کد مطلب: ۶۱۱۲۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تغییر جدید در دولت رئیسی/ احتمال تغییر کدام وزرا وجود دارد؟

تغییر جدید در دولت رئیسی/ احتمال تغییر کدام وزرا وجود دارد؟

از هفته گذشته مساله استیضاح یا استعفای وزیر اقتصاد مطرح شده و حالا برخی از چهره‌های سیاسی از تغییر وزیر راه و شهرسازی خبر می‌دهند. آن هم در حالی که تنها چهار ماه از استقرار دولت جدید گذشته. آیا تغییرات دولت رئیسی آغاز شده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد مهاجری، فعال سیاسی در توییتی از تغییرات قریب‌الوقوع در دولت رئیسی خبر داده است. او در توییتی نوشت: در محافل سیاسی گفته می‌شود در تغییرات قریب الوقوع دولت‌ سیزدهم، سعید محمد جایگزین رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی خواهد شد.

بعد از رد صلاحیت سعید محمد و حمایت او از ابراهیم رئیسی، گفته می‌شد که احتمالا سعید محمد در دولت رئیسی پست می‌گیرد و بسیاری متفق‌القول بودند که محمد به وزارت راه و شهرسازی می‌رود و رستم قاسمی هم وزیر نفت می‌شود.

اما پست وزارت نفت به جواد اوجی رسید و رستم قاسمی به وزارت راه و شهرسازی رفت. اگرچه به نظر می‌رسید او همچنان سودای رفتن به وزارت نفت را دارد. حتی روزی که او برای گرفتن رای اعتماد به مجلس رفت اشتباه کرد و گفت: «۱۰ دستور را نوشته‌ام که در اولین روز حضورم در وزارت نفت آنها را در دستور کار قرار می‌دهم.»

جایگزین وزیر راه کیست؟

اما به نظر می‌رسید که پشت این اشتباه لفظی قاسمی ماجرایی وجود داشت. چراکه گفته می‌شد رستم قاسمی گزینه نهایی وزارت نفت دولت رئیسی بوده و دقیقه ۹۰ نام او از وزارت نفت خط خورده و به وزارت راه و شهرسازی رفته است.

نام سعید محمد هم در لیست وزرای دولت رئیسی نیامد و او در مهرماه دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی شد. اما حالا گفته می‌شود که رستم قاسمی باید از کابینه خداحافظی کند و سعید محمد قرار است جای او را بگیرد.

اما احتمال تغییر دولت رئیسی، محدود به این مورد نیست. مساله استیضاح یا استعفای وزیر اقتصاد هم مطرح است. اگرچه سخنگوی دولت امروز در سخنانی مساله استعفای خاندوزی را رد کرد و گفت: این شایعات بیشتر به یک شوخی تلخ شبیه است و ارزشی برای پاسخ ندارد. وزیر اقتصاد جزو فعال‌ترین، با انگیزه‌ترین و پرکارترین وزرای دولت است.

اما قبل از خاندوزی هم ماجرای استیضاح فاطمی امین، وزیر صمت مطرح شده بود. مجلس در پی افزایش قیمت خودرو استیضاح فاطمی امین را کلید زد. اما این ماجرا مسکوت ماند. شاید هم تعداد امضاها به حد نصاب نرسید.

دلیل تغییرات کابینه رئیسی چیست؟

دولت رئیسی درست در زمانی بر سر کار آمده که شرایط اقتصادی دشوار است. اما او و وزرایش وعده اصلاح امور را داده بودند. رئیسی و وزیر اقتصاد گفته بودند شرایط بورس را سریع اصلاح می‌کنند و وزیر صمت هم گفته بود قیمت خودرو را کاهش می‌دهد.

اما نه شرایط بورس بهتر شد و نه خودرو ارزان شد. برعکس، شرایط بورس بدتر شد و قیمت خودرو به صورت رسمی افزایش یافت. نرخ دلار از ۲۵ به ۳۰ هزار تومان رسید.

احتمالا امکان بهبود شرایط ظرف چهار ماه وجود نداشته اما مساله وعده‌هایی است که رئیسی داده بود. او گفته بود که سریع و فوری و انقلابی، شرایط را اصلاح می‌کند.

از طرف دیگر، مجلس هم وعده‌های بسیاری به مردم داده و با عدم تحقق آن، احتمالا وزرای دولت را به مجلس می‌کشاند. نکته دیگر اینکه، مردم مدت‌هاست که منتظر بهبود شرایط اقتصادی هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    شما زمان روحانی که 8 سال دولت رو در اختیار داشت و بدترین شرایط اقتصادی رو برای کشور و مردم بوجود آورد هم اینقدر انتقاد می کردید که الان زمان رییسی که فقط 4 ماهه دولت در اختیارشه انتقاد و گله می‌کنید؟
    خرابه ای که روحانی برای اقتصاد کشور به بار آورد به نظرتون با 4 ماه فعالیت و کار قابل رفع شدن هست؟
    بورسی که با وعده رییس و وزرای دولت قبل اعتماد مردم رو از بین برد به این زودی درست میشه؟
    در ضمن دلار دوران روحانی به 32 هزار تومن هم رسید و محض اطلاع شما الان 27 هزار و 300 تومن هست نه 30 هزار تومن.

    • ناشناس

      اره میشه حل کرد به شرطی که فهم وسوادش داشته باشی

    • ناشناس

      دلار صرافی 27 و 300 هست بازار آزاد نزدیک 30 هستش

  • ناشناس

    اینها سر کاری و آرزوی تجارت نیوز است
    و دیگر نخ نما شده

  • نعمت اله لطیفیان نورآباددلفان

    سلام اقتصاد ما خرابه باید از نو ساخته اگر اقتصادی پویا داشتم استخوان مردم شریف ایران شکسته نمی شد با ید به فکر مردم شریف ایران بود قیمت ها بالا می رود کسی هم نیست جلوی این گران فروشان گفت از مسکن تا مرغ گوشت قرمز سیب زمینی تا پیاز میوه

  • ناشناس

    وزیر بهداشت را استیضاح کنید او چشم بسته در حال اجرای سیاستهای سازمان بهداشت جهانی است

  • ناشناس

    سریع فوری انقلابیو خوب اومدی

  • ناشناس

    گذاشتن افرادی که با رانت مدرک دانشگاهی گرفتن همینه یکی از دوستانم ۱۵ ساله دیپلم گرفت الان شده مدیر چونکه خودتون میدونن

  • محسن

    سلام،خدایی این اخبارچه ربطی به مامردم داره؟کلا اینکه،رئیس جمهور،وزرا،کی باشن واسه ملت فرقی نداره،چونکه هیچکدام واسه حل مشکلات ملت و مملکت نیمدن و نمیان،خودتونم میدونیدچقدرالنی کسایی سرپستهایی هستندکه حتی مدرک،بقولی،تقلبیشونم به اون سمت ربطی نداره،همه میان دور سفره رو بگیرن،همه پیاده و مستاجرمیان،باچندین ماشین و چنده ویلا و برج توی ایران وآمریکاوغیره میرن،ماهم چند دورست منتظریم یارانه رو اضاف کنن،چیزیکه روز اول ورودشون قولشومیدن واسه سرگرم کردنمون،منکه به نوبه خودم حلال نمیکنم کسی رو که فکرجیب خودشه فقط،میسپرم به خداوقرآن