کد مطلب: ۲۲۵۸۸۷

تدوین دستورالعمل اجرایی صرفه‌جویی در مصرف انرژی

تدوین دستورالعمل اجرایی صرفه‌جویی در مصرف انرژی

وزیر راه‌ و شهرسازی می‌گوید «تمرکز برنامه‌ها در سال ۹۷ بیشتر روی صرفه‌جویی در مصرف انرژی است و دستورالعمل‌های اجرایی آن نیز تدوین خواهد شد و در هر صورت، سیاست کلی صرفه‌جویی انرژی در ساخت‌وساز و حوزه حمل‌و‍نقل است.»

عباس آخوندی گفت: سال ۹۶ سال سختی بود. اما در مجموع فکر می‌کنم که همکاران ما در سراسر کشور چه در ادارات کل و چه در شرکت‌ها و موسسات تابعه آنچه که در توان داشتند تلاش کردند و ما هم موفق شدیم در مجلس بازگوکننده زحمات و تلاش‌های همکاران باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر راه و شهرسازی در نشست با مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور ضمن اعلام چکیده‌ای از برنامه‌های وزارتخانه برای سال ۹۷، گفت: اگر بتوانیم در سال جدید به سمت پروژه‌هایی برویم که امکان تامین مالی‌اش از بازار بین‌المللی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه و یا تامین مالی بین‌المللی باشد می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

سال سخت 97 از نظر بودجه اعتباری عمرانی

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: سال ۹۷ از نظر اقتصادی و از جهت بودجه اعتباری عمرانی کشور، شاید سال دشوارتری باشد. در عین حال اگر بتوانیم در سال جدید به سمت پروژه‌هایی برویم که امکان تامین مالی‌اش از بازارهای بین‌المللی و بازار داخلی اعم از بخش خصوصی و بازار سرمایه و یا تامین مالی بین‌المللی باشد می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.
وی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در سال جدید، سازماندهی خوبی در تامین مالی پروژه‌ها داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نکته دیگری که فکر می‌کنم مهم است این که باید تمرکز خود را روی انجام چند پروژه خاص قرار دهیم.

یکی از مباحث و موضوعاتی که باید تمرکز خود را روی انجام آن قرار دهیم، بحث بازآفرینی شهری است که رئیس‌جمهوری شخصا وارد موضوع شدند و از همه ما انتظار دارند که در این حوزه در موضوع بازآفرینی شهری تمرکز بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: از موضوعات دیگر نیز که در سال جدید روی آن تمرکز خواهیم داشت، مباحث و موضوعات مالی و روش تامین مالی و مباحث و موضوعات بانکی و مالی است که تعقیب می‌کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: تمام تلاش من این است که در حوزه مسکن و شهرسازی بازآفرینی شهری محور اصلی فعالیت‌های ما قرار بگیرد و بتوانیم منابع زمین که در اختیار ما قرار دارد را پشتوانه بازافرینی شهری قرار دهیم و این موضوع را با جدیت بیشتری تعقیب کنیم و این موضوع مهمی است که در سال جدید تعقیب خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سال جدید به سمت موضوعات و پروژه‌های کیفی‌تر جهت‌گیری خواهیم کرد. یکی از مباحث مورد تمرکز ما در سال جدید، تمرکز بر موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی است که به آن سمت گرایش خواهیم کرد و در این راستا ما هر موضوع و طرحی که به سمت صرفه‌جویی در مصرف انرژی گرایش داشته باشد چه در حوزه ساخت و ساز و مسکن باشد و چه در حوزه حمل و نقل باشد را تعقیب خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در بیان دیگر اقداماتی که برای سال ۹۷ وزارت راه و شهرسازی بر روی آنها تمرکز خواهد داشت، گفت: پروژه‌های مشترک حمل‌و‌نقل و مسکن و شهرسازی قاعدتا در سال ۹۷ در اولویت ما قرار دارند که در کلانشهرها و در حمل‌و‌نقل حومه‌ای، پروژه‌های مشترک حمل‌و‌نقل حومه‌ای چه به صورت جاده‌ای و چه به صورت ریلی موضوع اصلی ما در سال جدید خواهد بود.

آخوندی افزود: آن جاهایی که راه‌آهن داریم بحث TOD را جدی دنبال خواهیم کرد و بر روی آن تمرکز می‌کنیم تا بحث TOD را به صورت متمرکزتری پیگیری کنیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در پایان گفت: در حوزه‌های تخصصی‌تر همچون مباحث شهرسازی در حوزه شهرهای جدید و همچنین در چهار مد حمل و نقل صحبت‌های جزء به جزء فراوانی خواهم داشت که انجام آن و گفتگو در مورد آن را به ابتدای سال موکول می‌کنم.

منبع: پانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.