خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۱۰۶۰

تاریخچه‌ای از مواد و مصالح ساختمانی

تاریخچه‌ای از مواد و مصالح ساختمانی

از ابتدای تاریخ تاکنون، بشریت از انواع مصالح ساختمانی در ساخت سرپناه بهره می‌جست، با گذشت قرن‌ها ساختمان سازی تبدیل به یکی از مهمترین صنایع جوامع بشری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،مصالح ابتدایی که بشر در اختیار داشت مصالح طبیعی و معدنی بود که به عنوان مثال می توان سنگ، شن، ماسه و خاک را نام برد. با ورود فعالیت بشر در ساخت ساز به عرصه صنعت و افزایش نیاز به مسکن و ساختمان سازی خلا نیاز به مصالح مصنوعی نیز ایجاد و تولید آن آغاز گردید.

برخی از مصالح ساختمانی مصنوعی از ترکیبات مصالح طبیعی و انجام فرایندی مانند حرارت دادن و پختن بدست می آید.از این نمونه می توان به سیمان و آجر اشاره کرد. برخی دیگر مانند یعضی از عایق ها و رنگ های ساختمانی تماما تولیدات شیمیایی هستند.

توضیحی مختصر درباره برخی مصالح ساختمانی ارائه می‌گردد.

سیمان و انواع آن در بازار

سیمان جزء مصالح پرمصرف در عرصه ساخت و ساز است. سیمان ماده چسباننده‌ای است که ذرات را به یکدیگر چسبانده و جسمی یکپارچه را به وجود آورده است. در اصل سیمان از ترکیب و پخت مصالح ساختمانی مانند رس و آهک و گچ به وجود می‌آید. تاریخ استفاده از سیمان به قرن هجدهم میلادی و به غرب اروپا باز می‌گردد.

سیمان نیز مانند بسیاری دیگر از اختراعات بشر طی سالها روند تغییر و بهبود را طی کرد و در اواخر قرن نوزدهم تقریبا به تکامل رسید. درست است که سیمان هایی که ما امروزه استفاده میکنیم ساختار پیچیده تری دارند و مقاومت بالاتری در ملات و بتن ایجاد می‌کنند، اما تفاوت چندانی با فرمول سیمان قرن نوزدهم ندارند.

از انواع سیمان می‌توان به سیمان سفید، سیمان پوزولانی، سیمان سیاه پرتلند تیپ5، سیمان گروت پرتلند، سیمان سیاه پرتلند تیپ 2 و…اشاره کرد که هرکدام از آنها کارایی مخصوص به خود را دارند و در درجه حرارت‌های مختلف پخته می شوند.با مراجعه به سایت مصالح مارکت می‌توانید توضیحات کامل تری در رابطه با انواع سیمان را مطالعه بفرمایید. همچنین قیمت به روز انواع سیمان نیز در این وب سایت اطلاع رسانی می گردد.

پوکه معدنی چیست؟

معدنی

پوکه در اصل سنگی متخلخل و بسیار سبک است که قدمت استفاده از آن در ساختمان سازی به دوران امپراطوری روم باز میگردد. پوکه معدنی در اصل سنگ آتشفشانی است. زمانی که دمای زمین افزایش می یابد سنگ‌ها در زیر پوسته زمین بر اثر گرما ذوب شده و به مواد مذاب تبدیل می شوند، زمانی که این مواد مذاب از لایه های اعماق زمین گذشته و به سطح زمین می رسند و جاری می شونده، پس از سرد شدن و خروج گازهای درون آن، پوکه معدنی تشکیل می‌شود.

استفاده از پوکه معدنی در صنعت ساخت و ساز امروز بسیار رواج دارد زیرا سبک است و عایق حرارتی منسبی نیز محسوب می شود.از لحاظ اقتصادی نیز با بالا بردن سرعت کار کاملا مقرون به صرفه است.

قیمت مصالح ساختمانی

یکی از مشکلات در هنگام خرید مصالح ساختمانی اطلاع از قیمت روزانه مصالح و آشنایی با انواع برندها است.

قیمت مصالح ساختمانی در بازار امروز به دلیل نوسانات ارزی و همچنین تنوع برندی بسیار متغیر است. وب سایت مصالح مارکت بر آن است که با معرفی انواع محصولات، برندها، تامین کنندگان، فروشندگان و قیمت های بروز مصالح ساختمانی، مسیر تهیه مصالح مناسب را برای خریداران هموار نماید.

شما با مراجعه به وب سایت مصالح مارکت می‌توانید از مقالات و اطلاعاتی کاملا به روز نیز آگاه شوید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.