کد مطلب: ۵۴۲۳۳۰

تخصیص مواد پتروشیمی فقط به واحد‌های فعال مجوزدار

تخصیص مواد پتروشیمی فقط به واحد‌های فعال مجوزدار

بر اساس مصوبه اصلاح رویه تخصیص سهمیه مواد پتروشیمی، مواد پتروشیمی در سامانه بهین‌یاب، تنها به واحد‌های تولیدی فعال که دارای مجوز صنعتی هستند، تخصیص می‌یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سعید زرندی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه گلوگاه‌های اداری مربوط به تسهیل در تولید، شناسایی شده است، افزود: این واحد‌ها مکلفند مواد پتروشیمی مرتبط با فعالیت خود را مستقیم در خط تولید مصرف کنند. همچنین برای محصولات غیر ملتهب، خرید در بورس بدون در نظر گرفتن سقف سهمیه انجام می‌شود.

وی همچنین به یکی دیگر از مصوبات وزارت صمت و ابلاغ آن در ارتباط با ترخیص سنگ‌آهن‌های موجود در گمرکات، اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، صادرات محصولات معدنی از جمله سنگ‌آهن، دارای قبض انبار یا بارنامه به تاریخ قبل از ابلاغ شیوه‌نامه فولاد در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۹، بلامانع است. همچنین، تا زمان تصویب عوارض صادراتی در شورای اقتصاد، واحد‌هایی که در بورس محصولات خود را عرضه کرده‌اند و خریداری برای آن وجود نداشته، می‌توانند محصولات خود را صادر کنند.

وی همچنین از تدوین بسته رویه‌ها و مقررات مخل صدور مجوز‌های وزارت صمت، خبر داد و افزود: این بسته به وزارت اقتصاد ارسال و آماده طرح در هیئت مقررات‌زدایی است.

زرندی به نتایج نظرسنجی از حدود هزار فعال اقتصادی درباره موانع تولید، اشاره کرد و گفت: بر اساس این نظرسنجی، نبود ثبات اقتصاد کلان، تورم بالا و نبود نقدینگی مناسب مهم‌ترین موانع اعلامی از سوی کارآفرینان و صنعتگران بوده است.

وی اضافه کرد: بر اساس این نظرسنجی، مقررات‌زدایی از بخش‌ها و ارائه مشوق‌های سرمایه‌گذاری به عنوان اولویت‌های وزارت صمت در سال جاری از سوی فعالان اقتصادی مطالبه شده است.

زرندی سپس به تدوین برنامه سال ۱۴۰۰ این وزارتخانه و تشکیل کارگروه بهبود فضای کسب‌و‌کار، اشاره کرد و افزود: همچنین چندین بسته مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید در سطح دولت و مجلس تدوین و از سوی وزارت صمت ارائه شده‌است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.