کد مطلب: ۳۸۴۱۳۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه روند صعودی تورم سالانه / کمترین افزایش قیمت کالاها در خرداد ماه

ادامه روند صعودی تورم سالانه / کمترین افزایش قیمت کالاها در خرداد ماه

در حالی که تورم نقطه به نقطه کشور در خرداد ماه دو پله افت داشته و از روند صعودی خود عقب کشیده است، اما تورم سالانه کالاها و خدمات مصرفی همچنان روی ریل صعودی قرار دارد و به رقم بیش از 37 درصدی رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50.4 درصد افزایش یافته است، که این شاخص نسبت به اردیبهشت ماه افت حدود دو پله‌ای داشته است.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه سال 97 معادل 10.2 درصد بوده، اما این شاخص در خرداد ماه سال جاری پنج برابر شده و به 50.4 درصد رسیده که این رقم بیشترین تورم نقطه به نقطه از خرداد ماه سال گذشته تا به امسال است.

برخلاف تورم نقطه به نقطه که در خرداد ماه روند نزولی داشته، تورم سالانه به روند صعودی خود ادامه داده است، یعنی خانوارهای کشور در 12 ماهه منتهی به خرداد ماه امسال متحمل تورم 37.6 درصدی شده که نسبت به اردیبهشت ماه صعود سه پله‌ای داشته است.

تورم سالانه نیز در ماه قبل نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 4.5 برابر شده، یعنی تورم 12 ماهه منتهی به خرداد ماه سال 97 معادل 8.2 درصد بوده، اما این شاخص در خرداد ماه امسال به رقم 37.6 درصد رسیده است.

قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل خانوارهای کشور در خرداد ماه سال جاری نسبت به اردیبهشت ماه امسال 0.8 درصد افزایش یافته که کمترین رشد ماهانه از خرداد ماه سال گذشته تا به حال است.

همچنین بررسی این شاخص از خرداد ماه سال گذشته نشان می‌دهد که بیشترین تورم ماهانه به مهر ماه سال 97 برمی‌گردد که کالاها و خدمات مصرفی نسبت به شهریور ماه رشد 7.1 درصدی داشت.

خانوارهای روستایی نسبت به شهری تورم سالانه بیشتری را متحمل شده‌اند، درحالی که تورم 12 ماهه منتهی به خرداد ماه خانوارهای شهری نزدیک به کل کشور است اما خانوارهای روستایی تورم 41 درصدی را تحمل می‌کنند.

تورم

تورم سالانه در خرداد ماه نیز به روند صعودی خود ادامه داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدابه دادتون نرسه دولت مردان همشومیندازین گردن تحریم امریکای لعنتی ،،،مشکل تودست خودتونه

  • علی

    خدابه دادتون نرسه دولت مردان همشومیندازین گردن تحریم امریکای لعنتی ،،،مشکل تودست خودتونه