کد مطلب: ۷۴۳۴۰۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بودجه یارانه نقدی در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرد

بودجه یارانه نقدی در سال 1402 افزایش پیدا کرد

بر اساس نسخه مقدماتی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ماهیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و برای یک سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی به خانوارها لحاظ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، منابع یارانه نقدی در بودجه سال آینده به 360 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان میان یارانه بگیران توزیع خواهد شد.

این در حالی است که در سال 1401 میزان پرداخت ماهیانه یارانه نقدی (اعم از 300 و 400 هزار تومانی) حدود 27 هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود 325 هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس رقم پرداخت ماهیانه یارانه نقدی حدود 3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد بیش از 10 درصدی کل منابع مربوط به پرداخت یارانه نقدی است.

در سال 1401 یارانه نقدی در قالب جدول ذیل تبصره 14 گنجانده شده بود که در لایحه سال بعد عملا این جدول حذف شده و در سرفصل‌های مربوط به درآمدهای نفت و فرآوردها نفت و گاز گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که دولت در حال برنامه‌ریزی برای ارائه کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی است تا خانوارهایی که تمایل دارند به جای دریافت یارانه نقدی، کالاهای اساسی را از محل این اعتبار خریداری کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطف کنید اخبارتکراری وبی پایه و اساس نگذارید فقط اینترنت حرام میشه اون هم با اینهمه دزدی هزینه های اینترنتی

  • ابراهیم عزیزی

    توی شرایط تحریم دولت از هر جا اضافه کنه فقط به تورم دامن زده از هر جا اضافه کنه به طبقه پایین لطمه زده به نظر من نه حقوق اضافه کنه نه یارانه

  • ناشناس

    نه نه فقط یارانه نقدی

  • ناشناس

    فقط یارانه نقدی

  • ناشناس

    یارانه نقدی. برخی افراد باهاش قسط پرداخت می کنیم برخی باهاش کرایه خانه و…