کد مطلب: ۴۹۰۱۹۴

تغییر نحوه احراز هویت برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط

تغییر نحوه احراز هویت برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه گفت: قابلیت احراز هویت چندعاملی برای ورود به سامانه‌ها بر روی کلیه سامانه‌های معاملات برخط بازار سرمایه فعال شده و انجام از ۱۵ آذر ضروری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با توجه به مصوبه هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، استفاده از قابلیت احراز هویت چند عاملی برای ورود به سامانه‌های معاملات برخط از تاریخ ۱۵ آذر ضروری است. حامد سنجری، رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه در این خصوص، گفت: در حال حاضر ورود به سامانه‌های معاملاتی صرفا با استفاده از نام کاربری و رمز عبور انجام می‌شود و با توجه به امکان افشا رمز عبور کاربران، استفاده از این روش، سطح امنیتی مناسبی ندارد.

وی اضافه کرد: استفاده از عامل ثانویه همچون کد پیامکی در کنار نام کاربری و رمز عبور، تا حد زیادی در امن‌سازی ورود کاربران به سامانه‌ها مؤثر خواهد بود. از این رو، در کلیه سامانه‌های معاملات برخط این قابلیت در حال حاضر افزوده شده است و امکان استفاده کاربران از این قابلیت وجود دارد. با توجه به مصوبه هیئت مدیره محترم سازمان بورس، از تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۹ امکان ورود به سامانه‌های معاملات برخط بدون استفاده از این قابلیت وجود نخواهد داشت.

رئیس مرکز نظارت بر امنیت اطلاعات بازار سرمایه ضمن اشاره به اهمیت حفاظت کاربران از اطلاعات ورود به حساب کاربری خود، عنوان کرد پیاده‌سازی قابلیت احراز هویت چند عاملی در سامانه‌های معاملات برخط نقش مؤثری در کاهش جرایم سایبری درحوزه بازار سرمایه خواهد داشت.

وی همچنین اشاره کرد: به منظور آشنایی بیشتر مشتریان بازار سرمایه با نحوه استفاده از قابلیت مذکور، کلیه کارگزاری‌ها موظف به تدوین فایل راهنما و درج آن در سامانه معاملات برخط خود بوده و لازم است پاسخگوی سوالات مشتریان خود باشند.

منبع: سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شما جیبمون نزنید کسی نمیتونه سایبری بزنه. هر حساب معاملاتی به یک شماره حساب وصله که باید به نام خود شخص باشه پس این حرفها که دارید میزنید برای امنیت بی معناست

  • ناشناس

    آخه وقتی که هر کسی در سجام احراز هویت شده و هر کسی شماره شبا مخصوص خودش رو داره این سنگ اندازی ها نشونه چی می تواند باشد!؟؟
    والا کاش یکی پیدا بشه با کد من و رمز عبورم این سهام های من رو بتونه بفروشه زحمت من رو کم کنه بعد برود قسمت برداشت پول رو واریز کنه حسابم و دیگه تمام.

  • بزودی کمپین

    با عدم حمایت دولت بزودی…

  • عین. الف

    آقا من با مسئولیت خودم نمیخام وارد این مسخره بازی جدید بشم!

  • عین. الف

    بازم بگین مسئولان به فکر حفظ و مراقبت از سرمایه های ما نیستن!

  • ناشناس

    بجای این مسخره بازیها ، وضعیت بورس را سروسامان دهید راستی در متن بالا آمده ” هیئت مدیره محترم بورس” مگر وجود خارجی دارند اگر هستند پس چرا تاحال دم نزدند.

  • مرادی

    این قانون مشکلات بسیار زیادی برای اکثر مردم ایجاد می کند.بنده خودم سبدگردان کل فک و فامیل و خانواده هستم و ممکن است در یک روز بارها به چندین حساب ورود و خروج کنم.چطور ممکنه من هر روز از این همه آدم بخواهم که کد امنیتی را برای من بفرستند؟؟؟واقعا آدم تعجب می کنه از این مسائل.وقتی نمیشه حساب بانکی یک اکانت را به نام شخص دیگری تغییر داد چطور میشه سواستفاده کرد از حساب کسی؟؟

    • نیما

      عملیات سبدگردانی کار یک تیم حداقل 10 نفره ی متخصصِ چطور ممکنه شما 1 نفر به تنهایی بتونی برای یک جماعتی سبدگردانی کنی ؟؟؟ شما اگر اونقدر حرفه ای هستی که می تونی سبدگردانی کنی برو توی یک شرکت سبدگردانی کارکن دیگه کد پیامکی هم لازم نداری ! اگر هم سوادشو نداری که اصلا نباید این کارو انجام بدی اتفاقا خیلی هم تصمیم خوبی بود به نظرم ! اینطوری سبدگردان های بدون مجوز و بی صلاحیت حذف می شن ، بازار بعد از این اصلاح به سمت حرفه ای شدن میره کار رو به کاردان بسپارید !

  • قلی

    من که موبایلمو فروختم پولشو آوردم تو بورس چیکار کنم !؟ ای بابا !

  • امید

    یعنی دانشمند تر از این مدیران بورس نداریم بخدااا.
    1 کار درست رو توی بدترین زمان انجام میدن.
    100 تا غلط رو توی بهترین زمان انجام میدن.
    اصلا اولویت بندی برای کارهاشون ندارن.
    بابا الان بورس احتیاج به حمایت در سطح بالا داره نه این جنگولک بازی هااا، واسه اینکارا وقت هست استاد.

  • ناشناس

    از کد گوگل استفاده کنید بجای پیامک!