خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۱۳۶۳

رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

اصنافی‌ها به استانداری تهران نامه نوشتند / پیش‌بینی یک میلیون بیکار با ادامه روند شیوع کرونا

اصنافی‌ها به استانداری تهران نامه نوشتند / پیش‌بینی یک میلیون بیکار با ادامه روند شیوع کرونا

رئیس اتاق اصناف تهران به استانداری تهران نامه نوشت و گفت: چنانچه مطالبات از دولت محقق نشود پیش‌بینی ما این است که حدود یک میلیون نفر از جامعه اصناف بیکار شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی شیوع ویروس کرونا و آسیب صنایع و کسب و کار‌های کلان و خرد، دولت وعده داد تا سقف ۷۵۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از تولید و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای رونق در کسب و کار‌های آسیب‌دیده پرداخت کند. همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات بانکی نیز سه ماه به تعویق بیفتد، اما در عمل نه‌تن‌ها اقساط تسهیلات به تعویق نیفتاد؛ بلکه پیامک‌های بانکی هشدار آمیز به تسهیلات‌گیرندگان ارسال شد و برخی از بانک‌ها که اجازه برداشت از حساب را داشتند، سر موعد مقرر اقساط خود را کم کردند. با این حال مقامات مسئول از جمله رئیس کل بانک مرکزی فعلا وعده رسیدگی به این موضوع را مطرح کرده‌اند. حال چنانچه شیوع ویروس کرونا ادامه‌دار باشد، چه تعداد از کارکنان واحدهای صنفی بیکار خواهند شد؟

رئیس اتاق اصناف تهران درباره آمار ناشی از بیکار شده‌ها بر اثر کرونا به تجارت‌نیوز گفت: هنوز واحدهای صنفی بسته‌اند و شروع به فعالیت نکردند. درباره افزایش بیکاری واحدهای صنفی و عدم کمک‌های دولت به استانداری نامه نوشتیم. در این نامه آمده است که به اصناف اجازه دهند برای جلوگیری از بیکاری کارکنانشان از بیمه بیکاری استفاده کنند. چنانچه این نوع مطالبات رد شود پیش‌بینی ما این است که حدود یک میلیون نفر از جامعه اصناف بیکار شوند.

وضعیت کالاهای اساسی در آستانه ماه رمضان

قاسم نوده فرهانی افزود: امیدواریم وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی هر چه زودتر جنبه عملیاتی به خود بگیرد تا صنوف بیش از این متضرر نشوند. پیشنهاد ما این است که این منابع و تسهیلات باید تا پیش از بازگشایی واحدهای صنفی راه‌اندازی شود تا در این مسیر فعالان اقتصادی ضربه نبینند.

او اظهار کرد: طبق آمارها ۲۸۰ هزار واحد صنفی در کشور وجود دارد که مجموع کارکنان آنها بین دو تا پنج نفر هستند. چنانچه متوسط این تعداد یعنی سه نفر از مجموع واحد صنفی بیکار شوند، می‌توان اشاره کرد که حدود یک میلیون نفر از مجموع اصناف بیکار خواهند شد.

نوده فرهانی درباره وضعیت کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان گفت: فعلا هیچ کمبود کالایی در بازار احساس نمی‌شود، در شرایط کرونا تقاضا برای خرید کالا به شدت فروکش کرده است، بنابراین نباید نگرانی درباره میزان عرضه کالاهای ضروری به بازار داشته باشیم؛ چرا که خوشبختانه تمام انبارهای کشور مملو از کالاست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.