کد مطلب: ۳۴۱۱۱۱

تاثیر انواع دکوراسیون در زندگی

تاثیر انواع دکوراسیون در زندگی

وقتی مهمان به خانه ما می‌آید، اولین تصور و قضاوتی که در ذهنش از خانه شکل می‌گیرد، بر اساس دکوراسیون داخلی خانه است.

به گزارش تجارت‌‌نیوز، دکوراسیون داخلی خانه نقش مهمی در زندگی امروز ما دارد. ما به صورت روزانه بخش مهمی از وقت خود را در خانه می‌گذرانیم و نداشتن دکوراسیون مناسب می تواند برای روحیات ما مخرب باشد. هم چنین وقتی مهمان به خانه ما می آید، اولین تصور و قضاوتی که در ذهنش از خانه شکل می‌گیرد، بر اساس دکوراسیون داخلی خانه خواهد بود. همه‌ اینها اهمیت دکوراسیون داخلی خانه را به خوبی نشان می‌دهد.

هم چنین اینها به این معنی خواهد بود که ما نیاز خواهیم داشت تا پیش از تغییر دکوراسیون یا طراحی دکوراسیون از نو، با طراح یا طراحانی از این دست مشورت کنیم و کار طراحی را به دست طراح یا گروه‌های طراحی حرفه‌ای بسپاریم. تصور عامه ممکن است چنین باشد که نیازی به طراح حرفه‌ای دکوراسیون نیست، اما این یک تصور غلط است.

طراح یا طراحان حرفه‌ای که در این زمینه تجربه داشته باشند، مدل بسیار بهینه‌تری به شما ارائه می‌دهند و این مسئله باعث می‌شود تا هزینه‌ها و خرج‌های شما تا حد زیادی کاهش یابد.

هم چنین میزان رضایت شما نیز افزایش خواهد یافت و این موضوع نیز به این معنی خواهد بود که تا مدت طولاتی به تغییر دکوراسیون احتیاج نخواهید داشت. گروه طراحی و معماری شیوه با سال‌ها تجربه آماده خدمت‌رسانی در همه‌ زمینه‌های دکوراسیون به صورت کلی و جزئی از جمله بخش های مربوط به کاغذ دیواری و کابینت آشپزخانه می‌باشد.

اهمیت شناخت مدل‌های مختلف دکوراسیون

همان طور که پیش از این نیز در مورد آن صحبت شد، دکوراسیون داخلی خانه اهمیت بسیار بالایی دارد و مهم است که کار طراحی آن را به یک گروه حرفه‌ای بسپاریم. حتماً هم لازم نیست که به صورت کلی این کار را به دست طراحان بدهیم بلکه می‌توان در موارد جزئی نظیر طراحی کاغذ دیواری و کابینت آشپزخانه نیز کار را به دست طراحان حرفه‌ای سپرد.

گروه طراحی و معماری شیوه به صورت تخصصی در این زمینه ذکر شده کار می کند و تجربه‌های زیادی در آنها دارد. با این حال در زمینه طراحی دکوراسیون، طراحان معمولاً با خود شما مشورت می‌کنند و سعی می‌کنند بر طبق خواسته‌های شما پیش بروند. البته تا جایی که شدنی باشد.

اگر خواسته‌ شما غیر منطقی یا غیر استاندارد باشد، به صورت کامل به شما توضیح خواهند داد که چرا چنین چیزی شدنی نیست یا چرا چنین کاری بهتر است انجام نشود. بنابراین بهتر است تا شما یک شناخت کلی از موارد و مدل‌های مختلف دکوارسیون داشته باشید تا بتوانید بهتر آن چیزی را که می خواهید به طراحان توضیح دهید.

مدل‌های دکوراسیون

در این جا ما قصد داریم تا شما را به شکل های کلی طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم. مدل‌های مختلف دکوراسیون را به صورت کلی می‌توان به ۸ بخش تقسیم کرد که در این جا یک به یک آنها را مطرح کرده و در مورد هر کدامشان توضیحات مختصری ارائه می‌کنیم. البته ممکن است در واقعیت شما از یک استایل خاص استفاده نکنید و ترکیبی از آنها را بخواهید. این موضوع در دنیایی طراحی دکوراسیون امری معمول است.

شما با آشنایی با این مدل‍‌ها بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که دقیقا می‌خواهید دکوراسیون خانه تان به چه شکل باشد و به صورت عملی‌تر و حتی تصویری می‌توانید به طراح خود توضیح دهید که چه چیزی از او می‌خواهید. همه‌ اینها باعث خواهد شد که کار شما سریع‌تر پیش برود و در عین حال از کیفیت بالاتری نیز برخوردار باشد.

۱. مدل نیمه مدرن

در طول سده‌ ۱۹۰۰ میلادی، چیزهای زیادی به طراحی اجزای مختلف در دکوراسیون داخلی اضافه شد. شخصیت بخشیدن به فضا با استفاده از خطوط صاف، شکل دادن محیط های مینیمال و با استفاده از اشکال طبیعی از جمله مواردی بود که در طول این دوران به دکوراسیون ها اضافه شد.

اساتید برتر طراحی دکوراسیون در این دوران راه های خلاقانه‌ای برای شکل دادن به فضا پیدا کردند و از موادی نظیر پلاستیک شکل داده شده، تخته چندلا و آلومینیوم استفاده کردند که پیش از این از آنها استفاده نمی‌شد. این قطعات دارای این ویژگی هستند که به شدت انعطاف‌پذیرند و می‌توان به وسیله‌ی آن ها به شکل ها و طرح‌های مختلفی خلق کرد.

امروزه به چنین طراحی هایی مدل نیمه مدرن گفته می شود. چرا که این مدل چیزی بین مدل سنتی و مدل مدرن است. البته باز هم باید تأکید کرد که معمولاً در این مدل از قطعاتی از مدل های دیگر نیز بهره برده می شود.

۲. مدل صنعتی

این مدل بیشتر به دوران انقلاب صنعتی شباهت دارد و در آن از این دوران مهم تاریخی الهام گرفته شده است. به طور مثال در آن به صورت آزادانه‌ای از استیل و چوب استفاده شده است، هم چنین آجرهای دیواری نمایان نیز یکی دیگر از ویژگی های آن می باشد.

در مدل کمی مدرن‌تر آن کمی رنگ‌های مسی به فضا اضافه شده است. به صورت کلی مدل صنعتی ظاهری روستایی و به کمال رسیده دارد. در این مدل هم می‌توان از قطعات مدل‌های دیگر استفاده کرد، هر چند که خود مدل صنعتی به تنهایی دارای رنج‌های وسیع دکوراسیونی می‌باشد. بستگی به سلیقه‌ شما دارد که چه مدلی را انتخاب می کنید.

دکوراسیون

۳. مدل دریایی

گرم، آرامش بخش و مثبت. همگی از ویژگی‌های دکوراسیون های این نوع می‌باشد. با نام های ساحلی یا کلبه‌ای نیز معروف است و علت نام‌گذاری آن نیز این است که از کلبه‌های ساحلی نیو انگلند الهام گرفته شده است.

این نوع دکوراسیون بر پایه رنگ‌های سفید به همراه رنگ‌های دریایی و ساحلی (آبی، قهوه‌ای و کرم) شکل می گیرد. البته می‌توان گفت که رنگ آبی به نوعی رنگ اصلی می‌باشد. از نظر مواد به کار رفته نیز چوب اولویت دارد. طرح‌های روی کوسن ها یا مبلمان ها نیز معمولا دریایی است یا به دریا اشاره دارد.

داخلی

۴. مدل اسکاندیناوی

مدل اسکاندیناوی در واقع همان مدلی است که نگاهی بسیار مینیمال به اجزای دکوراسیون داخلی خانه دارد. بسیاری آن را مربوط به برند سوئدی IKEA می‌دانند و از این تولیدکننده‌ لوازم خانگی به عنوان شروع کننده‌ این مدل نام می‌برند.

در این مدل بیشتر از رنگ‌های آرام استفاده می‌شود و سعی شده تا از رنگ های تند استفاده نشود. اثاث در این نوع دکوراسیون بسیار ساده و البته با کارایی بالا هستند. رنگ‌های سفید و خاکستری از جمله رنگ هایی هستند که در این مدل به وفور استفاده می‌شود.

داخلی خانه

۵. مدل بوهمین

بوهمین در اروپا به کسانی گفته می‌شود که مدل زندگی متفاوتی از بقیه دارند، باورهای متفاوت دارند و آهنگ‌های خاص گوش می‌کنند و اغلب در سفرند. دقیقاً علت نامگذاری این نوع دکوراسیون، نوعی سرخوشی و ماجراجویانه بودن آن است. در این نوع دکوراسیون از رنگ‌های متفاوت همراه با طرح‌هایی زیبا و سرکش استفاده می‌شود.

نکته‌ کلیدی در آن این است که باید سعی شود تا به هم‌ریختگی آن بیش از حد به نظر نرسد. هم چنین سعی می‌شود تا در آن از وسایلی بیشتر استفاده شود که مربوط به عشایر می‌شود یا یادآور عشایر و کوچ نشینان است. دقیقاً این موضوع باز هم به نام بوهمین بر می‌گردد، چرا که در ابتدا گفتیم که بوهمین افرادی هستند معمولاً اغلب در سفر هستند.

طراحی دکوراسیون

۶. کلبه کشاورزی

مدل دکوراسیون کلبه کشاورزی در واقع رویکردی دارد که در آن سعی می کند تا از کلبه‌های کوچکی که در قدیم در کنار زمین‌های کشاورزی قرار داشت الگو بگیرد. در این دکوراسیون سعی می‌شود تا از چیزهای طبیعی بیشتر استفاده شود و یا این که از چیزهای طبیعی بیشتر الهام گرفته شود.

از گلدان‌ها و گیاهان زیادی در آن استفاده می شود تا حس روستایی بودن و در مزرعه بودن را به انسان منتقل کند. دیگر اسباب و اثاثیه نیز معمولاً از چوب ساخته می‌شود تا حس طبیعی بودن حفظ شود. از نظر استفاده از رنگ‌ها نیز بیشتر سعی می‌شود تا رنگ‌های طبیعی به کار برده شود.

طراحی دکوراسیون

۷. مدل شهری مدرن

در این مدل همان طور که از نامش نیز پیداست سعی شده تا از طرح‌های آپارتمان‌ها در شهرهای بزرگ ایده گرفته شود. در این مدل سعی می‌شود تا از اجزای مدرن و مینیمالیستی و هر آن چه که نماد قرن حاضر (قرن بیست و یکم) است استفاده شود تا حس مدرن بودن آن حفظ شود.

هم چنین استفاده از اجزا و اثاثیه‌ بسیار بزرگ هم یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نوع مدل دکوراسیون است. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر شما می‌توانید به بلاگ گروه طراحی و معماری شیوه مراجعه کنید.

2

۸. مدل شبی شیک (Shabby Chic)

در این نوع مدل دکوراسیون نیز سعی می شود تا با استفاده از اجزا و اثاثیه‌ی قدیمی نوعی حس سنتی در افضا ایجاد کرد. اجزا به نحوی انتخاب می شود که گویی قدمت بالایی دارند و سعی می شود که در بسیاری از نقاط خانه از چوب استفاده شود.

3

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.