کد مطلب: ۵۶۴۵۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تعطیلی ناگهانی تهران! /شرکت‌های بخش خصوصی تعطیل شد؟

تعطیلی ناگهانی تهران! /شرکت‌های بخش خصوصی تعطیل شد؟

تمامی ادارات استان تهران و کرج از ۲۹ تیر تا ۳ مرداد تعطیل است. این خبری است که سخنگوی دولت امروز اعلام کرده است. اما آیا فقط ادارات دولتی تعطیلند یا شرکت‌های بخش خصوصی هم تعطیل هستند؟ 

به گزارش تجارت‌نیوز ، ساعتی قبل معاون انتظامی استاندار تهران اعلام کرد کلیه ادارات دولتی، نیمه دولتی و خصوصی در استان تهران تعطیل است. اگرچه گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت‌های خصوصی چنین خبری را به کارمندان خود اعلام نکرده‌اند.

معاون انتظامی استانداری تهران در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که همه ادارات استان تهران و البرز تعطیل است. او همچنین گفت این تعطیلی‌ها باید شامل شرکت‌های خصوصی هم باشد و آنها هم باید از ۲۹ تیر تا سوم مرداد را تعطیل کنند.

اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد بسیاری از شرکت‌های خصوصی چنین خبری را به کارکنان خود اعلام نکرده‌اند و آنها فقط در سه روز آخر هفته تعطیل هستند. یعنی تعطیلات رسمی عید قربان را.

دو هفته قبل هم که دولت اعلام کرد مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ باید ۱۰ روز تعطیل شوند، نه بازار تهران تعطیل شد، نه پاساژ و مراکز خرید و نه حتی اصناف مختلف این تعطیلی را پذیرفتند.

این بار هم به نظر می‌رسد دولت ادارات خود را تعطیل کرده و تصمیم‌گیری درباره تعطیلی دیگر بخش‌ها را به خود آنها سپرده است. ممکن است برخی از شرکت‌ها تعطیل شوند و برخی نه.

اگرچه به نظر می‌رسد تعدد تعطیلی‌ها و محدودیت‌هایی که از سال ۹۸ تاکنون وضع شده، به قدری زیاد بوده که احتمالا بخش خصوصی و اصناف دیگر زیر بار تعطیلی و محدودیت جدیدی نروند. به خصوص در شرایط کنونی که بسیاری معتقدند دولت به جای تعطیلی‌ و قرنطینه باید روند واکسیناسیون را تسریع کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام، پاساژ سانا هم طبق روال باز است و انبوهی از جمعیت، مخصوصا بعد از ظهرها مراجعه میکنند و کافه و فودکورد هم مملو از جمعیت و انگار که هیچ نظارتی نیست

  • ناشناس

    اسمش و نذارید تعطیلی تهران،
    تعطیلی دولتیه!
    معلومه که وقتی ابلاغ نمیکنن که بخش خصوصی هم باااید تعطیل شه، کارفرماها تعطیل نمیکنن!
    کارفرما از خداشه ماها جمعه ام بیایم سر کار

  • ناشناس

    سلام لعنت خدا بهشون شرکت ها خصوصی هم شنبه یکشنبه تعطیل هستند ولی پس چرا نظارت نیست مترو و بی ارتی خیلی شلوغ تر شده باید تعطیل کنن مگه بقیه چه گناهی کردن بقیه که نمیرن خونش رنگین تره

  • کارمند گشنه

    سلام من کارمند یک شرکت خصوصی هستم به ما گفتن اگه نیاین از حقوق و مزایا کم میشه وجزء مرخصی محسوب نمیشه

  • ناشناس

    مراکز پلیس +۱۰ فردا ۲ مرداد تعطیل هستن؟

  • ناشناس

    اداره پست هم تعطیله با بازه؟؟

  • ناشناس

    چرا شرکت های خصوصی تعطیل نمی شود و کسی پیگیری نمی کند.

    • ناشناس

      چون پرسنل شرکت های خصوصی مثل ماها رباتیم و مریض نمیشیم فقط دولتی ها مریض میشن!
      چرا دولت بصورت واضح مشخص نمیکنه کدوم ادارات!!؟؟
      خب چه فرقی میکنه با تعطیلات قبل همه تو خیابون و محل کار حاضر و آماده ایم برای کرونا گرفتن

  • ناشناس

    واقعا چی فکر کردید در مورد مردم دولت هدف ازاین تعطیلات فقط گرفتن جریمه از مردم هست همین این تعطیلات فقط خوش به حال بانکها شد حال میکنن بیچاره ها کارشون اینقدر سخته که دورکاری دارن تعطیلات دارن خسته هم میشن سایپا ایرانخودرو که شرکت خدماتی هستن قربونش برم اگه تولید نکن مردم از گرسنگی میمیرن تا این دوتا شرکت تعطیل نشه هیچ فایده ای نداره چون کل جاده مخصوص از کرج تا ازادی همه زیر مجموعه این شرکتها هستش دولت فقط میخواد از جیب مردم خرج کنه که اون هم خدارو شکر دیگه جیبی هم نمونده

  • ناشناس

    چرا شرکت ایرانخودرو وسایپا رو تعطیل نمیکنید پرسنل این دو شرکت کرونا نمیگیرن

  • ناشناس

    کسانی که مسول بررسی کرونا هستن چرا به تعطیلات دو شرکت مهم ایرانخودرو وسایپا رسیدگی نمی کنن کل جاده مخصوص از کرج تا ازادی زیر مجموع این دو شرکت هستن تجربه ثابت کرد هروقت این دو شرکت تعطیل بودند اتوبان با جاده مخصوص خلوت خلوت بود مگر بانکها چقدر شهررو شلوغ میکنن تااسم تعطیلی میاد اول بانکها دورکاری بانکها