کد مطلب: ۴۱۷۰۳۸

توافق تجاری روی اقتصاد آمریکا چه تاثیری دارد؟

توافق تجاری روی اقتصاد آمریکا چه تاثیری دارد؟

مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از توافق تجاری جدید با چین گفته است که این توافق بسیار به اقتصاد آمریکا کمک خواهد کرد و باعث تقویت ۰.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ خواهد شد.

مشاور اقتصادی ترامپ گفت توافق تجاری با چین باعث تقویت ۰.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پولتیکو، آمریکا اخیرا به توافق تجاری بزرگ با شرکای تجاری خود دست یافته است. در دیدار مقامات تجاری و بازرگانی آمریکا با همتایان مکزیکی و کانادایی، سه کشور بر سر امضای توافق جدید پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی موسم به "نفتا" توافق کردند و از سوی دیگر پس از هفده ماه جنگ تجاری، آمریکا با بزرگترین شریک تجاری خود یعنی چین بر سر فاز نخست پیمان تجاری به توافق رسید.

لری کودلو، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور آمریکا با تمجید از توافق جدید با چین گفته است که این توافق بسیار به اقتصاد آمریکا کمک خواهد کرد و باعث تقویت ۰.۵ درصدی تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ خواهد شد. کودلو افزود: با این توافق از شدت نا اطمینانی در خصوص آینده کاسته می شود و کسب وکارها شروع به افزایش مخارج خود خواهند کرد.

طبق توافق جدید آمریکا از برنامه خود برای افزایش بر واردات کالاهایی به ارزش ۱۵۷ میلیارد دلار از چین صرف نظر خواهد کرد و در طرف مقابل نیز چین متعهد به افزایش واردات خود از آمریکا شده است. به گفته رابرت لایت‌هایزر، وزیر بازرگانی آمریکا در نتیجه فاز نخست، صادرات آمریکا به چین تقریبا به دو برابر سطح فعلی افزایش خواهد یافت.

پیش‌تر بانک مرکزی آمریکا در گزارشی نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سال آینده را ۲.۲ درصد پیش‌بینی کرده بود. کودلو از نمایندگان مجلس خواست تا هر چه سریع‌تر توافق تجاری با چین و کانادا را تصویب کند.

در حال حاضر آمریکا حدود ۱۸۰ میلیارد دلار صادرات به چین دارد و امیدوار است تا صارات خود به این کشور را به زودی به ۴۰۰ میلیارد دلار و سپس به ۰.۵ تریلیون دلار در سال افزایش دهد. کودلو ابراز امیدواری کرد که توافق تجاری با چین به مثابه مکانیزمی برای اطمینان از پایبندی این کشور به رعایت مالکیت فکری و آن چه که وی آن را "جلوگیری از سرقت ارزش‌های آمریکایی توسط چین" نامید باشد. وی همچنین به چینی‌ها هشدار داد که در صورت نادیده گرفتن مفاد توافق، آمریکا آماده اقدام متقابل خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.