کد مطلب: ۷۲۶۰۸۹

تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات

تصویب آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات

آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور امروز در جلسه هیئت وزیران تصویب شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات تازه دولت، اظهار کرد: در جلسه امروز با عضویت وزیر اقتصاد به‌عنوان یکی از نمایندگان هیئت وزیران در شورای عالی کار موافقت شد. مقرر شد آقای خاندوزی جایگزین آقای دوستعلی که پیش از این در این سمت بود، باشند.

به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی افزود: در جلسه امروز همچنین آیین‌نامه اجرایی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور با تشکیل کارگروهی که دبیرخانه‌اش بانک مرکزی است جهت مدیریت مناسب‌تر در این جهت، تصویب شد و امیدواریم موثرتر از گذشته در مدیریت بازار ارز عمل کند.

بهادری جهرمی یادآور شد: در راستای حمایت از صادرات محصولات تولیدی کشور به‌ویژه در بخش خصوصی و غیردولتی، آیین‌نامه‌ای در جهت ارتقای مشارکت فعالان اقتصادی در زنجیره تولید بین‌المللی به تصویب رسید که مطابق آن، تولیدکنندگانی که محصولات داخلی را با استانداردهای روز جهانی تولید می‌کنند وزارت صنعت و برخی دستگاه‌های دیگر مکلف به حمایت موثر از این محصولات و در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای آنان شدند.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور حمایت و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه صادرات شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در راستای شعار سال، آیین‌نامه دیگری تصویب شد تا هم سرمایه‌گذاری و هم صادرات را برای شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان تسهیل و تقویت کند.

سخنگوی دولت گفت: همچنین به‌منظور ارتقای بهره‌برداری از ظرفیت‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی در تولید این اقلام راهبردی به‌ویژه از مسیر شرکت‌های دانش‌بنیان امتیازات ویژه‌ای برای اعضای هیئت علمی که در این راستا حرکت می‌کنند در نظر گرفته شد.

بهادری جهرمی تأکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این آیین‌نامه برنامه اجرایی خود را برای ارتقای بهره‌وری، مدیریت و کاهش ارزبری و توسعه صادرات کشور در حوزه تخصصی خود را به تصویب شورای مربوطه برسانند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.