کد مطلب: ۶۲۸۴۳۴

مذاکرات ایران و کره چه تاثیری بر مذاکرات وین دارد؟

مذاکرات ایران و کره چه تاثیری بر مذاکرات وین دارد؟

عابد اکبری با اشاره به مذاکرات ایران و کره جنوبی برای رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران اظهار کرد:باوجود فشارهای نظام بین‌الملل وآمریکا، ایران و کره دو کشوری هستند که به‌خوبی می‌توانند نقشی مکمل در اقتصاد یکدیگر ایفا کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرعامل موسسه ابرار معاصر ضمن اشاره به نتیجه مذاکرات ایران و کره جنوبی وتاثیر مثبت آن بر مذاکرات وین،گفت: دستاورد‌های مقامات ایرانی از سفر به کره را می‌توان یک نشانه مثبت از مذاکرات وین تلقی کرد.

به نقل از میزان ، عابد اکبری با اشاره به مذاکرات ایران و کره جنوبی برای رفع اختلافات درباره دارایی‌های مسدود شده ایران اظهار کرد: ایران و کره دو کشوری هستند که به‌خوبی می‌توانند نقشی مکمل در اقتصاد یکدیگر ایفا کنند اما علیرغم این موضوع دوکشور چالش‌هایی نیز دارند که از آن جمله می‌توان به فشار‌های محیطی به‌خصوص از جانب نظام بین‌الملل و به‌طور خاص آمریکا اشاره کرد.

وی افزود: این فشار‌ها طی سال‌های اخیر و با افزایش فشار‌های تحریمی آمریکا علیه ایران بیشتر شد. اما به نظر می‌رسد تحرکاتی حداقلی در راستای بهبود شرایط بین دو کشور آغاز شده باشد.

سرانجام پول‌های بلوکه شده ایران در کره چه می شود؟

مدیرعامل موسسه ابرار معاصر تصریح کرد: طی مذاکرات صورت گرفته دو روزه که از روز سه‌شنبه آغاز شده، دو طرف درباره گزینه‌های پرداخت پول‌های بلوکه شده ایران و امکان ازسرگیری تجارت نفت به منظور آماده‌سازی برای کاهش احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه ایران مذاکره کردند.

اکبری تاکید کرد: هیئت ایرانی متشکل از مقامات بانک مرکزی، وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران در تاریخ ۱۵ تا ۱۶ فوریه در سئول برای گفتگو‌های کاری در مورد مسائل مالی و نفتی حضور دارند. دو کشور در حال برنامه‌ریزی برای نحوه بازپرداخت دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره بوده اند.

وی با بیان اینکه انتقال سریع منابع در صورت عدم اعمال محدودیت‌های بانکی و مالی بهترین شرایط ممکن برای ایران خواهد بود، افزود: ایجاد بانک و صندوق مشترک سرمایه‌گذاری با آورده مساوی طرفین نزد بانک‌های خارجی در چین یا مناطق آزاد ایران، برای عملیات وام و خط اعتباری و فاینانس پروژه‌ها، تبدیل و انتقال منابع مالی به‌حساب شرکت‌های کره‌ای در قبال اخذ تضامین بانکی در جهت صادرات محصول و یا انتقال فنّاوری و خط تولید و یا فاینانس تأمین تجهیزات، توسط کره‌ای‌ها؛

انتقال فناوری و تکنولوژی تولید در مقابل اجازه واردات، تجدید قرارداد‌های سپرده‌گذاری در بانک‌های کره‌ای در جهت تودیع منابع موجود و آتی در بانک‌ها و متقابلاً اخذ وام تسهیلات و خط اعتباری از شرکت‌های زیرمجموعه بانک در سایر کشور‌ها خصوصاً چین راهکار‌های منطقی و اجرایی باشند.

نفت ایران به کره صادر خواهد شد؟

اکبری با اشاره به اینکه به‌نتیجه رسیدن مذاکرات بین ایران و کره جنوبی به طور قطع تاثیر مثبتی بر مذاکرات وین خواهد داشت، گفت: دستاورد‌های مقامات ایرانی از سفر به کره را می‌توان یک نشانه مثبت از مذاکرات وین تلقی کرد.

کره جنوبی قبل از تحریم‌های آمریکا در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۸.۵ میلیون بشکه در ماه از ایران وارد می‌کرد.

مدیرعامل موسسه ابرار معاصر خاطرنشان کرد: در حالی که بزرگترین خریداران نفت ایران از جمله کره به لطف معافیت‌ها می‌توانستند به خرید خود ادامه دهند، این خرید‌ها تمدید نشد و واردات در نیمه اول سال ۲۰۱۹ متوقف شد.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد از سرگیری مجدد صادرات نفت ایران به کره و امکان انتقال پول‌های حاصل از فروش نفت به کره به ایران یک راستی آزمایی ملموس و عملی از توافق احتمالی صورت گرفته در وین باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرروز گران تر از دیروز …….و هر روز امید واهی دادن و دروغ گفتن به مردم مثل آب خوردن……..