خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۵۴۴۴

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

فشار مالیاتی بر روند تعطیلی بنگاه‌های صنعتی چقدر تاثیرگذار است؟

فشار مالیاتی بر روند تعطیلی بنگاه‌های صنعتی چقدر تاثیرگذار است؟

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران می‌گوید: تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران باعث شده تا بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی کمتر از ظرفیت اسمی‌شان فعال باشند. مالیات هم یکی از دلایلی است که می‌تواند مزید بر علت تعطیلی بنگاه‌های صنعتی باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که چه تعداد بنگاه صنعتی به دلیل فشارهای مالیاتی تعطیل شده‌اند؟ به تجارت‌نیوز گفت: فعلا آمار جامعی در زمینه تعطیلی بنگاه‌هایی که به دلیل فشارهای مالیاتی نحوه فعالیتشان متوقف شده است، وجود ندارد؛ چرا که تعطیلی بنگاه‌های صنعتی و صنفی می‌تواند به موضوعات مختلف باز گردد. در حال حاضر آنچه که پیداست کاهش ظرفیت فعالیت‌های صنعتی است.

ناصر ریاحی افزود: ما فعالان بخش‌خصوصی مخالف پرداخت مالیات نیستیم. موضوعی که وجود دارد، این است که تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران باعث شده تا بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی کمتر از ظرفیت اسمی‌شان فعال باشند. مالیات هم یکی از دلایلی است که می‌تواند مزید بر علت تعطیلی بنگاه‌های صنعتی باشد.

او اظهار کرد: در شرایط رکود فعلی و کاهش فروش نفت یکی از توصیه‌های مهم مسئولان افزایش میزان مالیات است؛ در حالی که این موضوع هرگز منطقی نیست. در این بازه زمانی با افزایش میزان نرخ تورم خرده فروشان صنفی با کاهش میزان درآمد و تقاضا رو به رو هستند و نمی‌توانند این مطالبه را برآورد کنند.

ریاحی گفت: امروز بسیاری از اصناف ما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم در فروش محصولاتشان با مشکلات و چالش‌های عدیده‌ای مواجه هستند که در این باره باید تمهیدات جدی اندیشیده شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.