خبر مهم:

کد مطلب: ۷۱۸۷۴۵

روسیه توافق انتقال غلات با اوکراین را تعلیق کرد

روسیه توافق انتقال غلات با اوکراین را تعلیق کرد

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که همکاری در توافق انتقال غلات اوکراین با مشارکت سازمان ملل متحد و ترکیه را در پی حملات تروریستی اوکراین به کریمه و ناوگان دریای سیاه و شناورهای غیرنظامی حامل غلات، به حال تعلیق درمی آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که همکاری در توافق انتقال غلات اوکراین با مشارکت سازمان ملل متحد و ترکیه را در پی حملات تروریستی اوکراین به کریمه و ناوگان دریای سیاه و شناورهای غیرنظامی حامل غلات، به حال تعلیق درمی آورد.

ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک؛ روسیه همچنین اعلام کرد که قصد دارد موضوع حملات تازه نیروهای اوکراین به کریمه و خط لوله نورد استریم را در شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز مطرح کند.

نیروهای اوکراین در چند روز گذشته چند بار به کریمه و کشتی های روسیه در دریای سیاه حمله تروریستی کرده اند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس؛ وزارت دفاع روسیه در همین روز اعلام کرده بود که حمله نیروهای حکومت کی یف در ساعت های نخست امروز با کمک مستشاران انگلیس و شماری پهپاد به ناوگان دریای سیاه روسیه و شناورهای غیرنظامی این کشور در بندر سواستوپول، را پس زده است.

روسیه اعلام کرد که این کارشناسان نیروی دریای انگلیس در خرابکاری در خط های لوله انتقال گاز نورد استریم نیز شرکت داشته اند.

این وزارتخانه افزود که کارشناسان نیروی دریایی انگلیس مستقر در شهر اوچاکوف در منطقه نیکالئف در آماده سازی و فراهم آوری مقدمات این حمله تروریستی و اموزش نظامیان مرکز عملیات ویژه دریایی ۷۳، کمک کرده اند.

وزارت دفاع روسیه، ماموریت ناوگان دریای سیاه را حفظ امنیت دالان نقل و انتقال و حمل غلات برای عرضه کالاهای کشاورزی از بندرهای اوکراین عنوان کرده است.

حملات گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین دو روز پس از حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه یعنی ۱۰ اکتبر آغاز شد. مقامات روسی، عامل این حمله را به سرویس‌های ویژه اوکراین نسبت می‌دهند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه پس از این انفجار گفت که کی‌یف خود را در سطح گروهک‌های تروریستی قرار داده و جنایتی این چنینی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

حمله تلافی جویانه روسیه به مراکز انرژی، دفاع، فرماندهی نظامی و ارتباطات در تمام اوکراین انجام می شود که این اقدام خود موجب قطعی وسیع برق شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.