خبر فوری:

کد مطلب: ۶۳۹۳۹۷

امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با وزیر خارجه عراق:

«به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک شده‌ایم» /گفت‌وگو‌ها میان تهران و ریاض به کجا رسید؟

«به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک شده‌ایم» /گفت‌وگو‌ها میان تهران و ریاض به کجا رسید؟

امیرعبداللهیان در تماس با وزیرامور خارجه عراق گفت به مرحله نهایی توافق در وین نزدیک هستیم و تنها اندک موضوعات بسیار مهم باقی‌مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امورخارجه درباره توافق در وین گفت: اکنون این طرف آمریکایی است که باید حسن نیت ادعایی خود را در عمل نشان دهد. ما در رسیدن به توافق خوب، قوی و پایدار مصمم هستیم. آقای باقری با مورا در تماس مستقیم و مستمر است.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از ۱۹ بهمن و بعد از تنفسی ۱۱ روزه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شد. این گفت‌وگو‌ها از آن زمان تاکنون در سطوح مختلف در حال برگزاری بود. تا اینکه با اعلام جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا از ۲۰ اسفند تا حالا به وقفه‌ای کوتاه انجامیده است.

هیات‌های ایران و آمریکا در وین صرفا از طریق تبادل یادداشت‌های غیر رسمی که از سوی هماهنگ کننده اروپایی بین هیئت‌ها مبادله می‌شود. نظراتشان را به یکدیگر منعکس می‌کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن گفت‌وگو درباره تاخیر در مذاکرات با عربستان با اشاره به برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی، خواستار تمرکز سازمان همکاری اسلامی بر موضوعاتی شد. که به همبستگی و تقویت فضای همدلی امت اسلامی کمک کند.

۲۲ اسفند بود که در رسانه‌ها اعلام شد گفت‌وگو‌ها میان تهران و ریاض موقتا تعلیق شد.

تعلیق دور پنجم مذاکرات با عربستان در حالی صورت می‌گیرد که فواد حسین در حاشیه کنفرانس آنتالیا اعلام کرده بود که این دور از مذاکرات روز چهارشنبه، ۲۵ اسفند در بغداد برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.