کد مطلب: ۵۱۴۷۳۴

چرا استفاده از تبلیغات چاپی برای کسب و کارها مهم است؟

چرا استفاده از تبلیغات چاپی برای کسب و کارها مهم است؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کسب و کارها به تبلیغات دیجیتالی و آنلاین روی آورده‌اند. با این حال، همچنان در برخی موارد تاثیر تبلیغات چاپی بیش از هر روش دیگری است و نمی‌توان آن را جایگزین نمود.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی زیرمجموعه ای از انواع تبلیغات است که خدمات متنوع چاپ را شامل می‌شود. از چاپ تراکت و سربرگ گرفته تا چاپ کارت ویزیت و کاتالوگ، همگی در دسته تبلیغات چاپی قرار می‌گیرند. این روش نیز همانند سایر روش‌های تبلیغاتی برای تاثیرگذاری بهتر، نیازمند برنامه‌ریزی مناسب می‌باشد. در غیر این صورت، شما هزینه و زمان نسبتا زیادی را برای این کار صرف خواهید نمود، بدون این که نتیجه دریافتی کوچکترین شباهتی به ایده‌آل شما داشته باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی تبلیغات چاپی برای کسب و کارها بپردازیم.

اهمیت استفاده از تبلیغات چاپی برای کسب و کارها

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کسب و کارها به تبلیغات دیجیتالی و آنلاین روی آورده‌اند. با این حال، همچنان در برخی موارد تاثیر تبلیغات چاپی بیش از هر روش دیگری است و نمی‌توان آن را جایگزین نمود. اقلام چاپ شده در این روش تبلیغاتی به طور فیزیکی برای مخاطبان قابل لمس بوده و علاوه بر بینایی، حس لامسه افراد را نیز با خود درگیر می‌کند. تبلیغات چاپی نیز درست همانند تبلیغات دیجیتال، نیازمند اقدام آگاهانه بوده و برای این که بتوانید از این طریق به نتیجه دلخواه خود دست یابید، حتما باید با افراد آگاه و متخصصان این حوزه مشورت نموده و یا اطلاعات اولیه‌ای در این باره کسب نمایید.

2wedf 3

چه نکاتی در تبلیغات چاپی مهم است؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای دستیابی به بهترین نتیجه از تبلیغات چاپی، داشتن هدف و برنامه مشخص است. پیش از هر کاری شما باید هدف خود را از اجرای این روش تبلیغاتی مشخص کنید. با این کار، شما مشخصات تقریبی مخاطبان جامعه هدف خود را شناسایی نموده و می‌توانید بر این اساس نسبت به انتخاب و طراحی اقلام تبلیغاتی خود اقدام نمایید. به عنوان مثال، در صورتی که مخاطبان جامعه هدف شما افرادی هستند که پیش از این هیچ‌گونه آشنایی با کسب و کار شما نداشته‌اند و قصد دارید در زمان آشنایی، تاثیر خوب و مثبتی روی آن‌ها داشته باشید، چاپ کارت ویزیت بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در عوض، اگر قصد دارید در یک نمایشگاه تخصصی در حوزه فعالیت خود شرکت نمایید و یا در یکی از مناسبات کاری به عنوان اسپانسر حضور یابید، ما به شما استفاده از رول آپ نمایشگاهی را پیشنهاد می‌دهیم.

تا این جا مخاطبان جامعه هدف شما مشخص شده و بر این اساس، نوع محصول چاپی مناسب کسب و کار خود را تعیین نموده‌اید. حال نوبت به تعیین تیراژ و نوع چاپ می‌رسد. در صورتی که قصد دارید محصول چاپی خود را در تیراژ بالا چاپ نموده و آن را به دست تعداد زیادی از افراد برسانید، چاپ افست انتخاب مناسبی برای شما به شمار می‌رود. در این روش، اقلام چاپی به صورت سری های ۱۰۰۰ عددی منتشر شده و هر چه این تعداد افزایش یابد، قیمت نهایی هر یک عدد محصول کمتر خواهد بود. در عوض، در صورتی که قصد دارید محصول چاپی مورد نظر خود را به تعداد محدود و کمتر از ۱۰۰۰ عدد چاپ نمایید، و یا در طراحی آن از تصاویر گرافیکی با رنگ‌های خاص و دقیق استفاده نموده‌اید، چاپ دیجیتال بهترین انتخاب پیش روی شما خواهد بود. در این روش، رنگ‌ها با دقت بسیار بالایی چاپ می‌شوند. به همین علت برای چاپ طراحی‌های گرافیکی، تصاویر عکاسی شده، آثار هنری و به طور کلی هر آن چه که به دقت بسیار بالایی در چاپ رنگ‌ها نیاز دارد، از چاپ دیجیتال استفاده می‌شود.

پس از انجام برنامه‌ریزی اولیه برای نحوه اجرای تبلیغات چاپی، زمان آماده سازی طراحی محصول چاپی فرا می‌رسد. اگر چه امروزه افراد بسیاری هستند که در سطح مقدماتی و متوسط می‌توانند با نرم افزارهای طراحی کار کنند و به اصطلاح گلیم خود را از آب بیرون بکشند، با این حال توصیه می‌شود که به هیچ عنوان طراحی اقلام تبلیغاتی خود را به افراد ناوارد و تازه‌کار واگذار نکنید. این کار به ظاهر ساده، همانند هر کار دیگری، نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. شما برای چاپ این اقلام هزینه پرداخت کرده‌اید و سرمایه خود را درگیر این پروسه تبلیغاتی نموده‌اید، بنابراین با واگذار نمودن طراحی اقلام چاپی خود به گرافیست‌های حرفه‌ای به عنوان متخصصان این حوزه، از به هدر رفتن زمان و سرمایه خود پیشگیری نمایید.

ارائه خدمات چاپی با بالاترین کیفیت

3edfvgb

مجتمع چاپ سانترال ( https://centralchap.com /) ، مجموعه ای با قدمت بالا و تجربه کافی در زمینه ارائه خدمات چاپی می‌باشد. شما می‌توانید کلیه امور چاپی خود را از مرحله طراحی تا چاپ و خدمات صحافی، با خیال راحت به متخصصان این مجموعه واگذار نمایید و مطمئن باشید که محصول نهایی با بالاترین کیفیت و در عین حال، نازل ترین قیمت به دست شما خواهد رسید. همچنین در صورتی که طراحی و چاپ سفارشات خود را به طور همزمان ثبت نمایید، از تخفیف ویژه چاپ سانترال برخوردار خواهید شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.