کد مطلب: ۳۷۳۵۷۵

بورس‌های آسیایی در پایین‌ترین سطح ۶ هفته اخیر

بورس‌های آسیایی در پایین‌ترین سطح ۶ هفته اخیر

در معاملات روز پنجشنبه بورس‌های آسیایی، شاخص «ام‌اس‌سی‌آی» بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ۱ درصد ریزش به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس رسید.

افزایش تنش‌های بین چین و آمریکا به عقب‌نشینی گسترده‌تر بورس‌های آسیایی منجر شد.

به گزارش تجار‌ت‌نیوز ، به نقل از رویترز، معامله‌گران منتظر روشن شدن نتایج مذاکرات لیو هه، معاون نخست‌وزیر و سرپرست هیات اعزامی تجاری چین به آمریکا هستند تا میزان پایبندی واشنگتن و پکن به تعهدات تجاری مشخص شود. رسیدن به یک توافق می‌تواند جلوی افزایش قابل توجه تعرفه‌های تجاری بر واردات محصولات چینی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا وعده آن را داده است بگیرد.

در معاملات روز پنجشنبه بورس‌های آسیایی، شاخص «ام‌اس‌سی‌آی» بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن با ۱ درصد ریزش به پایین‌ترین سطح خود از ماه مارس رسید. در چین نیز ریزش بورس‌ها محسوس بود به گونه‌ای که شاخص «شانگهای کامپوزیت» با ریزش ۱.۱ درصدی و شاخص «هانگ سنگ» بورس هنگ کنگ با ریزش ۱.۶ درصدی به کار خود خاتمه دادند.

استیو کوش رین، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه «مودی» گفت: اگر تهدید ترامپ به واقعیت بپیوندد، قواعد بازی در اقتصاد جهانی بر هم خواهد خورد و بدترین سناریو ممکن خواهد بود. همان سناریویی که در سال گذشته منجر به قرار گرفتن اقتصاد آمریکا در آستانه رکود و کاهش رشد اقتصادی چین شد و تجارت جهانی را کاهش داد.

در ژاپن شاخص «نیک کی ۲۲۵» بورس توکیو با عقب‌نشینی ۱.۲ درصدی از سطح ثبت شده دیروز خود بسته شد و شاخص "کسپی" بورس سئول ۱.۱ درصد ریزش کرد. شاخص بورس سیدنی استرالیا نیز با تبعیت از رفتار سایر بورس‌های آسیایی ۰.۴ درصد پایین آمد.

تهدیدات ترامپ برای اوراق مالی آمریکا نیز ناگوار بود به گونه‌ای که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری به ۲.۴۶۴ درصد رسید که یکی از پایین‌ترین سطوح ثبت شده در طی ۵ هفته اخیر است. در وال استریت شاخص‌های «اس‌اندپی ۵۰۰» و «نزدک کامپوزیت» به ترتیب ۰.۲ درصد و ۰.۳ درصد کاهش یافتند و شاخص «داو جونز» نسبتا بدون تغییر در مقایسه با روز قبل به کار خود خاتمه داد.

در بازار نفت، بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در معاملات آتی با ۰.۹ درصد کاهش به ۶۹.۷۵ دلار و نفت «وست تگزاس اینتر مدیت» آمریکا با کاهش مشابه ۰.۹ درصدی به ۶۱.۸۵ دلار رسید.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.