نظر شما واقع شده باشد. این امر به راحتی به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های جابجایی‌ها صرفه جویی کنید.

• اگر به دنبال امکاناتی مانند تلویزیون در اتاق‌ها، دسترسی به اینترنت و دسترسی به استخر شنا هستید، آنها را هنگام رزرو در نظر بگیرید. همچنین باید کیفیت و اندازه تختخواب‌ها و ‌داشتن حمام، در دسترس بودن تهویه هوا و اینکه آیا صبحانه ارائه می‌دهد یا خیر را، در نظر بگیرید. اگر سؤالی دارید که توسط وب‌سایت محل اقامت مورد نظر پاسخ داده نمی‌شود، با قسمت پشتیبان آن تماس بگیرید.

• نظرات مشتریان قبلی را در گوگل و دیگر وب‌سایت‌ها بررسی کنید. به خاطر داشته باشید که تقریباً در هر هتل، هم نقد عالی و هم نقد وحشتناک وجود دارد. تا حد ممکن بخوانید تا اطلاعات کاملی از کیفیت آنجا بدست آورید.

• می‌توانید قیمت‌ها و ویژگی‌های هتل را در وب‌سایت‌های رزرو هتل نیز مقایسه کنید. همیشه قبل از رزرو خود در مورد مقایسه قیمت‌ها تحقیق کنید زیرا سایت‌های مختلف ممکن است قیمت‌های مختلفی برای همان هتل داشته باشند.

4- هزینه‌های خورد و خوراک را نیز در بر بگیرید

البته که شما باید در طول سفر خود غذا بخورید، بنابراین باید بتوانید بودجه وعده‌های غذایی خود را تأمین کنید. به خاطر داشته باشید خوردن غذا در شهرها و کشورهای مختلف متفاوت است. برای تعیین هزینه‌های خورد و خوراک خود در شهر یا کشور مورد نظر، از موتور جستجوی دلخواه خود استفاده کنید.

• اگر نیاز به صرفه جویی در هزینه خورد و خوراک دارید، اقامتگاهی را انتخاب کنید که آشپزخانه یا حداقل مایکروویو داشته باشد تا بتوانید برخی از وعده‌های غذایی ساده را خودتان با مراجعه به سوپرمارکت‌های محلی و خرید مواد اولیه، درست کنید.

5- مقداری پول برای مواقع ضروری در سفر کنار بگذارید

همیشه بودجه سفر خود را به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که کمی پول در آن کنار باقی بماند. به احتمال زیاد هزینه‌هایی در سفر به وجود می‌آیند که ممکن است شما از قبل آنها در نظر نگرفته باشید. این هزینه‌ها می‌تواند نیاز به ضد آفتاب برای ساحل یا دارو برای بیماری‌های غیرقابل پیش بینی باشد.

6- بیمه مسافرتی را نیز در نظر بگیرید

بیمه مسافرتی معمولاً برای انواع هزینه‌های غیرقابل پیش بینی مانند خدمات پزشکی، اگر سفر خارج از کشور باشد که بیمه شما آن را پوشش نمی‌دهد، به کار می‌رود زیرا شما از شبکه پوشش دهی بیمه خود خارج شدید. همچنین اگر چمدان‌های خود را گم کنید، دچار سرقت یا تصادف شوید، می‌توانید از بیمه مسافرتی برای جبران خسارت استفاده کنید. بیمه مسافرتی را اغلب می‌توانید قبل از سفر به صورت آنلاین رزرو کنید.

• تعداد وب‌سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی که بیمه مسافرتی ارائه می‌دهند بسیار زیاد است.

• همچنین می‌توانید بیمه مسافرتی را از ارائه دهندگان بیمه عمومی نیز دریافت کنید.

در سفر خود می‌توانید برنامه‌ای برای بودجه و هزینه‌های خود داشته باشید و دیگر استرس کمبود بودجه را نداشته باشید. بنابراین برای سفر خود از قبل برنامه ریزی داشته باشید و از سفر خود لذت ببرید.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.