کد مطلب: ۲۲۳۶۴۰

تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی بدون محدودیت پرداخت می‌شود

تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی بدون محدودیت پرداخت می‌شود

وزیر جهاد با اشاره به اختصاص خطوط اعتباری پنج‌گانه و سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی بدون محدودیت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وزیر جهاد با اشاره به اختصاص خطوط اعتباری پنج‌گانه و سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی بدون محدودیت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ محمود حجتی امروز (دوشنبه) در دیدار نوروزی با جمعی از مدیران این وزارت و تشکل‌های بخش کشاورزی با اشاره به نقش تامین نهاده‌ها بر پایداری تولید محصولات کشاورزی، تصریح کرد: تشکیل زنجیره‌های تولید در تامین به موقع نهاده‌ها با قیمت مناسب و حذف واسطه‌ها موثر است و موجب کاهش هزینه‌ها و پایداری تولیدات بخش کشاورزی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مشوق‌ها به جای محصول نهایی باید به مواد اولیه تولید اختصاص یابد، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اتخاذ شده و حمایت‌های دولت، ارز مبادله‌ای به ذرت و کنجاله سویا به‌عنوان نهاده‌های تولید صنعت دام و طیور اختصاص یافت و تعرفه آن نیز ثابت نگه داشته شد.

حجتی، بازار تضمین شده را از جمله ویژگی های تولید محصولات غذایی برشمرد و افزود: تولید کالاهای اساسی به خاطر تقاضای موثر و مصرف روزانه مردم از نظر فراوانی و قیمت همواره مورد توجه دولت‌ها قرار دارد.

وی بر لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌ها و منابع مالی موجود تاکید و تصریح کرد: در کشور امکانات زیادی وجود دارد که با شناسایی آنها باید از این ظرفیت‌ها در جهت کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده و رفع مشکلات بخش کشاورزی استفاده کرد.

حجتی با بیان اینکه صندوق‌های توسعه کشاورزی ظرفیت‌های فراوانی برای تامین مالی و حمایت از زنجیره‌های تولید دارند، یادآور شد: در آغاز به کار دولت یازدهم، تامین تجهیزات مکانیزاسیون از جمله مشکلات بخش کشاورزی بود اما با تدبیری که اندیشیده شد، خط اعتباری ۸۰۰ میلیارد تومانی در بانک عامل حوزه کشاورزی ایجاد و کشاورزان با تایید ادارات جهاد کشاورزی و پس از ارائه درخواست به این بانک و تامین آورده و وثیقه لازم، حواله دریافت ادوات مکانیزه از جمله تراکتور را دریافت می‌کردند و تسهیلات توسط بانک عامل حوزه کشاورزی به کارخانجات پرداخت می‌شد.

وی اضافه کرد:با این کار هم نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شد و هم تولید کارخانجات داخلی استمرار یافت.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اختصاص خطوط اعتباری پنج‌گانه و سرمایه‌گذاری ۵۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی توسط بانک عامل حوزه کشاورزی بدون محدودیت به متقاضیان پرداخت می‌شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.