کد مطلب: ۴۵۳۹۵۷

رئیس کل بانک مرکزی:

تامین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت است

تامین ارز مورد نیاز دارو و تجهیزات پزشکی در اولویت است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اولویت نخست بانک مرکزی، تامین ارز مورد نیاز برای خرید دارو و تجهیزات درمانی کشور است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی گفت: امسال تا سقف دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بخش درمان در نظر گرفته شده است و سایر بخش‌های درمانی نیز می‌توانند از ارز نیمایی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در دو ماه گذشته با وجود همه سختی‌ها و بسته بودن مرز‌ها به دلیل شیوع بیماری کرونا، سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار ارز صادراتی تامین کرده‌ایم و موفق به دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان شده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی کنترل تورم، تامین دارو و نیاز‌های مردم را اولویت‌های اصلی بانک مرکزی در سال جاری دانست و گفت: در شرایط کرونایی، بجای استفاده از ذخایر راهبردی کشور، موفق به افزایش ذخایر شدیم و معتقدیم این روز‌ها خواهد گذشت، اما جزو سال‌های منحصر به فردی است که نشان دهنده مقاومت یک ملت در مقابل تحریم‌هاست.

همتی، کنترل نرخ تورم و ارز را برای اقتصاد ایران بسیار مهم دانست و افزود: مطمئن هستیم در بدترین شرایط رشد اقتصادی کشور حداکثر منفی یک یا دو خواهد بود و اگر بحث صادرات نفت هم احیا شود، وضع بهتری از پیش‌بینی‌های سازمان‌های جهانی از وضعیت اقتصادی کشور خواهیم داشت.

رئیس کل بانک مرکزی از آغاز مرحله دوم پرداخت وام حمایتی به صنایع و مشاغل آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا پس از تعطیلات این هفته خبر داد و گفت: این وام ۱۸ درصدی از محل آزادسازی ذخایر اجباری بانک‌ها نزد بانک مرکزی با حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان و تلفیق آن با ذخایر خود بانک‌ها با بهره ۱۲ درصدی به مشاغل آسیب دیده پرداخت خواهد شد.

وی افزود: برای واردات دارو و مواد اولیه دارو‌ها و لوازم پزشکی ضروری، دیروز ۴۰۰ میلیون دلار تامین شد و با وجود کسری سنگین بودجه دولت در سال جاری، بخش درمان نباید نگرانی در تامین ارز مورد نیاز بخش درمانی کشور داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.