خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۵۱۳۷

شماره گذاری و تعویض پلاک اینترنتی شد

شماره گذاری و تعویض پلاک اینترنتی شد

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا اعلام کرد به علت مراجعه کمتر به این مراکز در شرایط کرونایی، طرح تعویض پلاک و شماره‌گذاری اینترنتی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرهنگ علی محمدی با بیان اینکه هوشمندسازی خدمات پلیسی یکی از اولویت‌های اصلی رئیس پلیس راهور ناجا است، گفت: در همین راستا نیز طرح نوبت‌دهی اینترنتی برای دریافت خدمات شماره‌گذاری و تعویض پلاک در تمامی مراکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک به اجرا درآمده و مدتی است که طرح شماره گذاری و تعویض پلاک اینترنتی در دو مرکز اجرا شده و به زودی گسترش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات مربوط به شماره‌گذاری اینترنتی در مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک خاوران در شرق تهران و مرکز میثم در غرب تهران ارائه می‌شود، گفت: با اجرای این طرح بین ۸۵ تا۹۰ درصد فرآیند مربوط به شماره‌گذاری و تعویض پلاک خودروها به شکل اینترنتی انجام می شود و تنها اقدامات مربوط به بازدید اصالت خودرو از سوی کارشناسان و پلاک‌کوبی یا فک پلاک به صورت حضوری است که البته در این بخش نیز حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو وجود ندارد.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا ادامه داد: در نهایت نیز سند جدید خودرو چاپ و به مالک تحویل داده می‌شود که تمام این فرآیند در عرض مدت زمانی حدود ۱۰ دقیقه انجام می‌شود.

تعویض پلاک اینترنتی در دیگر استان‌ها

محمدی با بیان اینکه طی روزهای آینده این طرح در اصفهان نیز اجرا خواهد شد، اظهارکرد: طی برنامه‌ریزی های انجام شده به زودی اجرای این طرح در دیگر استان ها نیز عملیاتی خواهد شد.

وی درباره نحوه اخذ نوبت برای دریافت خدمات اینترنتی شماره‌گذاری و تعویض پلاک نیز گفت: برای این اقدام شهروندان باید به سایت راهور ۱۲۰ مراجعه کنند. در بخش خدمات این سایت دو گزینه مربوط به خدمات شماره گذاری و تعویض پلاک وجود دارد که یکی مربوط به نوبت‌دهی اینترنتی است و دیگری سامانه نقل و انتقال اینترنتی خودرو است که شهروندان با مراجعه به آن می‌توانند نسبت به ثبت نام و انجام فرآِیند آنلاین مربوط به تعویض پلاک اقدام کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه اجرای این طرح تاثیر زیادی بر کاهش میزان مراجعات به مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک خواهد گذاشت، گفت: سرعت ارائه خدمات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودروی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    درکشورما اگر همه چیز به روال قبلی خودش باشه خیلی بهتر هست تا اینکه اینترنتی بشه .من یک ماه تلاش کردم یه نوبت بگیرم نتونستم اما بعضی افراد پول میگیرن وبه راحتی نوبت برات میگیرن .

  • ناشناس

    وقتی نوبت را آزاد گذاشتن هرکس بازار سیاه درست کرده نوبت هم با هزینه ۱۰۰ هزار تومان به ملت میفروشن

    • میلاد

      چرت نگو. نوبت باگوشی هم راحت میتونی بگیری.

  • Novroz

    نه نظری ندارم

  • حسینی

    با سلام برای ماشین های اروندی هم این امکان هست؟

  • ناشناس

    اتفاقاً کار بسیار خوبی هست و اگه میشود که کلا نیاز نباشه پلاک تعویض بشه فقط پلاک انتقال بخوره بازم کار راحت تر میشود و اینکه دیگه پلیس برگه تاییدیه نقل و انتقال صادر نکنه تا نیازی به حضور در دفترخانه نباشه

  • حسین

    بسیار خوبه که اینترنتی میخواد بشه ،اما آیا مسئولین به فکر افراد کم سوادی هستن که اینترنت در اختیار ندارن؟
    الان نوبت های تهران را باید ساعت ۸صبح گرفت وگرنه دیگه امکان نوبت گرفتن نیست ، پدرمن یک هفته است میخواد ثبت نام کنه امکانش را نداره ،ساعت ۸صبح هم کافینت باز نشده ،کسی هم بهش نزدیک نیست کمکش کنه
    هیچ نوع شماره تماسی هم‌وجود نداره ازشون‌یه سوال بپرسیم ،به ۱۹۷هم زنگ‌میزنیم انقدر درانتظار قرار میده پشت گوشی که انسان خسته میشه،واقعا کار بسیار بی برنامه ای هست خدا ازشون راضی نباشه با اقدامات ناشایستشون

  • ناشناس

    10 روزه دارم سعی میکنم نوبت بگیرم نمیتونم چه وضعشه آخه

  • مجتبی

    ۱ماهه که میخوام نوبت گیری کنم نوبت نمیده و تمامی نوبت رزرو شده به همین خاطر مهلت وکالت فروشنده نیز به اتمام رسید وجهت انتقال تخفیفات پلاک فروشنده بامشکل روبرو شدیم ..طرف میخواسته از امتیازات وتخفیفات بیمه استفاده کنه چون کارها به موقع انجام نشده ومهلت وکالت به اتمام رسیده مشکلات زیادی این وسط به وجود اومده خواهشن رسیدگی شود

  • اکبر

    باگرفتن سندیعنی همان برگه سبزبازهم نیازبه دفترخانه رفتن داریم یاهمان کافی هستش

  • ناشناس

    سلام من برای دریافت احراز سکونت ۲۰ روز که دارم تلاش میکنم نوبت بگیرم موفق نشدم در صورتی که هم ماشین رو تحویل گرفتم هم کارت ماشین اومده در منزل من نمیدونم که احراز سکونت برای چیه وقتی که ماشین پلاک شده تحویل گرفتم