خبر مهم:

کد مطلب: ۶۸۹۰۰۰

تلف شدن یک توله یوزپلنگ در تصادف!

تلف شدن یک توله یوزپلنگ در تصادف!

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: توله یوزپلنگی بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی و راننده خاطی از محل متواری شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: متاسفانه توله یوزپلنگ بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی شده و جنسیت آن قابل تشخیص نیست و راننده خاطی از محل متواری شده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، بهرامعلی ظاهری گفت: توله یوزپلنگ ۱ ساله که شب گذشته در مسیر تردد جاده میامی_عباس آباد تلف شد، ۱۵ کیلومتر خارج از منطقه حفاظت شده بود و ۴۵ کیلومتر از منطقه‌های ریسک تلفات جاده‌ای که قبلا ۷ تلفات را در آن منطقه داشتیم، فاصله داشت.

وی افزود: متاسفانه توله یوزپلنگ بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو از ناحیه لگن متلاشی شده و جنسیت آن قابل تشخیص نیست و راننده خاطی از محل متواری شده است.

یک توله یوزپلنگ دیگر هم تلف شد

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: به دلیل ۱ ساله بودن توله یوزپلنگ، به احتمال زیاد مادر همراهش بوده است، این جاده به دلیل تردد زائرین و مسافران شلوغ است و از شب گذشته برای اینکه بازگشت یوز مادر به سطح جاده را نداشته باشیم با ۴ خودرو پیکاپ در منطقه ایجاد روشنایی کردیم، و تا زمانی که مطمئن نشویم یوز مادر محل را ترک نکرده است از منطقه خارج نخواهیم شد، ماده یوز در طول روز به محل حادثه نمی‌آید و در طول شب به آنجا نزدیک خواهد شد.

به گفته‌ی ظاهری، از دستگاه‌های اجرایی، وزارت راه و شهر سازی، پلیس راه، راه و ترابری و سایر دستگاه‌های مربوطه خواهش میکنم، نسبت به فنس کشی، استاندارد سازی، ایجاد روشنایی، نصب دوربین، ایجاد سرعت گیر وگذرگاه ایمن برای عبور حیات وحش در جاده‌های ترانزیتی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان گفت: اگر قصور شخصی در از بین بردن یک قلاده یوزپلنگ اثبات شود، بر اساس قوانین فعلی، قانون برای شخص خاطی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان جریمه را در نظر خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تیچر وان

    من متاثر شدم .اما اما مقصر راننده نیست و هیچ کس هم نمیاد بگه منو دستگیر کنید من با یوز تصادف کردم ..و اینکه خیلی بد فرمایش کردید که راننده از محل فرار کرده ..مگه عمدا یا جنایت کرده ..گرچه من خودم حامی حیوانات و حیات وحش هستم بجز سگها و گربه های ولگرد و خانگی

    • مهیار

      هیچ حیوانی ولگرد نیست .انسانها محیط زندگی اونها رو غصب کردن .اونا بی پناه اند .ژست حامی بودن هم نگیرید .تو خونه نشستن و حامی یوز و آهو شدن زحمتی نداره چه کاری برای اونها انجام دادید مهمه .لطفا حامی چهار تا موجود زنده نزدیکتون بشید و اجازه ندین با گرسنگی بگذرونند اوهنا هم زنده هستند و جان دارند .خودتون یک روز بشه دو روزگرسنه باشید اون وقت چه شکلی میشین؟!

  • ناشناس

    همه حیوانات جزیی از طبیعت ما محسوب می شوند .و ما انسان ها در مقابل انها مسولیم . حفاظت از حیوانات اراده و لیاقت می خواهد . که متاسفانه ……..

  • ناشناس

    کنار جاده های خطرناک فنس بزنین. منطقه را امن کنید.

  • ناشناس

    مادر یوز اونجا، جریمه ۲۰۰ تومنی هم تو راه. کدوم آدم عاقلی وامیسه. قوانین رو درست کنید بابا. قبلا آدم میزدن در میرفتن که زندانی نشن.همچین میگن راننده خاطی انگار رفته وسط بیابون گفته بیا بده بزنیم بریم

  • Reza

    مگر راننده عمدا این کار را انجام داده اونجا جاده بین المللی هست جاده هم بخاطر تاسوعاوعاشورا شلوغ هستش شب حیون بیچاره میخواسته ردبشه راننده هم ندیده زده شایدماشین راننده بیشتراز اونی که فکر میکنی آسیب دیده از اون گذشته راننده اگر میاستادخبرمیداد…. مگردولت ولکن راننده بوداینجا مقصر اداره راه یامحیط زیست هست که بایداون منطقه را فنس کشی بکنه….

  • ناشناس

    متاسفم همین

  • واقع بین

    این حیوان زبان بسته اگه از تصادف نمی مرد از گرسنگی میمرد ببینید پوست و استخوانه ..
    واقعا زهی تاسف برای سازمان حمایت از حیوانات وحشی ایران که نه فنس بلدن بزارن و نه غذا بدن به این زبون بسته ها …..ولی خوب بلدن گناه رو بندازن سر راننده بدبخت ..
    تاسف…… تاسف

  • ناشناس

    سلام من توی این جاده بودم واقعا بعضی ها اصلا رعایت نمیکنن اگه سرعت زیاد باشه باعث اینجور فاجعه های محیط زیستی میشه به نظر من تو این جاده باید از فنس کشی گرفته تا قوانین سفت و سخت اجرا بشه تا دیگه شاهد این حوادث نباشیم

  • ناشناس

    به نظر من بهترین راه گذاشتن ردیاب برای یوز پلنگا هستش تا بتوانند بهترین مراقبت رو ازشون داشته باشند

  • ناشناس

    باید بهشون ردیاب وصل کنن و کنار جاده ها حصار بکشن تا دوباره این اتفاق های تلخ نیفته