کد مطلب: ۶۹۱۷۲۱

تلاش برای تامین آب شرب در شهرکرد همچنان ادامه دارد

تلاش برای تامین آب شرب در شهرکرد همچنان ادامه دارد

بر اساس آخرین اخبار، تلاش شبانه روزی برای تامین آب شرب در شهرکرد از توابع استان چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرنگاران‌جوان ، کدورت آب در چشمه کوهرنگ به ۶۰۰ رسیده است که قابلیت تصفیه ندارد و تصفیه خانه گردنه خلگ جوابگو نیست بر این اساس طبق بررسی‌ها بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی داریم اقدامات فنی بر روی چاه آهکی منظریه در حال انجام است تا بتوان با کاهش کد ارتفاعی و یک مرحله اضافه کردن پمپاژ بتوان آب دریافتی بیشتری از مسیر سامان به شهرکرد داشته باشند.

وی از مردم خواست به دیلل اینکه زمان بر است اجرای کار، صبوری کنند.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان چهارمحال و بختیاری هم گفت: خط اضطراری آب شرب پدافندی مرکز شهرکرد به طول هزار و ۶۶۰ کیلومتر است که ایستگاه پمپاژ آماده شده است.

آقای کریمی افزود: با اجرای این طرح حدود ۲۰۰ لیتر آب را برثانیه به شهرکرد می‌رسد.

به سبب وقوع بارش‌های سیل‌آسا در چهارمحال و بختیاری، آب چشمه کوهرنگ که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدورت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.