کد مطلب: ۶۷۸۷۶۵

تمهیدات ترافیکی و حمل‌ونقل در عید قربان

تمهیدات ترافیکی و حمل‌ونقل در عید قربان

با توجه به اینکه مراسم دعای عرفه از ساعت ۱۴ امروز شروع می‌شود و فردا نیز نماز عید قربان برگزار خواهد شد، از نمازگزاران خواسته شده در رفت‌وآمد خود به تمهیدات عبور و مرور توجه داشته باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و معاون عملیات پلیس راهور پایتخت در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای خدمت‌رسانی به نمازگزاران عید قربان و تمهیدات ترافیکی پلیس برای برگزاری دعای عرفه و نماز عید قربان در تهران را تشریح کردند.

نماز عید قربان فردا در استان تهران برگزار می‌شود

ایسنا گزارش داد، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از برپایی نماز عید قربان در سراسر استان خبر داد و گفت: مردم استان تهران می‌توانند فردا یکشنبه ۱۹ تیر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

محسن محمودی ظهر شنبه ۱۸ تیر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نماز عید قربان فردا در مصلاهای نماز جمعه اقامه می‌شود و مردم ما می‌توانند در این مراسم معنوی حضور داشته باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان گفت: علاقمندان می‌توانند نذورات خود را جهت قربانی به کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) ، مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی تحویل دهند.

تمهیدات اتوبوس‌رانی تهران برای نماز عید قربان

مهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گزارش داد، خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به نمازگزاران شرکت‌کننده در مراسم نماز عید قربان که روز یکشنبه نوزدهم تیر در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، انجام می‌شود.

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکت‌کنندگان گرامی، ضمن تخصیص ناوگان ویژه مراسم و برقراری سرویس‌های دربستی از مساجد و پایگاه‌های بسیج مناطق ۲۲ گانه سطح شهر، از ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد از مبادی و میادین به شرح زیر نسبت به جابجایی شهروندان گرامی، اقدام می‌کند:

سه راه تهرانپارس - پایانه آزادی - میدان خراسان - پایانه خاوران - شهرک شهید محلاتی - فلکه دوم تهرانپارس - میدان رسالت - میدان راه آهن - بازار دوم نازی‌آباد - میدان انقلاب اسلامی (پایانه کاوه) - فلکه دوم صادقیه - فلکه سوم دولت آباد - ۱۳ آبان

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی و میادین اولیه، بازگردانده می‌شوند.

تمهیدات ترافیکی در پایتخت

همچنین ایرنا گزارش داد، محمد رازقی، معاون عملیات پلیس راهور پایتخت گفت: با توجه به برگزاری مراسم دعای روز عرفه از ساعت ۱۴ امروز در نقاط اماکن مذهبی پرتردد به ویژه حسینیه‌ها، امامزادگان و سایر اماکن مذهبی، پلیس حضوری مستمر برای رفع گره ترافیکی دارد.

رازقی افزود: بسیاری از مردم تمایل دارند با موتورسیکلت به مراسم عزیمت کنند که از شهروندان می‌خواهیم حتما موتورسیکلت‌های خود را در پارکینگ‌های مشخص شده قرار دهند و از پارک در حاشیه خیابان و مسیرهای پیاده خودداری کنند.

وی ادامه داد: پلیس نهایت همکاری را با مردم می‌کند و تلاش دارد نظم خوبی در مسیرهای منتهی به مراسم ایجاد کند و اعمال قانون در دستور کار پلیس نیست.

وی با بیان اینکه نماز عید قربان راس ساعت هشت روز یکشنبه در مصلای تهران برگزار خواهد شد، گفت: عوامل پلیس از ساعت ۶ صبح ضمن حضور در مسیرهای منتهی به مصلای امام خمینی (ره) ممنوعیت توقف اجرا خواهند کرد.

به گفته سرهنگ رازقی، از ساعت ۶ صبح فردا (یکشنبه) در بزرگراه‌های شهیدان سلیمانی و مدرس و همچنین خیابان‌های قنبرزاده و بهشتی ممنوعیت توقف اجرا خواهد شد و توقف هرگونه وسایل نقلیه در این مسیرها ممنوع است و از نمازگزاران می‌خواهیم خودرو خود را در پارکینگ‌های تعیین شده قرار دهند.

تغییر ساعت مترو تهران در روز عرفه و عید قربان

به نقل از جام‌جم ، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از خدمات‌دهی ویژه مترو به شرکت‌کنندگان در مراسم دعای روز عرفه و نماز عید قربان خبرداد.

احسان حامد مقدم افزود: در روز عرفه فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط ۱ و ۲ و ۴ هر چهار دقیقه یک‌بار خواهد بود. خط ۳ نیز با فاصله حرکت شش دقیقه سرویس‌دهی می‌کند. تردد مسافران در تمام ایستگاه‌های متروی تهران به‌صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و در صورت ازدحام، قطار فوق‌العاده اعزام خواهد شد.

در روز یکشنبه ۱۹ تیر نیز حرکت قطار‌های مترو در خطوط ۱، ۲، ۳ و ۴ نیم ساعت زودتر از برنامه ایام تعطیل و از ساعت ۵:۳۰ آغاز می‌شود.

وی توضیح داد: در زمان برگزاری نماز عید قربان میزان سرویس‌دهی در این خطوط نیز افزایش می‌یابد. فاصله حرکت قطار‌ها در خطوط ۱، ۲ و ۴ از ساعت ۵:۳۰ الی ۹ صبح هر پنج دقیقه یک‌بار خواهد بود. همچنین در خط ۳ نیز فاصله حرکت از ۱۰ دقیقه به ۹ دقیقه کاهش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امیدواریم مردم همه ماسک بزنند و در مراسم شرکت کنند.