کد مطلب: ۷۴۸۰۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تهران شنبه و یکشنبه‌ تعطیل می‌شود؟

تهران شنبه و یکشنبه‌ تعطیل می‌شود؟

قرار بود زمستان سخت به اروپا برسد اما حالا به نظر می‌رسد شهرهای ایران دچار زمستان سخت و کمبود برق و گاز شده‌اند. این کمبود تا آنجا پیش رفته که وزیر نفت در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، خواستار تعطیلی دو روزه تهران شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آنگونه که خبرگزاری مهر نوشته، وزیر نفت در نامه‌ای به محمد مخبر از او خواسته که دستور تعطیلی تهران در روزهای شنبه و یکشنبه را صادر کند.

البته این پیشنهاد تنها برای تعطیلی یک یا دو هفته‌ای تهران نیست. بلکه اوجی در این نامه از مخبر خواسته تا پایان زمستان و فصل سرد، کل شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تهران تعطیل شود و به عبارتی ادارات و نهادها دورکار شوند.

علت این درخواست وزیر نفت، جلوگیری از خاموشی و قطعی سراسری برق و گاز در زمستان 1401 است. این منبع آگاه به مهر گفته که قرار است از هفته آینده موج جدیدی از سرما وارد کشور شود و این موج احتمال افزایش مصرف گاز و برق را افزایش خواهد داد و احتمالا در ادارات و مدارس با قطعی برق و گاز مواجه خواهیم بود.

البته این شیوه مدیریت کشور و درخواست تعطیلی مربوط به روزهای آتی نیست. از ابتدای فصل سرد امسال، مدارس و ادارات بسیاری از شهرها و استان‌ها روزهای متمادی تعطیل بودند. مدارس در بسیاری از استان‌ها مجازی شده و ادارات تعطیل یا دورکار شده‌اند.

گویا این تعطیلی‌های موقتی و محدود مشکل کمبود برق را حل نکرده و وزیر نفت برای حل مشکل خواستار تعطیلی دو روزه پرجمعیت‌ترین استان کشور شده است.

اگر درخواست اوجی به تایید دولت برسد، تعطیلات هفتگی در ایران چهار روزه می‌شود. یعنی روزهای دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه روزکاری محسوب می‌شود و چهار روز باقیمانده تعطیل است.

باید دید این پیشنهاد در دولت پذیرفته می‌شود یا نه و از آن مهم‌تر اینکه این تعطیلی فقط محدود به تهران خواهد بود و یا شهرها و استان‌های دیگر را هم در بر می‌گیرد.
نکته قابل توجه دیگر این است که در سال‌های گذشته تهران و برخی از کلانشهرها روزهای متعددی از فصل سرد سال به دلیل آلودگی هوا تعطیل بودند و حالا کمبود برق و گاز هم به این ماجرا اضافه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به این میگن مملکت داری از کرامت دولت انقلابی هست

  • ناشناس

    دمتون گرم کل هفته رو تعطیل کنید رهات

  • ناشناس

    امیدوارم تعطیل بشه

  • ناشناس

    کل هفته رو هم تعطیل کنن مشکل حل نمیشه

  • کریس

    اصول صادرات این جوریه که مازاد رو صادر میکنن نه اینکه خود مردم نیاز فراوان دارن باز صادر میکنید اول داخل کشور بعد اگر اضافه آمد صادر کنید چون جیب مسعولین پر شدنی نیست به این خاطر همه چیز رو‌صادر میکنن ودیگر مردم مهم نیست دلار بیاد داخل‌حساب ما و دیگر هیچ مردم مهم نیستن دلار صادرات مهمه

  • ناشناس

    زمستان سخت اروپا ک میگفتن همین بود

  • Maryam

    مگ ایران بزرگ ترین صادر کننده نفت نیس آخه:(

  • م

    کشورایی که گاز ندارن زمستانی وحشتناک تراز مادارن تعطیل نیستن
    اینم از ایران داغون ما
    ممنونم

  • کریس

    دادا کشور خیلی وقته تعطیله شما‌خبر ندارید اگه‌تعطیل نمیشود مردم اینقدر بیچاره نمیشودن کشور همیشه‌تعطیل

  • ناشناس

    هیچ نظری ندارم