کد مطلب: ۶۲۲۷۷۲

ترامپ می‌آید؟ / عزم جدی دونالد ترامپ برای پس گرفتن کاخ سفید

ترامپ می‌آید؟ / عزم جدی دونالد ترامپ برای پس گرفتن کاخ سفید

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده اعلام کرد در صورتی که برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، شورشیان کنگره آمریکا را عفو خواهد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده اعلام کرد در صورتی که برای بار دوم به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، شورشیان کنگره آمریکا را عفو خواهد کرد. او همچنین به طور ضمنی به این موضوع اشاره کرد که از این فرصت برای انتقام‌گیری شخصی استفاده کرده و حتی از دور اول خود اقتدارگراتر خواهد بود.

او در این گردهمایی که با عنوان «آمریکا را نجات دهید» برگزار شد از پیگردهای جنایی از شورشیان کنگره که خواستار قطع شمارش آرای الکترال پس از شکست او در انتخابات ۲۰۲۰ بودند، شکایت کرد و گفت با اغتشاشگران بسیار ناعادلانه رفتار شده است.

اظهارات او موجب شد تا موجی از احساسات میان جمهوریخواهان مبنی بر بخشیده‌شدن شورشیان کنگره به وجود بیاید. برخی از متحدان ترامپ در کنگره هم خواستار عفو آشوبگران شده‌اند. ران دی‌سانتیس، یکی از رقبای احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، اخیرا برگزاری بزرگداشت سالگرد شورش کنگره را تلاشی برای «لکه‌دار کردن» حامیان ترامپ خواند.

سیاست ترامپ عوض نشده

این اظهارات تاکیدی بر وسواس ترامپ در خصوص ادعای پیروزی او در انتخابات ۲۰۲۰ و همچینن عزم او برای قراردادن این اتهام در هسته جهان‌بینی جمهوری‌خواهان است. تقریبا همانطور که در طول دوران چهار ساله ریاست جمهوری او اتفاق افتاد، تهدید عفو ترامپ نشان می‌دهد که رئیس جمهور سابق آمریکا میان اهداف شخصی خود و منافع ملی یا حاکمیت قانون تفاوتی قائل نمی‌شود.

ترامپ هنوز به صراحت اعلام نکرده که برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد می‌شود. انجام این کار باعث ایجاد یک سری الزامات قانونی و مالی کمپین‌های انتخاباتی خواهد شد. اما در این گردهمایی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴، ما کاخ سفید را پس خواهیم گرفت.

او همچنین در انتقاد به تحقیقات دادستان‌های نیویورک و جورجیا از هوادارانش خواست در صورتی که دادستان‌های کار غیرقانونی یا اشتباهی انجام دهند، بزرگترین تظاهراتی که تا به حال وجود داشته را برگزار کنند.

مهمترین اخبار بین‌المللی را در صفحه اقتصاد جهان تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ایمان

    ما تو خاک سفید زندگی میکنیم. لطفا بیا و اونو پس بگیر. ما راضی هستیم.

  • ناشناس

    حالا هی این مذاکرات وین رو کش بدین

  • ناشناس

    باسلام.گور بابای ترامپ و دارو دستش.امروز در خبرها خواندم که آقای دولت آبادی دادستان اسبق، مسافرکشی میکنند.آقای دولت آبادی به عنوان دادستان مملکت خدمات بسیاری کردند و انسان مقتدری بودند،مسئولین مملکت که در این دوران سخت اقتصادی،بعد از بازنشستگی ،مسافرکشی با پراید میکنند،وای به حال مردم عادی.باتشکر

    • ایرانی

      تموم شد؟ بیا پایین لطفا