کد مطلب: ۳۸۸۴۰۱

نظرسنجی کیتکو ۱۲ جولای؛ تردید تحلیلگران و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به قیمت طلا

نظرسنجی کیتکو 12 جولای؛ تردید تحلیلگران و خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به قیمت طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در دوازدهم جولای منتشر شده، در حالی که اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت نظری در مورد قیمت طلا در هفته جاری نداشتند، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار این فلز گرانبها خوش‌بین بودند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در دوازدهم جولای منتشر شده، در حالی که اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت نظری در مورد قیمت جهانی طلا در هفته جاری نداشتند، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار این فلز گرانبها خوش‌بین بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نظرسنجی کیتکو ، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که که از میان آنها هفت نفر معادل 44 درصد، هیچ نظری در مورد قیمت طلا نداشتند. پنج نفر معادل 31 درصد افزایش و چهار نفر معادل 25 درصد کاهش قیمت طلا را در هفته جاری پیش‌بینی کردند.

از سوی دیگر، از میان 961 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 653 رای‌دهنده، معادل 67 درصد افزایش قیمت طلا و 175 نفر، معادل 18 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 133 رای‌دهنده یا 14 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین بودند.

قیمت جهانی طلا روز گذشته تحت تاثیر سخنرانی پاول، رئیس فدرال‌رزرو در کنگره و چشم‌انداز کاهشی نرخ بهره، با رشد 0.9 درصدی به هزار و 415 دلار و 53 سنت رسید.

رئیس فدرال‎رزرو که در صحن کنگره برای گزارش وضعیت اقتصادی آمریکا حاضر شده بود، اعلام کرد: بسیاری از اعضای کمیته بازار باز وضعیت سیاسی پولی را متناسب با وضعیت اقتصادی می‌دانستند، اما در حال حاضر نظر برخی از آنها تغییر کرده است. با توجه به فضای نااطمینانی به دلیل تنش‌های تجاری، ضعف اقتصاد بین‌الملل و کمبود فشارهای تورمی ناچار به بازنگری سیاست‌های بانک مرکزی برای حفظ قدرت اقتصادی خواهیم بود.

اظهارات رئیس فدرال‌رزرو باعث شد احتمال کاهش شدیدتر نرخ بهره بیشتر شود.

باب هابرکورن، تحلیلگر موسسه سرمایه‌گذاری ارجی‌او فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا در هفته آینده روند صعودی خواهد داشت. به گفته او، انتظار می‌رود فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش دهد، این روند قطعا به نفع فلز زرد خواهد بود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد در موسسه پرایس فیوچرز گروپ هم معتقد است، با اظهارات پاول، واضح است که در آینده‌ای نزدیک، طلا از سیاست‌های فدرال‌رزرو سود خواهد برد. علاوه بر آن، تنش‌‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و نگرانی‌ها از جنگ تجاری آمریکا و چین هم به این روند سرعت خواهد بخشید.

در همین حال، کوین گردی مدیر شرکت Phoenix Futures and Options LLC، می‌گوید: قیمت طلا در هفته آینده کاهش خواهد یافت. اصلاح قیمت فلز زرد به گفته او به‌گونه‌ای خواهد بود که همچون ابتدای ماه جولای به هزار و 384 دلار به ازای هر اونس خواهد رسید.

اوله هانسن، تحلیلگر ارشد ساکسوبَنک هم به روند نزولی طلا معتقد است. او می‌گوید: کسادی تابستان می‌تواند قیمت طلا را در آینده نزدیک تحت تاثیر قرار بدهد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم بر این باور است که قیمت طلا در هفته آینده تغییر چندانی نخواهد کرد. با این حال پیش‌بینی او از قیمت فلز زرد در بلندمدت صعودی است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام بعید میدونم قیمت طلا مثل سابق بشه.قیمت طلا چهار پنج تومن میاد پایین کاهش شدید میگن پیداکرده. هر موقع میخواد زیاد بشه بیست سی تومن میاد روش هر موقع میخواد کم بشه هزار دو تومن کم میشه. خدا به دادمون برسه بااین اوضاع.

  • ناشناس

    ما بیچاره که کل داراییمون ۲۰ میلیون بود سکه خریدیم الان شده ۱۶ میلیون موافق پایین اومدن سکه نیستیم والا دارم سکته میکنم واسه پول پیش خونه روش حساب باز کردیم حالا به چه کنم چه کنم افتادیم لعنت به سیاست که زندگیمان و سیاه کرده

    • ناشناس

      سلام مقداری طلا دارم واسه رهن میخوام بفروشم بنظرتون بفروشم یا تا اخر ماه قیمت طلا افزایش پیدا می‌کنه ؟

  • سوران

    اگه می بینید قیمت خرید رو بهتون برمی گردونه، و نیاز شدید و فوری دارید بفروشید، اگرنه صبر داشته باشید تا سال آینده؛ طی 40 سال گذشته، همیشه قیمت طلا، روند صعودی داشته و ارزون نشده است ؛ روی طلا، کمتر از یکی دوسال سرمایه نخوابونید!
    این تجربه ی خودمه که قبلا با فروش زودهنگام بعد از خرید ضرر کردم و هم از فروش بعد از 4 سال، بسیار منفعت!

    • ناشناس

      ما خونه قولنامه کردیم و پول آخرو گزاشتیم برای فروش طلا تا دوهفته دیگه بالا میره یا پاین میاد به نظرتون؟؟؟؟؟

  • مهسان

    بالاخره نفهمیدیم میره بالا یا میاد پایین؟